sjöberg0240
Medlem
Problem med body som låser sig på nyköpta hjul!
Hej. Någon klyftig som har nån bra idé får gärna komma med lite tips! Köpte ett par hjul till graveln. Närmare bestämt en uppsättning prime kanza från wiggle. Allt gick som smort med att fixa dom tubeless osv. MEN när jag skulle montera kassetten märkte jag ett fenomen jag inte vart med om tidigare.. bodyn blir att kärva mer och mer desto hårdare jag drar kassetten. Drar jag den med fullt moment så är den i princip stum.. går knappt att dra runt. Den snurrar som den ska så länge inte kassetten sitter där. Sätter jag dit bara låsmuttern utan kassett så är de inga problem. Har provat 2 olika kassetten och flera distansringar (10 delad shimanokassett)
Jag skulle såklart kunna ta detta med wiggle, men undviker helst mailkorrespondans i 2v innan jag ev får returnera dom och vänta ytterligare veckor på garantiärendet..
Har tagit ur axeln och plockat loss bodyn för att titta, men ser inga konstigheter (för mitt relativt otränade öga)
Någon som har nån idé?
/Fredrik
Jag skulle såklart kunna ta detta med wiggle, men undviker helst mailkorrespondans i 2v innan jag ev får returnera dom och vänta ytterligare veckor på garantiärendet..
Har tagit ur axeln och plockat loss bodyn för att titta, men ser inga konstigheter (för mitt relativt otränade öga)
Någon som har nån idé?
/Fredrik