Pump som kan ta på cykel och kan visa psi

@Stervelo
Cmon-do-something-meme-8.jpg

Jag har bara lagt ner för att du är som internetdevisen, argumentera inte med troll, de drar ner dig till sin nivå och slår dig med sin erfarenhet.

Jag hade önskat att du ska driva det vidare, men om vi samlar det vi har.

Du förstår att alla som har en sådan här tryckmätare jätteenkelt kan kontrollera vad som är sant och inte? Det är bara att gå bort till cykeln och mäta upprepade gånger och bekräfta att man alltid får samma värde. Det går att ställa om tryckmätarens enhet efter man har mätt och konstatera att man får ett lägre psi, men samma värde i bar med en decimal efter man har släppt ut lite luft.

Att "noggranheten" skulle vara exakt 0.1 bar vid konvertering från instrumentets signal och inte 1 psi är något du bara har hittat på ur tomma luften. Det skulle vara ett extremt osannolikt inträffande och känns extremt otroligt när man kan köpa ett instrument som fixar att visa PSI med en decimal.

din argumentation för psi är tunn.

jag förmodar att man grundat på samma omtanke om små värdesteg går över till fahrenheit?

Blev positivt överraskad av Biltemas som jag köpte i panik i våras:

Blev positivt överraskad av Biltemas som jag köpte i panik i våras:
nej nej nej;))

det är mindre värdesteg på bar-skalan än psi-skalan. inte jofa-godkänd!!

en mer objektiv invändning är att mätskalan startar högre än vad som är aktuellt att mäta på mtb.
.
IMG_0767.jpeg

Jag hade önskat att du ska driva det vidare, men om vi samlar det vi har.

Du förstår att alla som har en sådan här tryckmätare jätteenkelt kan kontrollera vad som är sant och inte? Det är bara att gå bort till cykeln och mäta upprepade gånger och bekräfta att man alltid får samma värde. Det går att ställa om tryckmätarens enhet efter man har mätt och konstatera att man får ett lägre psi, men samma värde i bar med en decimal efter man har släppt ut lite luft.

Att "noggranheten" skulle vara exakt 0.1 bar vid konvertering från instrumentets signal och inte 1 psi är något du bara har hittat på ur tomma luften. Det skulle vara ett extremt osannolikt inträffande och känns extremt otroligt när man kan köpa ett instrument som fixar att visa PSI med en decimal.
Jag har INTE påstått det du skriver att jag sagt. Läs om och förstå, lägg INTE ord i min mun. Läs på själv.

Tror du ja. Jag har en Topeak smartgauge D2, inget fancy pansy, men visar rimligt rätt, när jag jämför med två andra mätare i samma prisklass.
Topek kallar den "precision instrument" ger INGEN spec på noggranheten och avslutar med att säga att 250 psi är 17 bar. Det är rejäl humor. Att ditt mätinstrument delar upp det i fler delar betyder INTE att du har mer noggranhet. Glöm det. Allt som mäts, visar mer noggranhet, än de har i verkligheten. Det är nog ett måste, vore trist att visa mindre noggranhet än du verkligen har.
Så, glöm din ökade noggranhet vid psi, du har inte mer noggranhet än när du mäter 1/10 dels bar.
Men om den placebon gör dig nöjd, kör på.
Fniss

Fast det är väl 250 psi +- ? Nu minns jag visserligen inte så mycket gymnasiematte men är det inte så att 17 bar är 250 psi men 17.0 bar är skillt från 250 psi?

Allt trams kokar ned till något vettigt antar jag. Vad har ni kommit fram till, som svar på TS fråga?
Vilka är "ni"? Hela förstasidan är ju fullpepprad av tips. Några sägs emot, några får många tummar upp. Vad mer kan TS önska?
Enklast är att bara köpa en lös däckstrycksmätare.
Det är ju ganska svårt att pumpa däck med en lös däcktrycksmätare.

gör jobbet men finns säkert bättre.
Jag brukar ha en Lezyne Micro Floor med på längre turer.
Frun har denna och den verkar fungera riktigt bra, visar t.o.m. någorlunda rätt tryck trots inköpsställe!!
Clasohlson har en dubbelverkande med tryckmätare, som jag tycker fungerar okej. Skalan är i bar så den som är van med amerikanska enheter får räkna om. Jag använder även en separat däcktrycksmätare när jag vill ha mer exakt däcktryck.

Jag har en crankbrothers klic som har inbyggd/lös mätare, funkat bra de gånger jag behövt använda den
Crankbrothers powerpump, med mätare, klarar 90 psi utan problem. Har en switch för high volume eller high pressure. Kostar en slant men väldigt starkt. Jag har haft pumpen i minst 10 år och funkar ff utmärkt
Går att använda för båda presta och schrader.

Kom igen @Stervelo
Cmon-do-something-meme-8.jpg

Säga till på skarpen hade ingen effekt och att förneka att man har sagt något blir konstigt när man kommunicerar i skrift som finns kvar. Landskapet mellan ditt självförtroende och din kompetens är en förtrollad plats!

Tillbaka
Topp