Problem efter uppdateringen?

Jag får svar på mailen när jag fått svar i tråden. Vill inte ha det ! ;o)
Kan ej ta bort i mina meddelandeinställingar... Jomper kunde inte heller !

//Skogling

Måste man ge dig en exakt instruktion PAtrik!

Epost vid PM:

Min Profil -> Alternativ/Foruminställningar -> Slå på epost vid privata meddelanden: Nej

Epost vid inlägg i bevakade trådar:

Min Profil -> Prenumerationer/Prenumererade trådar -> Sök rätt på den tråden du får epost från och välja att inte få epost eller helt radera bevakningen.

Senast redigerad av en moderator:
Ja tydligen eftersom det först nu fanns den möjligheten. Tidigare såg det heltannorlunda ut. :o( Nu är det enkelt avhjälpt !

allt är orange här också, jag kan inte ens klicka i fönstret för att skriva ett inlägg utan att bli skickad till sökfunktionen... extremt irriterande.

(använder Safari på MacOSX)

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som hjälper mig att lägga en slant på ett par
> nya glajor till Skogling?

Tror inte det räcker med glajor.. ;o)

jomper: samma som fredrikw så Safari i Mac OS X. Runt dessa rutor blir det blått om jag köpr Internet Explorer för Mac också. Fungerade inte alls att skriva i Safari nu så, var man än trycker där det inte är en vanlig länk kommer man till söksidan.

Lycka till

cerro skrev:
> För mig är all text länkade till söksidan nu och
> orange, väldigt irriterande och man kan inte
> trycka någonstans utan att man kommer dit.

samma här och jag kan inte ens skriva inlägg i safari - så fort jag sätter en bokstav länkas jag direk ttill söksidan

jomper skrev:
> IE för mac, är det mer än en ytterst marginell
> företeelse idag?

Det är nog inte ens det...

Var tvungen att använa IE för mac eftersom inte Safari fungerar att skriva inlägg i. nu kom jag på att det går om man tabbar ner men jobbigt. Annars är det väldigt dåligt.

varför inte bara ta bort vad det nu är för funktionalitet som får detta att inträffa? det var inte så här igår när jag var inne, så det är ju inget som är inbyggt i den nya phorum-programvaran utan något som någon har lagt till sedan igår kväll... kanske skulle ni ha en mac-användare som testpilot i er testmiljö också?

fredrikw skrev:
> varför inte bara ta bort vad det nu är för
> funktionalitet som får detta att inträffa? det var
> inte så här igår när jag var inne, så det är ju
> inget som är inbyggt i den nya phorum-programvaran
> utan något som någon har lagt till sedan igår
> kväll... kanske skulle ni ha en mac-användare som
> testpilot i er testmiljö också?

Meningen är nog att fredrik ska jobba åt sin arbetsgivare ibland också :)

Det fixar sig säkert strax. Det är lite konstigheter i IE (Windows) också, klickar man utanför rutor och sånt så hamnar man på söksidan. Eller, jag gör det iallafall.

A, Och som fredrikw skriver så fungerade det igår. imorse när jag var inne fungerade det hur bra som helst också (runt 8). Så vad det är som ändrats går det väl att ångra och ta bort det eller?

fredrikw skrev:
> kanske skulle ni ha en mac-användare som
> testpilot i er testmiljö också?

Vi har ingen testmiljö...

Jag skall kolla på felet strax...

f

När man för musen över någon länk (alltså dom här inläggslista, sök, min profil, osv) så får man en brun bakgrund runt texten. Är det tanken eller? Själv tror jag att det hade sett snyggare ut om det inte blir den bruna bakgrunden där utan bara oranga textfärgen.

Men det är ju inget som det är bråttom att fundera över. Låter som att det finns nån bugg för Mac-användare att prioritera...

För övrigt har det blivit en klar förbättring, trots att det inte är något riktigt radikalt som hänt.

GOOD WORK feffe!

Apropå det här med Mac OSX och Safari: Safari är förstavalet på alla Mac vad gäller bläddrare, så vi tycker nog att det kan vara värt att få det att fungera med det.

Igår gick det utmärkt att skriva med Safari, så något är alltså ändrat tills idag.

Mvh,
Peter

Lågflyga (kan inte logga in med Safar skrev:
> Igår gick det utmärkt att skriva med Safari, så
> något är alltså ändrat tills idag.

Tja, jag har suttit 5 timmar med det idag, så det är mycket som är ändrat :-P...

Självklart skall vi fixa så att det funkar med safari också... lugna er...

f

fredrikw skrev:
> varför inte bara ta bort vad det nu är för
> funktionalitet som får detta att inträffa?

Om du läser det jag skrev igen så var det ett förslag på en tillfällig lösning. Alltså tills feffemannen fått till det på sin fritid och lagt ned en massa timmar helt gratis på att du ska kunna använda Safari...

Du är snubblande nära att ställa krav på en gratistjänst och därmed göra mig arg.

Lågflyga (kan inte logga in med Safar skrev:
> Igår gick det utmärkt att skriva med Safari, så
> något är alltså ändrat tills idag.

När jag var hemma på lunchen kollade jag in är med Safari och då gick det lika bra som vanligt. Kan det vara något annat?

the_TnT skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > varför inte bara ta bort vad det nu är för
> > funktionalitet som får detta att inträffa?
>
> Om du läser det jag skrev igen så var det ett
> förslag på en tillfällig lösning. Alltså tills
> feffemannen fått till det på sin fritid och lagt
> ned en massa timmar helt gratis på att du ska
> kunna använda Safari...
>
> Du är snubblande nära att ställa krav på en
> gratistjänst och därmed göra mig arg.

det var inte meningen som svar på ditt förslag, det var bara ett önskemål för att slippa exkludera en massa medlemmar (mig själv inkluderat). jag ställer självklart inga krav på gratisarbete, så om du slutar läsa in en massa saker så kan du nog fortsätta vara glad. vi kan ju gissa hur det hade låtit om det hade varit någon webbläsare i Windows som inte skulle ha fungerat...

cerro skrev:
> Var tvungen att använa IE för mac eftersom inte
> Safari fungerar att skriva inlägg i. nu kom jag på
> att det går om man tabbar ner men jobbigt. Annars
> är det väldigt dåligt.

det går, men man måste först högerklicka o sen vänsterklicka, o så fort du vänsterklickar igen så laddas sök sidan :D detta är skrivet i safari. och som sagt, igår fanns inga problem me happy o safari, de har uppstått idag. all text blir orange, ungefär som att man markerar all text. uppdaterat nå idag som kan ställt till det. tror knappast det är medevetet

Senast redigerad av en moderator:
jomper skrev:
> Det har väl aldrig någonsin varit frågan om att
> exkludera safarianvändare?

nej, kanske lite slarvigt uttryckt av mig. dock exkluderar den tekniska lösningen Safari-användare eftersom forumet är extremt svåranvänt, men jag menade förstås inte att någon hade gjort detta medvetet, och jag inser också att detta är ett olycksfall i arbetet som kommer att åtgärdas när det finns tid till det.

feffemannen skrev:
> Så. Fixat. Berodde på en XHTML-bugg i Safari..

det kunde man ge sig fan på, det var vårt fel hela tiden ;-)

tack för att du fixade det =)

Muerto: Apple är bra.

Gött att det är fixat, blev så glad igår när jag startade Safari och gick in hit och allting fungerade. (:

Varför fungerar inte mouse over-previewen av trådar längre i Chrome? Varken på jobbet eller hemma...
Ska det fortsätta såhär så får folk lära sig skriva bättre topics!

Som det här! Jag var osäker på om det här var en gammal tråd som någon spammade eller en riktig, men mouse-over funkade inte! Skandal.

Hm, testade i både Chrome och IE9 och det funkade fint. Vi har inte ändrat på något så det låter skumt (men långt från omöjligt) att det bara skulle sluta av sig självt.

Tillbaka
Topp