Råd angående GoPro-filmer

shro0maz

Aktiv medlem
Jag gillade denna guiden

det är nog lätt den bästa.

testat filma på massa olika sätt, allt blev dåligt tills jag kollade på den o började mickla med vitbalansen! O färgen på flat!
Gillar kännslan av fart man får me kameran på hakan!

kör dock en gammal gopro 5 så ger lite härligt skak också som bidrar med lite fartkännsla.

men med lite redigering av färg, vitbalans, digital skakreducering så kan det se rätt okej ut!

SIE

Aktiv medlem
Test av swivel clip fäst på ryggans axelband. Förvånansvärt bra om man saknar chesty tycker jag. Hero8 1080/60/superview

SIE

Aktiv medlem
Hakmonteringen gör ju under för lite äldre kameror, här är en med min GoPro Session på hakan.
Förvånansvärt bra ljud med den också. Inga strumpor eller döda katter.

Lite gravel med Hero 8 utan vindskydd på brösten.
Går knappt att lyssna på.
Fin grusväg i klipp 2 (Rosenlund?), får man fråga var?

SIE

Aktiv medlem
Wow! Grymt! Länka hållaren!

fan måste man köpa en gopro 8 nu också med hypersmooth.. suck 😂
Här: https://gopro.com/en/se/shop/mounts-accessories/magnetic-swivel-clip/ATCLP-001.html

Halva priset på gear om man är Gopro Plus-medlem, då ingår även obegränsad cloudlagring, dygnetruntsupport på chatten, och ersättare av kraschad kamera no questions asked. Tyckte det var en ok deal för 40kr/mån. Kolla dessutom deras inbytesprogram tradeup, när jag köpte min Hero8 fick jag typ 1000 kr rabatt för att jag skickade in en gammal trasig digitalkamera utan vare sig batteri eller laddare.

moros

Aktiv medlem
Här: https://gopro.com/en/se/shop/mounts-accessories/magnetic-swivel-clip/ATCLP-001.html

Halva priset på gear om man är Gopro Plus-medlem, då ingår även obegränsad cloudlagring, dygnetruntsupport på chatten, och ersättare av kraschad kamera no questions asked. Tyckte det var en ok deal för 40kr/mån. Kolla dessutom deras inbytesprogram tradeup, när jag köpte min Hero8 fick jag typ 1000 kr rabatt för att jag skickade in en gammal trasig digitalkamera utan vare sig batteri eller laddare.
Jag har lågprisvarianten av den, provade den i helgen eftersom jag kört sönder mitt styrfäste. Blev bra och den sitter fast bra. Tyvärr hade jag vinklat den för långt ner eftersom jag "satt upp" när jag kollade vinkeln sen lutar man sig ju fram lite. Var mer sugen på att cykla än krångla så det blev lite för mycket "titta ner i marken". Annars smidig placering

SIE

Aktiv medlem
Jag har lågprisvarianten av den, provade den i helgen eftersom jag kört sönder mitt styrfäste. Blev bra och den sitter fast bra. Tyvärr hade jag vinklat den för långt ner eftersom jag "satt upp" när jag kollade vinkeln sen lutar man sig ju fram lite. Var mer sugen på att cykla än krångla så det blev lite för mycket "titta ner i marken". Annars smidig placering
Samma här, stigen på filmen ovan är flack så det blev rätt bra, men samma kameravinkel i brantare stigar visade lite väl mycket styre och ram. Man lär sig väl efterhand.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer