Race face fr skydd

Anti

Medlem
Race face fr skydd
Någon som vet om man kan pröva dessa i butik någonstans i Stockholm. Hade tänkt att ha dem till stökig XC cykling. Betyg/omdömen?

/Anders

Bilagor

• FR-Medium.jpg
    FR-Medium.jpg
    10.7 KB · Besök: 15
Race face fr skydd
Ben/knäskydden är lite väl kraftiga tycker jag för XC och liknande, de är ganska varma så en sommardag är de inte direkt svala... =) Om du bara ska ha dem till XC etc. så skulle jag titta efter lite lättare skydd. Cykloteket kanske har dem, jag vet inte..

Race face fr skydd
Har ett par i storlek M men skulle nog hellre vilja ha storlek Large. Fungerar kanon om man vill vara garanterad att inte skada sig och använder dem till XC.

Om du är intresserad av att köpa - kontakta mig. Är själv 1.88 m lång och då är M aningen för korta tycker jag.

Race face fr skydd
De är alldeles för varma/stora för XC cykling. Har ett par som jag testat köra i skogen med, en gång, det räckte. Använder de skydden bara för ren FR/DH. Ska man trampa en längre stund får jag hemska skavsår på knäna av skydden...

Det finns lättare skydd som funkar bättre i skogen.

/Leo

Race face fr skydd
Race face indy (eller Roach som de heter ibland, samma sak) är ju ett par benskydd utan hårt skal och de skyddar trots allt välldigt bra för stökig xc och fr. Har ett par M men skulle nog valt Large för längdens skull. Finns på crc.

Race face fr skydd
PerryE, jag tror tyvärr att medium även blir för smått för mig också men tack för erbjudandet. Låter som om man kanske ska gå på något lättare. Tack alla för bra tips!

/Anders

Tillbaka
Topp