[Projekttråd] Canyon Stoic

Dagsformen!
Stadiga 14,5 kg
Doodle_2023-04-08T09_23_05Z.jpeg

Pike Ultimate 140mm
Crankbrothers dropper 170mm
Shimano 4-kolvs med 203/180 skivor
Butcher/Eliminator 29x2.60
Garminfäste
Biltema lampa
Ht-pedaler
Odi handtag

Finns några gram att hämta på kassett, styrstam och styre.
Däcken får snart bli ett byte på.
Kan säkert spara nått kg om jag sätter på Pirelli Scorpion xc rc lite.

Grabben har börjat cykla på riktigt och jag skulle behöva en XC raket.
Man kan inte köpa ny cykel varje år, något måste säljas med ?
Marknaden verkar trög dock kanske får fila lite mer på denna
Ja då förstår jag, kul!
Nä det är onödigt att ha massa cyklar som inte används och tappar värde, har varit där själv ett par gånger… :p

Grabben har börjat cykla på riktigt och jag skulle behöva en XC raket.
Man kan inte köpa ny cykel varje år, något måste säljas med ?
Marknaden verkar trög dock kanske får fila lite mer på denna
Sålde min stoic precis. Tog ett par månader innan jag hittade rätt köpare. Så väldigt trög marknad nu

Ok sålde min betydligt billigare ?, hadebara köpt en bättre begagnat revelation, nytt styre, pedaler och dropper. Sålde för 9500

Med tanke på att det ligger 700 cyklar på köp o sälj får man nog anpassa sitt pris om man vill sälja, tyvärr. Rimligt med 9 papp för en sådan cykel.

9papp är väl lite väl högt? Är varken i stål eller med ramväxel.

Tror jag lägger ut den för 7

Nu var ju kommentaren på den ouppgraderade cykeln som Bofinken sålde. 15 är väl helt rimligt med de kompontenterna du har. Mer en tanke om att det känns som många får göra en förlustaffär på försäljningar nu. Lite upphausade priser under pandemin så många som köpt dyrt och nu tuffare för handlarna som måste rea nya cyklar redan under sommaren. Gissar på ännu större reor i höst och då ännu svårare att få begagnat sålt.

Nu var ju kommentaren på den ouppgraderade cykeln som Bofinken sålde. 15 är väl helt rimligt med de kompontenterna du har. Mer en tanke om att det känns som många får göra en förlustaffär på försäljningar nu. Lite upphausade priser under pandemin så många som köpt dyrt och nu tuffare för handlarna som måste rea nya cyklar redan under sommaren. Gissar på ännu större reor i höst och då ännu svårare att få begagnat sålt.
Jo så blir det nog.

Tillbaka
Topp