Prisvärda 29 tums hjul?

Prisvärda 29 tums hjul?
wobblie skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur många kassa hjul måste man förgripa sig på
> innan man vågar bygga ett bra par egna?

Ofta är det ~ lika billigt att få dem färdigbyggda som att bygga själv, men om du vill göra det för att lära dig så är det inte jättesvårt. Låt det bara ta sin tid och var noggrann.

Prisvärda 29 tums hjul?
Lockar lite att lära sig, att man bara förlorar mer pengar på allt man företar sig inom cykelsporten/hobbyn har jag redan förstått och accepterat :-)

Prisvärda 29 tums hjul?
jofahjalm skrev:
> Betyder det att vi kan dricka bärs samtidigt som
> vi förstör kolfiberfälgar?

Jag tänker mig att jag lurar dig att köpa riktställ, sedan dricker jag öl och iakttar förödelsen.

Prisvärda 29 tums hjul?
Vad är det jag måste tänka på vid köp av dessa hjul, är idag ägare till en Specialized Crave Pro 2014. Det jag tänker på passar dessa nav denna cykel??

Prisvärda 29 tums hjul?
På ämnet, ja axeltyp alltså.

Nu kanske jag framstår som superkorkad men det är en risk jag är redo att ta...

Navet i fråga är Funworks N-Light Evo:

Den gamla "vanliga varianten" av QR där man har 9mm droput fram & 10mm dropout bak.
Är detta kompatibelt med Funworks "Thru Bolt" system?
Den info jag kan hitta om detta så verkar deras TB variant bara vara en lite kraftigare variant av QR och i mina ögon BORDE detta vara kompatibelt...

Någon som vet? :)

Sedan som passus vet jag att Funworks i grunden är samma nav för alla axeltyper och att man genom att byta "inserts" kan konvertera dessa mellan olika typer.

Prisvärda 29 tums hjul?
Japp det funkar fint så var det på mina nya hjul från superstars components fast det hade jag ju inte en jävla aning om så man fick bäställa axlar när väl hjulen var hemma dock grymmt bra pris där på såna axlar.
Å det blir stadigare :)

Prisvärda 29 tums hjul?
EST skrev:
> Japp det funkar fint så var det på mina nya hjul
> från superstars components fast det hade jag ju
> inte en jävla aning om så man fick bäställa
> axlar när väl hjulen var hemma dock grymmt bra
> pris där på såna axlar.
> Å det blir stadigare :)

Tack för svaret EST :-D

Prisvärda 29 tums hjul?
Crest på nya Hope Evo2 från velotek för 3000 kr. Erbjudandet gick egentligen ut igår, men man kanske fortfarande kan få det priset fortfarande?

Prisvärda 29 tums hjul?
Köpte ett par Funworks Athmosphere SL från actionsports.de, 1490g. Fick med gegga,tejp och ventiler. Leverans inom en vecka. Kört med framhjulet ett par veckor, sparar bakhjulet till våren :-)

Väldigt nöjd. Framhjulet är ca 200g lättare än mitt Roval framhjul.Betalade 3500:-

Senast ändrad:
Prisvärda 29 tums hjul?
DT om det andra är gamla hope och troligtvis även om det är de nya. Hope är fantastiska men jag gillar känslan i mina DT mer.

Prisvärda 29 tums hjul?
Nån som har uppgifter på On-One Reet'ard Trail Wheelset 29 Inch? (199pund) Står noll info på deras sida och tänkte dom kunde funka bra på monstercrossen/vinterpendlaren.

Prisvärda 29 tums hjul?
Värt att notera är att DT Swiss inte tillhandahåller någon möjlighet att konvertera de vanliga DT240s-naven från QR-axel till 15mm.

Tillbaka
Topp