Pastis
Aktiv medlem
Radar baklampa
Har du provat detta på Edgen: Gå in i menyn och sensorer. Bocka av radarn och bocka sedan på igen och sök. Fungerar för mig vid de få tillfällen min 530 tappat en sensor och inte hittar den igen.Ok, men Garmins egna enheter har stora problem, t.ex. min 1040.
Vad jag sett så är det flera som rapporterat det till Garmin, så konstigt (om man inte har erfarenhet sen tidigare av Garmin) att dom inte lyckats lösa det.
Om jag t.ex. har 1040 igång med Varia (516), stannar för fika, viloläge på 1040, och sedan stänger av Varian, fikar, slår på Varian, därefter väcker 1040, så funkar det.
Men om jag av någon anledning väcker 1040 när jag fikar utan att Varian är igång, för att pilla med inställningar, slår av med viloläge, startar Varia, väcker 1040 igen så är det problem, stora problem! Den hittar inte Varian, inte heller en del andra sensorer som t.ex. pulsband.
Enda sättet att lösa det på är att boota om den (stänga av helt och sätta igång). Dom borde verkligen ha någon resetfunktion som gör samma sak med sensorerna som vid reboot.