Jag har ett par fulcrum racing 1 på min cykel (beg. kom med cykeln) har varit nöjd med dem, de passar bra in på min cykel färgmässigt och de ser balla ut med sina tjocka svarta ekrar. Dock har två ekrar nyligen gått av innuti nippeln (med en veckas mellanrum ungefär). Har inte fått tillbaka dem efter reperation nummer 2 än. Svårt att säga något om kvaliten, men just nu inbillar jag mig bara att det kommer att gå ekrar igen. Jag väger närmare 90kg.
Hjulen är ifrån 2008, vet inte hur mycket föregående ägare cyklat på dem. Jag har hunnit med +300mil.
Problemet jag har med mina hjul är att jag inte har någon butik i min närhet som kan hjälpa mig laga dem. Skulle jag köpa nya hjul idag skulle jag skaffa ett par med "vanliga" ekrar för att underlätta reperation. Mycket av lipet just nu beror väl iofs mest på att jag åkte iväg till Cykelcity i Lund och fick en ny eker. Några dagar senare gick en till eker av, så det var bara att åka iväg igen. 280:- kostade reperationen i sig (för ny eker samt jobb). Inte så farligt men med resan fram och tillbaka x2 och det blir mindre skoj. Jag hoppas på att de ska dröjja länge innan de går sönder igen nu när de varit iväg två gånger på reperation.
Hur många har bytt ekrar på sina fulcrum 1 och hur ofta?