AndreasMalmgren
Medlem
Råd för val av Mtb
Hej. Ny här på forumet. Jag har nu avverkat småbarnsåren med kidsen och vill börja plocka upp cyklingen igen, denna gång med mtb. Bor i Skåne, Skanör så det är lite väl flackt men har möjlighet att ta med cyckeln på mina jobbresor runt om i Skåne, Blekinge och Halland. Vill ha en rätt så allround mtb som man kan dra lite långfärd men även snirkla igenom skogsstigar i varierande terräng med.
Jag älskar det lilla extra och sneglar således på en heldämpad mtbc, gärna med 29 tums däck och gärna ram i kolfiber, vill väl ha en xc eller trail hoj. Inser dock att det är en djungel med massor med cyklar som på pappret är intressanta så tar gärna emot lite input och även andra förslag på cyklar. för att röra till det lite till är även en Elmtb intressant men kan för lite om detta och likaväl som man gillar charmen med manuell trampning så inser jag också att el kan vara ett trevligt komplement som blivit grymt bra med åren.
jag listar några hojar som det just nu står mellan i fallande ordning.
1. Bianchi Methanol 29.1 Fs
2. Speciaized stuntjumper expert carbon
3. Ducati/thok Mig-RR
4. Specialized turbo Levo Sl comp
så vad är era tankar, ris, ros. Är öppen för andra hojar.
Tack så länge. Andreas
Jag älskar det lilla extra och sneglar således på en heldämpad mtbc, gärna med 29 tums däck och gärna ram i kolfiber, vill väl ha en xc eller trail hoj. Inser dock att det är en djungel med massor med cyklar som på pappret är intressanta så tar gärna emot lite input och även andra förslag på cyklar. för att röra till det lite till är även en Elmtb intressant men kan för lite om detta och likaväl som man gillar charmen med manuell trampning så inser jag också att el kan vara ett trevligt komplement som blivit grymt bra med åren.
jag listar några hojar som det just nu står mellan i fallande ordning.
1. Bianchi Methanol 29.1 Fs
2. Speciaized stuntjumper expert carbon
3. Ducati/thok Mig-RR
4. Specialized turbo Levo Sl comp
så vad är era tankar, ris, ros. Är öppen för andra hojar.
Tack så länge. Andreas