Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
HåkanC sa:??kais01 sa:plötslig tryckökning indäcket när slangen går sönder.
Hur skulle trycket kunna öka med trasig slang?
/Håkan
Sixten Fors sa:Grupptrycket ökar mycket plötsligt, när man blir påkommen med att det satt en slang i däcket, år 2018. Tagen på bar gärning med brallorna nere liksom.Edman sa:+1HåkanC sa:??kais01 sa:plötslig tryckökning indäcket när slangen går sönder.
Hur skulle trycket kunna öka med trasig slang?
/Håkan
HåkanC sa:Enkeltkais01 sa:men man ser ändå att exploderande klämda slangar sas tar med sig däcket vid explosion som rimligtvis startat med en bristning i själva slangen. hur det går till kan ju herrar ingenjörer spekulera i.
Enda sättet för slangen att explodera, med en mer eller mindre kraftig knall, är om åtminstone en del av den är utanför däcket,
dvs typiskt är en liten del av den klämd mellan däck o fälgkant.
Är slangen till 100% inuti däcket finns det ju inget utrymme för den att expandera så mkt att den kan explodera.
Jag hoppas att man inte behöver vara ingenjör för att förstå den skillnaden?
/Håkan
HåkanC sa:Enkeltkais01 sa:men man ser ändå att exploderande klämda slangar sas tar med sig däcket vid explosion som rimligtvis startat med en bristning i själva slangen. hur det går till kan ju herrar ingenjörer spekulera i.
Enda sättet för slangen att explodera, med en mer eller mindre kraftig knall, är om åtminstone en del av den är utanför däcket,
dvs typiskt är en liten del av den klämd mellan däck o fälgkant.
Är slangen till 100% inuti däcket finns det ju inget utrymme för den att expandera så mkt att den kan explodera.
Jag hoppas att man inte behöver vara ingenjör för att förstå den skillnaden?
/Håkan
staine sa:/vän av det gamla beprövade ”däck + slang” - konceptet
staine sa:Det finns en synonym till omodernt.
Tidlöst.
:p
staine sa:Det finns en synonym till omodernt.
Tidlöst.
Skogling sa:Jag kommer sluta med hjul på mina cyklar. Det blir så svårt annars.
Fjärdebrunn sa:staine sa:Det finns en synonym till omodernt.
Tidlöst.
Tack
Kör XC717 26” med slang i 2,4” däck. Kan inte någon skjuta mig direkt?
Fjärdebrunn sa:staine sa:Det finns en synonym till omodernt.
Tidlöst.
Tack
Kör XC717 26” med slang i 2,4” däck. Kan inte någon skjuta mig direkt?