Race King bara för grusväg?

bitteb

Medlem
Håller era RK supersonic för lite hårdare körning än grusväg? Mina mår inte så bra :(

/Tobbe

Bilagor

• RK.jpg
    RK.jpg
    76.2 KB · Besök: 15
Senast ändrad:
Tävlade på ett par under hela förra säsongen utan några problem.
Beror ju självklart på var man kör och om det finns en massa vassa stenar som man väljer att köra över.

Jag hade liknande problem med mina RK supersonic. Det ser ut som att gummit mellan trådarna har försvunnit/spruckit. Tejpade för sprickan på insidan med gaffatape.

Supersonic-varianterna på däck har ju tunna sidor så kör du i mkt stenig terräng välj inte ssupersonic. Annars är jag mkt nöjd med RK som bakdäck och har tävlat mkt xc på det.

bjorre skrev:
-------------------------------------------------------
> Köp inte supersonic om du är orolig för sånt
> där.

+1

Race King fungerar fint för stig med.

Globalistic skrev:
> Ska man ha rk fram och bak ?

Jag har det och är mycket nöjd.

Visst dom är ju lätta så man får väl kompremissa. Gillar ju att köra över d mesta, varför köra runt? Tänkte bara se om ni hade samma problem. Blev visst jack i framdäcket oxå.. hmm jaja får väl ta fram silvertejpen och sen dra på dom gammla Kenda nevergal om d inte funkar.

Globalistic skrev:
> Ska man ha rk fram och bak ?

Beror väl på körsätt och terräng......

Köper man RK (Speciellt SS) får man räkna med att dom slits. Det är ju lättviktsdäck ämnade för tävling. Jag har kört 150 mil på mina. Jillar !

Däcksidan är bredare än dubbytan, så om du kör emot något så är det ofta däcksidan som tar smällen. Mitt bakdäck har bra dubb kvar men siderna är jämnbruna av väven som tittar fram.

Tillbaka
Topp