[Racer] - Göteborg, 18.00 Frankes, onsdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Hade älskat att få vara med grabbarna och leka men dessvärre är jag ansvarig för ett golfevent på jobbet...

Kör hårt!

Grymt roligt pass, träningen igår kändes ordentligt i benen idag, men på något underligt sätt gick det ju bra ändå till slut.

Nu skall jag ta och byta växelvajrar eftersom det blev lite kämpigt på slutet att bara köra med två växlar.

Kul att köra med ett gäng djur som ni andra är....

Alm

ca hur fort kör ni på dessa turer? jag körde Medio fondo nu i helgen med snitt på 31km/h, orkar jag hänga med er då?

/T

Just idag gick det ganska fort, turen var relativt kuperad eftersom vi körde Härskogen och sedan över till Inseros. Dessa 7 mil avverkades med ett snitt på ca 38 km/h.

Men T, häng på och se hur länge du orkar, det gäller att pressa sina gränser. I början känns det som att det går omänskligt fort, men man vänjer sig i takt med att benen hårdnar.
Välkommen att pröva nästa gång vi kör, vi är ju dessutom ett glatt och trevligt gäng.
Patric

Idag gick det inte alls! Jäklar vilken fart så nu blir det till träna mer! Men jag lyckades snitta 34 till Mönlycke! Så det smakade riktigt gott med tårta! Det var trevligt så länge det vara :-)

Riktigt bra pass idag trots ordentligt sega ben från helgen och gårdagens träningspass så kändes det som man hängde med bra förutom när Leo ska envisas med att trycka på i backarna. Ge mig ett par gånger till så ska jag sitta på hjul ända upp...

Lite data, från Frankes till Ericsson:
2011-08-24_2226.png

Ännu ett roligt kvällspass. Riktigt härligt att komma ut på fina landsvägar med trevliga cyklister. Vi körde på bra i backarna, vilket syns i datat nedan. Det här var nästan samma runda som jag snittade 36 på ensam för ett par veckor sen, fast då åt andra hållet. Ikväll blev snittet 38(Frankes-Ericsson, 71km) vilket är riktigt bra med tanke på att vi bitvis körde lite lugnare. Bra kört alla, tack för ikväll! Vi ses troligtvis nästa onsdag, det är bara några gånger till det går att cykla innan det blir för mörkt på kvällarna.

/Leo

trip dist 76,77km
ride time 2:04:28
avg speed 37,00
max speed 61,9km/h

snittpuls 152
maxpuls 180

karta110824.jpg

Kvällens karta, 77km

banprofil110824.jpg

Kvällens banprofil och hastighetshistogram. 37km/h och 42km/h var kvällens lyckonummer. ;-)
Totalt blev det 650m klättring.

pulsanalys110824.jpg

Full fart i backarna ikväll. :-)

Senast ändrad:
Tack för kvällens kränkning och grymma cykelpass i sällskap med starkingar :)
Det fick bli bilskjuts hem till Kingriver efter bonkkänning..
3.5 tim på tempohojen märktes i duschen,med sting och svid på vissa konstiga "ställen" :)

/V

Tillbaka
Topp