Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förvisso, men känsligheten och avläsningen på de mätare som är inbyggda i så små pumpar lämnar så mycket i övrigt att önska att man lika gärna kan använda tumtrycksmätaren™Det är ju ganska svårt att pumpa däck med en lös däcktrycksmätare.
gör jobbet men finns säkert bättre.
? vad heter det biltema pump ?Biltema-pumpen klarar högre (6,9) tryck än Lezynes (6,2) ?
om nu någon vill pumpa så hårt i dessa tider?
Finns en länk i mitt inlägg.? vad heter det biltema pump ?
Det betyder ju å andra sidan inte nödvändigtvis att de mäter och visar mer korrekt än en pump med analog mätare. Samma sak med de lösa lufttrycksmätare som finns. Det man bör göra oavsett mätare är ju att kolla den mot en kalibrerad mätare (ex.vis på en seriös däckverkstad), så vet man hur mycket fel den visar och kan utgå ifrån det.Tittade på Domestiques länk och fann att det faktiskt finns handpumpar med digitala mätare.
Absolut riktigt. Men om man jämför med den mekaniska mätaren på slangen på micro floor drive (som jag har) så upplever jag den som att jag kanske kan se skillnad på ca 10 psi.Det betyder ju å andra sidan inte nödvändigtvis att de mäter och visar mer korrekt än en pump med analog mätare. Samma sak med de lösa lufttrycksmätare som finns. Det man bör göra oavsett mätare är ju att kolla den mot en kalibrerad mätare (ex.vis på en seriös däckverkstad), så vet man hur mycket fel den visar och kan utgå ifrån det.
Tittade på Domestiques länk och fann att det faktiskt finns handpumpar med digitala mätare.
Kan det pump gör 90 eller 100 psi utan man bli jätte trott ? ?Finns en länk i mitt inlägg.
Kan det pump gör 90 eller 100 psi utan man bli jätte trott ? ?
när jag skaffar nya däck/hjul/tubeless/whatever så brukar jag börja rätt högt, sen jobbar jag mig ner tills jag börjar få lite genomslag, sen fyller jag på med lite luft.Men hallå. Om däcktrycket är så viktigt att man måste mäta det hela tiden så måste man ju samtidigt ha en väldigt bra känsla för när det optimala trycket är uppnått. Om man har så bra känsla behöver man ingen mätare.
Mäthysterin är alldeles för stor. Cykla mer, mät mindre. Jag har gått över till att i princip bara hänga lite på cykeln och sen köra. Ju mer jag cyklar, desto mindre mäter jag.
Inget farligt händer vid fel tryck, förutom om det är alldeles för lågt så man får genomslagspunktering. Känn efter lite, lita på din känsla och sen cykla så mycket du orkar!
Precis min tanke...på tur handlar det om att komma hem, och få i luft i däcket...så bästa tipset är att lära sig känslan, tumkänslan, för hur olika tryck känns.Förvisso, men känsligheten och avläsningen på de mätare som är inbyggda i så små pumpar lämnar så mycket i övrigt att önska att man lika gärna kan använda tumtrycksmätaren™
Jag tycker du ska sova mindre. Om man säger att man vill ha tryck till sin mtb mellan 1.0 och 2.0 bar så får man 11 mätvärden att arbeta med. Om man är okej med tjog av halvdussin dvärgkatter (15-29 psi), så har man plötsligt fler mätvärden att favoriera!Har psi fått fäste för att icke tekniskt folk kör med amerikanska däck? Jag får fnatt, men så har jag jobbat med mätteknik också i ett annat liv.
Nu får mättnisse i mig spatt igen. du har inte förstått någonting. Köp en tryckmätare med 100dels bar, så får du ännu fler!!! Skämt åsido, 10 dels bar räcker bra jag tror inte de har så bra mätnoggranhet heller.Jag tycker du ska sova mindre. Om man säger att man vill ha tryck till sin mtb mellan 1.0 och 2.0 bar så får man 11 mätvärden att arbeta med. Om man är okej med tjog av halvdussin dvärgkatter (15-29 psi), så har man plötsligt fler mätvärden att favoriera!
Du vet att en 1/10 dels bar är 0.7 psi din ökde noggranhet är imaginär vill jag påstå.Min mätare är sådan att den har precision nog att alltid visa samma värde vi upprepade mätningar tills att man har släppt ut tillräckligt med luft genom mätningarna för att faktiskt ha ett lägre tryck. Själv så mäter jag i bar, men det hade nog gett ökad kontroll genom allt helt enkelt använda psi. Sedan var riktigheten i mitt mätresultat är okänt. Men spelar heller ingen roll för praktisk anvädning.
Tror du ja. Jag har en Topeak smartgauge D2, inget fancy pansy, men visar rimligt rätt, när jag jämför med två andra mätare i samma prisklass.Precision betyder visa samma inom min industri. Rätt visar den troligen inte, men det spelar ingen roll om min mätare alltid har lika mycket fel. Om du har ett spann av olika tryck du vill mäta så delar min tryckmätare upp intervallet i fler punkter när mätaren är inställd i psi
Har psi fått fäste för att icke tekniskt folk kör med amerikanska däck? Jag får fnatt, men så har jag jobbat med mätteknik också i ett annat liv.
Japp. Älskar när tal uttrycks i bråkform.Lättare att komma ihåg tal utan decimaler, sen att det ger happygubbarna en liten stroke varje gång är bara en bonus
Tvärs om är det väl? 1.45 psi på 0.1 bar.Du vet att en 1/10 dels bar är 0.7 psi din ökde noggranhet är imaginär vill jag påstå.
Menade iofs typ 20 psi vs 1,4 bar. Men det är bara min mätare :)Japp. Älskar när tal uttrycks i bråkform.
Så mycket enklare. ?
Du vet att en 1/10 dels bar är 0.7 psi din ökde noggranhet är imaginär vill jag påstå.
Visa samma är dessutom en del av noggranheten det med. Inte bara att den visar "rätt"