Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag kör med Look och de är jag väldigt nöjd med. Kör med deras billigaste och de fungerar helt ok.
Utgå från ett par skor som känns bra och välj sedan pedaler därefter.
Tidigare var det så att alla pedaler inte passade alla skor men det börjar bli bättre på den fronten.
Kör Time Impact och gillar dem skarpt. Håller dock med övriga. Beprövade märken = pedaler som fungerar. Tycke och smak + plånbok avgör vilka som passar dig bäst.
Shimanos SPD-SL togs fram pga av Lance Amstrong ogillade SPD-R och ville hellre köra på LOOK. Själv har jag SPD-R och har inget att gnälla på. Är i o f inte riktig i samma klass....
Se bara till att du väljer kloss som tillåter lite fotvinkel spel. I annat fall är det lätt att få ont i knäna.
Har Look på min racer, funkar bra men klossen är stor och gör det närmast omöjligt att gå utan att halka runt eller slita ut klossen - fast man går ju inte så mycket med racerskor ändå. ;-)
Har provat både de svarta och röda klossarna
Föredrar de svarta utan "float". De kräver dock att man är jättenogrann när man ställer in klossarna.
Sak tilläggas att jag ännu inte har provat Campa eller Shimanos pedaler.
Däremot blir det nog ett nytt par Lookpedaler till våren.
De jag har nu har gjort tjänst sedan sommaren -94