Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och Hurtigruten kan man surfa med en internetansluten "bräda".Jag har aldrig förstått tanken med kryssning. Påtvingade medpassagerare och tråkiga shower. Sola kan jag göra vanligtvis på sommarhalvåret. Dricka går också att göra.
Låter som vilken charter som helst.Jag har aldrig förstått tanken med kryssning. Påtvingade medpassagerare och tråkiga shower. Sola kan jag göra vanligtvis på sommarhalvåret. Dricka går också att göra.
Ah, ja det låter ju smartare.Som jag tolkade det, bara för att vi skulle våga fortsätta boka. Inte retroaktivt.
Jag har aldrig förstått tanken med kryssning. Påtvingade medpassagerare och tråkiga shower. Sola kan jag göra vanligtvis på sommarhalvåret. Dricka går också att göra.
Men de har ju FEL!Finns säkert många "där ute" som inte förstår sej på vårat intresse ?
Som att hänga i ett köpcentrum i en vecka fast med högre utsläpp. Verkar vara världens grej.
Läste igår att 80% av den mest utsatta målgruppen (gamla över 80 år med andra underliggande sjukdomar) överlever. Så nej jag tror inte du behöver vara orolig öht om du är några årtionden yngre än 80 och frisk i övrigt.Vågar jag åka Mallis/Alicante 21-31/3 eller kommer jag att dö?
Ni som flyger internationelt idag, kör folk munskydd på planet?
Jag kom hem från Alicante i onsdags. Jag såg två personer på flygplatsen med munskydd. Noll personer på planet med munskydd.Vågar jag åka Mallis/Alicante 21-31/3 eller kommer jag att dö?
Det förutsätter:Eller omtanke om din omgivning då?!
Om Coronaviruset räknas som influensa är det inte helt korrekt att uttrycka det så.Det är ingen tvekan om att Coronainfektioner är allvarligare än influensa.
Fast nu är det inte så. Influensa orsakas av influensavirus och Corona orsakas av coronavirus.Om Coronaviruset räknas som influensa är det inte helt korrekt att uttrycka det så.
Det är möjligt att det är så, jag vill bara säkerställa att det inte förkommer faktafel här på forumet.Fast nu är det inte så. Influensa orsakas av influensavirus och Corona orsakas av coronavirus.
Vad är vi uppe på i Sverige nu, typ 140 fall väl?
Åtminstone allvarligare än de flesta influensaepidemier. Dock inte alla och farligheten verkar mindre än man först trodde, men osäkerheten är fortfarande stor kring dödlighet. Till skillnad från tex svininfluensan verkar dock coronan mer förutsägbar då det verkar ganska ovanligt att unga friska människor drabbas hårt.Det är ingen tvekan om att Coronainfektioner är allvarligare än influensa.
Jag har hört att det ökar exceptionellt.Men är det inte kört? Det ökar ju exponentiellt?
Vågar jag åka Mallis/Alicante 21-31/3 eller kommer jag att dö?
Åtminstone allvarligare än de flesta influensaepidemier. Dock inte alla och farligheten verkar mindre än man först trodde, men osäkerheten är fortfarande stor kring dödlighet. Till skillnad från tex svininfluensan verkar dock coronan mer förutsägbar då det verkar ganska ovanligt att unga friska människor drabbas hårt.
Ja, och om jag minns rätt så säger den officiella statistiken att 3,7 procent av de som konstaterats ha vanlig influensa dör. Men ingen tror nog egentligen att 3,7 procent av ALLA som smittats av influensaviruset en genomsnittlig influensasäsong dör. Det beror som redan påpekats i tråden x flera att man testar mpnga med allvarliga symtom men få med milda symtom.I Italien kräver 10 % av de bekräftade smittade intensivvård.
Tycker mig läst att det finns två versioner av viruset. Ett lite elakare och ett ”snällare”. Kan det vara så och i så fall det som spelar in?
Det förutsätter:
1: att man tror att det är möjligt att hindra spridning i samhället med rimliga åtgärder (inte diktaturåtgärder).
Inte riktat till dig specifikt, men efter att ha blivit mörkrädd efter att ha scrollat lite i SVTs Coronochat:
Läser du påståenden så följ källorna därifrån för att avgöra trovärdigheten - finns det inga trovärdiga källor så är det inget att ta hänsyn till.
Sprid inte vidare via lösa frågeställningar på andra forum.
Eeeeh, jo?Jensen sa:är ju inte så att detta är 1177´s officiella corona tråd :D