Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Om det är någon annan som håller på med liknande galenskaper så har jag en gul/guldigi mag21 liggandes, dock är tätningarna slut så den läcker en hel del. Dock har den gummidamasker, till skillnad från de jag sett i den här tråden, de kanske är eftermonterade?
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Om det är någon annan som håller på med
> liknande galenskaper så har jag en gul/guldigi
> mag21 liggandes, dock är tätningarna slut så
> den läcker en hel del. Dock har den
> gummidamasker, till skillnad från de jag sett i
> den här tråden, de kanske är eftermonterade?
Näe... Man kunde köpa den både med och utan damasker. Varför inte byta tätningarna? Dom finns ju att köpa ännu....
Finns dom?
Det borde man ju forska i faktiskt, jag var inne och frågade på CC i lund och han bara garvade åt mej, han tyckte nog det var lustigt att någon fortfarande körde på såna. Ville för övrigt även köpa kortare hadtag till de blåa hs33-bromsarna som satt på, det fick jag inte heller tag i...
Hmm... CC i Lund... Dom vill väl knappt hålla på med mtb eller? På 90 talet gillade jag den affären... Håkan där var bra att ha att göra med... men senaste åren.. har dom fallit i min bok.
Om du kollar med en mer mtb vänlig firma... så tror jag att du får tag i dom.
Mmm, jag har fått det intrycket med, dom är väldigt trevliga och bra att ha o göra med när det gäller racer dock, och Håkan är fortfarande bra att ha o göra med :)
Nu är jag dock i Umeå, lite tunnare med LBS:er här, men jag får väl ta upp det med Cyclestore nästa gång jag är där, om nån i stan kan fixa så är det väl han
jonzén skrev:
> undrar vad dert är för gaffel jag har liggandes
> ute i verkstan. en elastomergaffel som påminner
> jäkligt mycket om mag 21 i utseende. det är en
> rockshox..
Rockshox Quadra 10 eller 21. Kom -92 eller -93. Dom elastomerstavarna är nog ganska stela nu va?
Rigor mortis drabbar de flesta gamla elastomergafflar.
Vi har en guldfärgad Mag 21 som byttes in från en kund som hade användt den ca 7 mil och är 1 1/8" styrrör med gängor, styrröret är inte alltför långt tyvärr men gaffeln är i nyskick, vet att det även finns en röd Marzocchi XCM, XCR eller vad den hade för beteckning även den med gängor och vad jag minns helt ny för ev. nostalgibyggare. Har dem i vår andra affär som jag inte åker till så ofta.
Tjena! f.....n va coolt jag hade en alien al runt 93 som tyvär blev stulen och alldrig återfunnen. Min var mörk blå och den lite dyrare tävlingsvarianten var röd det året. Skulle gärna köpa en idag om jag hittade en, för i rent nostalgiskt syfte. Om man jämför med dagens cyklar så var det ju inget speciellt att cykla på, trotts att jag cyklade en jäkla massa och trivdes på den cykeln. Håll igång projektet för tusan så att man får se det färdiga resultatet, skulle själv med glädje ge mig på ett sådant projekt om jag kom över en begagnad alien al cykel.
Rock skrev:
> jag tror att jag har en mag21 liggands också men
> med en riktigt skum diameter på styrröret. 1
> 1/4" tror jag.
Bla Cannondale körde med 1 1/4", hade det på min sedan länge stulna 'Beast of the east' med Mag21 gaffel, tidsenligt snöflingeekrat framhjul med eloxerat ringlénav osv.. Åh, gammal kärlek...
jansson99 skrev:
> Projektet lever. Jag har varit i kontakt med två
> firmor som kan svetsa ihop sadelröret. Det kommer
> att bli gjort vilken vecka som helst nu.
>
> Någon som har en riktigt bra idé om hur jag
> fixar det spruckna bakväxelfästet?
Som jag sagt tidigare, sätt dit ett vanligt löst öra.
Herman skrev:
> Jag har ju faktiskt lite XTR grejjor kvar till den
> där ramen.
> Det är ju lite varierande skick på dom.
>
> Men är du sugen så hör av dig
Jag har original styrstam och dito bullhorn-styre som ligger och dräller någonstans. Kanske, kanske en original sadelstolpe också, har för mig att det var skum dimension på den (30,8???). Finns i Strängnäs (eller möjligen Huddinge nästa vecka) och kan fås mot avhämtning plus en guldstjärna i himlen.
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Jag tror Oxr sitter på ett par Lizard Skins
> innerbensöverdrag till en MAG21,NOS..
Det gör jag med :) i förvånasvärt bra skick för att vara 20år gamla...
jansson99 skrev:
> oxr skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > XT -92 28,6 mm downpull?
>
> Jag gör mig ett litet ärende ut till
> kaffemaskinen i verkstan och kollar.
Nä tyvärr, 35.9 verkar det vara om jag nu minns hur man hanterar ett skjutmått. Dessutom ska det vara toppull.
Kul tråd. Räddade en cycle pro alien al från containerdöden idag. Guldig RS mag o full XT. Helt ok skick men med en liten spricka högst upp på sadelröret samt att gaffeln behöver ordentlig service.
Vet någon vad den här modellen heter? Ramen har fyrkantigt snitt, är lite annorlunda tror jag. Köpte den begagnad sent nittiotal o han som sålde den sa att den kostat 16000kr då han köpt den!!!Är det någon som kan säga om det är värt att reparera växlar på den här gamla cykeln? Dämparna i framgaffeln har läckt vätska oxå, går det att fixa?