Prisvärdaste FS ramen ?

KIRE

Ny medlem
Prisvärdaste FS ramen ?
Letar lite efter en heldämpram. Måste man räkna med att betala minst 10000kr för en sådan? Det är ungefär det billigaste jag hittat.

Prisvärdaste FS ramen ?
> Måste man räkna med att betala minst 10000kr för en sådan?

Ja, om du vill ha en som står sig några år. Den ram som nog ger mest för pengarna, för att adressera rubricerad fråga, tror jag faktiskt är Giant NRS o dess derivat.

Per

Prisvärdaste FS ramen ?
Min inställning är att en ram som kostar 10000 som man är nöjd med i några år är ett bättre köp än en som kostar mindre men som man är bara nöjd med i några månader (om ens det).

Betydligt viktigare att hitta en ram som är anpassad för just dina behov och önskemål. FS ramar kan vara lätta XC-tävlingsmaskiner, tunga DH-monstrar eller någon mellanting. Det finns många skitdåliga FS ramar därute, men en hel del som är bra. Köp en som har bra recensioner från folk som har erfarenhet och en bred överblick. Köp en ram som är värd att ta hand om och att bygga om vid behov istället för att bara slita och slänga.

Prisvärdaste FS ramen ?
Detta pris är med en Fox Vanilla ProPedal. Jag har testat med en Manitou 4-way Air med SPV (den som Titus rekommenderar högst) och tycker att det fungerade jättebra. Mer information om det finns på <http://www.titusti.com/locomoto.html>

Prisvärdaste FS ramen ?
Kolla upp

KHS XC504 för 4500:-

<http://www.trumpetare.se/k001.htm>

inte helt fel och de som har givit omdömen verkar va nöjda

<http://www.mtbr.com/reviews/2003_full_suspension/product_121185.shtml>

Säkert inte lika bra som de bästa av de som kostar 25000:-, men säkert lika bra som en del av de som kostar 15000:-

Jag är hitintills mycket nöjd.
Skulle ju va det att ramen väger in på 3 kilo (när man är van vid en lätt HT)som jag inte gillar.
Annars har det blivit en skoj leksak:-)

hemmavi.jpg

Jan

Post &Auml;ndrad (04-04-28 22:58)

Prisvärdaste FS ramen ?
Ja, det var billigt! Jag som tyckte reanpriset på 8100 var billigt för min Salsa Caballero. Men jag klagar inte, jag är skitnöjd! (trots att jag tyckte den såg "hög" ut)

Prisvärdaste FS ramen ?
KHS'en är skrämmande lik en Santa Cruz Superlight, och det är ju inte en dålig ram direkt. Om ramen kostar ca 5000 och med en hyffsad dämpare och bra komponenter landar det väl på runt 12-15000 för en komplett hoj. Det är väl ungefär vad enbart en SC superlight ram kostar... =)

Prisvärdaste FS ramen ?
Brukar själv hävda att man får vad man betalar för.
Kanske kommer det visa sig att det är så med KHSen också(hoppas inte det):-)

Men i alla fall är det ett skoj sätt att prova FS på under en längre tid för mig som har varit tvivlande.
HTen kommer att tränas på parallellt med den nya FSen

ha det
Jan

"fick göra edit. Såg ut som om jag had gått i samma plugg som Konungen:-)"

Post &Auml;ndrad (04-04-29 15:18)

Prisvärdaste FS ramen ?
Kan kanske vara något för mig om det är något att ha vill säga, vart kan man köpa KHS prylarna?

/Petter

Edit: Hehe ibland är man lite snabb hittade just länken i Steelisreals post...

Post &Auml;ndrad (04-04-29 18:41)

Prisvärdaste FS ramen ?
Jaha... nu snöade man in på FS... hittade ett tyskt märke www.canyon.com som har ganska humana priser men är det någon här som vet något om deras cyklar, deras Nerve ES verkar helt ok..

/Petter

Post &Auml;ndrad (04-04-30 00:30)

Prisvärdaste FS ramen ?
Jag kikade lite på Avanti-ramen igår hos min f.d. LBS. Den ser väldigt bra ut i verkligheten. För under 8000 kr med 5 eller 6 tums slag, Manitou Swinger coil-dämp och något slags Horst(-liknande?)-länkage kan jag inte tänka mig något som kan tävla med den. Vore intressant att se lite mått på den också, men det känns nog som att jag skulle köpa en sån om Enduron dog idag!

Prisvärdaste FS ramen ?
Tja!!
Ser ruggit läcker ut!!!
Är du fortfarande lika nöjd, undrar hur mycket du har cyklat på? Blev sugen som bara den! Vad tror du om man sätter på Deore komponeter rakt igenom istället för Xt, med diskar.

Vill gärna ha en heldämpad efter att prövat en heldämpad Scott, problemet är kostnaden och hur ofta man använder den? Pendlar till och från jobbet på en hard tail som även får tjänstgöra som skogsmasin på helgerna.

Är det värt att att köra med "bara" Deore eller sak man sätta på Xt direkt? Åker just nu med Xt och är nöjd. Är inte alls rutinerad uten snarer ny frälst, tacksam för tips!!!

Mvh Robban

Prisvärdaste FS ramen ?
Atlas:

Jo jag är nöjd . Det har blivit en 300 km på hojen sen februari.

Det går väl utmärkt att börja med Deore komponenter . Se till att NordicBike skickar med bromspinnar till v-bromsfästena(jag fick inte sådana med)

ha det
Jan

Tillbaka
Topp