Radera tråd

Radera tråd
Den årliga hälsoundersökningen säger att jag borde radera en del kilo beståendes av herrspäck. Hur gör man det utan att antingen radera en massa pengar eller radera matvanor?

Radera tråd
åberg sa:
Bengt-re sa:
Arsozath sa:
Min nya egolapp blev raderad idag :( Tåövelappet dödade den. Jag som trodde att jag hittat det bästa material som går att få tag på. Men icke, ty tårna är av för lång kaliber. Får bli att radera dom tror jag. Eller radera cykeln och skaffa en med längre hjulbas :( Fast ny cykel är ju :)

Du svänger för mycket!

...eller för lite. :)

Arsozath sa:

Den här tråden är värdelös utan bilder.

OK, det kommer. Tillsvidare får du nöja dig med den här från i helgen när jag raderade vindfällor:
IMG_20170128_111311775.jpg

Radera tråd
Radera tråd
åberg sa:
Arsozath sa:

Okej, här kommer det. Hämtade luningsbågen i lördags. Fick tyvärr elda dinosaurier motsvarande 5 mil extra på grund av anledning, (Eniro). adressen på eniro stämmer inte. Den stämmer inte för att de la in fel, och smeden jag skulle till, ville inte bli inlagd där. Dessutom vill han inte beta 5k för att göra en ändring på ett fel som han inte har gjort. Nu har jag iaf invigt den. Sjukt nöjd. Hästen nöjd. Det går uppskattningsvis mellan 2 och 3 gånger snabbare att radera stockarna från sin nedslagplats. Några bilder:

DSC_0084.JPG

Husse får också jobba lite...

DSC_0095.JPG

5 stockar i stöten. Förr var det en åt gången, och släpsaxen jag använde lossnade ofta för den var inte desginad för små träd, som sista delen av granen tendererar till att vara.

DSC_0055.JPG

Lunchpaus måste man ju få ha, radera lite hö. Nackdelen är att radering av hö leder till produktion av HÄSTBAJS! Och det är tydligen dåligt för miljön: http://www.hippson.se/hippson-tv/hast-kan-vara-miljobov-sa-klimatsakrar.htm
Som tur är källsorterar vi våran hästbajs så det blir nytt hö.

DSC_0087.JPG

För att radera lite korv behöver man börja med att radera lite trä. För varm korv är lättare att radera än kall. Eller godare iaf.

Radera tråd
Men vänta nu här lite.. Hugger du ner träden för att sedan elda upp dem? Verkar ineffektiv. Är det inte bättre att elda upp... radera dem, menar jag, på plats?

Radera tråd
Nu när du säger det så är det helt klart korkat. Hugga ner, köra hem, kapa upp, ta med ut och elda upp är ju det jag gör nu. Om jag bara eldar upp så har jag ju faktiskt raderat en jävla massa jobb. Hmm.

Radera tråd
Arsozath sa:
åberg sa:
Arsozath sa:

Okej, här kommer det. Hämtade luningsbågen i lördags. Fick tyvärr elda dinosaurier motsvarande 5 mil extra på grund av anledning, (Eniro). adressen på eniro stämmer inte. Den stämmer inte för att de la in fel, och smeden jag skulle till, ville inte bli inlagd där. Dessutom vill han inte beta 5k för att göra en ändring på ett fel som han inte har gjort. Nu har jag iaf invigt den. Sjukt nöjd. Hästen nöjd. Det går uppskattningsvis mellan 2 och 3 gånger snabbare att radera stockarna från sin nedslagplats. Några bilder:

5 stockar i stöten. Förr var det en åt gången, och släpsaxen jag använde lossnade ofta för den var inte desginad för små träd, som sista delen av granen tendererar till att vara.

Lunchpaus måste man ju få ha, radera lite hö. Nackdelen är att radering av hö leder till produktion av HÄSTBAJS! Och det är tydligen dåligt för miljön: http://www.hippson.se/hippson-tv/hast-kan-vara-miljobov-sa-klimatsakrar.htm

För att radera lite korv behöver man börja med att radera lite trä. För varm korv är lättare att radera än kall. Eller godare iaf.

Härligt att se skogsbruk med häst. Är det för husbehov, eller gör du det i större skala?

Radera tråd
Arsozath sa:
Nu när du säger det så är det helt klart korkat. Hugga ner, köra hem, kapa upp, ta med ut och elda upp är ju det jag gör nu. Om jag bara eldar upp så har jag ju faktiskt raderat en jävla massa jobb. Hmm.

Fast det är ju lättare att få fyr på torkad ved än ett levande (eller nyfällt) träd.

F.ö. kul att se en häst som används "på riktigt".

Radera tråd
GoranS sa:
Arsozath sa:

Fast det är ju lättare att få fyr på torkad ved än ett levande (eller nyfällt) träd.

Handlar bara om mängden bensin som går åt :p Det mesta kan raderas med bensin. Vi kanske ska hälla bensin över tråden?

Radera tråd
Jeppe_E sa:
GoranS sa:
Arsozath sa:

Handlar bara om mängden bensin som går åt :p Det mesta kan raderas med bensin. Vi kanske ska hälla bensin över tråden?

Förvisso, men en mindre mängd bensin är lättare än en större mängd.

Vad gäller möjligheterna att elda upp tråden förhåller jag mig försiktigt tveksam.

Radera tråd
fhloston sa:
Arsozath sa:
åberg sa:
Arsozath sa:

Härligt att se skogsbruk med häst. Är det för husbehov, eller gör du det i större skala?

I dagsläget för husbehov. Vi äger ett antal hektar skog, så det jag gör med hästen är att städa upp vindfällor och köra hem stockar. I år har det varit mycket vindfällor på grund av anledning. I år blir det dock mer än för husbehovet, mycket mer. Bra sätt att varva ner från kontroslivet jag lever i veckorna. Men tid tar det. Lägger ner i snitt 10 timmar per helg på att såga och hämta timmer. Men för mig är det inte jobb. Jag får inte betalt för det, mer än utrustning etc. Det som är riktgit najs är att det går att kombinera med familjeliv också. Senast var hela familjen med ute Barnen byggde koja och frugan hjälpte till med diverse, som att lasta och sköta brasa osv. När vi kom hem så var alla nöjda, inklusive hästen. Och det är alltid skönt.
Enda nackdelen är att det är ganska så tungt jobb. Inget man tänker på för stunden men när man kommit hem och ska sätta sig på trainern. Inte alltid det finns så mycket kräm att hämta. Sen går jag upp i vikt också. Med tanke på var det kan vara lite ömt efter en hård helg så gissar jag på att det inte är fett :)

Radera tråd
Är det nån sorts slityta på medarna?

Anno 1817 hade de inte riktigt kommit igång med motorsågar på Husqvarna i Huskvarna, de var väl upptagna med att göra gevär fortfarande. Eller så hade de börjat med allt annat. För de har gjort allt annat också.

För övrigt är den här tråden mycket bättre med bilder. :)

Radera tråd
åberg sa:
Är det nån sorts slityta på medarna?

Japp, utbytbara slitstål, då de som används raderas med tiden. Så jävla genomtänkt. De skruvas dit så de ligger i spänn för att inte skruvarna som håller fast dom ska gänga ur sig. Köpte ett par extra direkt :)

åberg sa:
För övrigt är den här tråden mycket bättre med bilder. :)

Gött att det gillas :)

Radera tråd
Ikväll så raderade jag mitt pressfit lager från randocykeln. Undra hur många watt som detta har raderat?

IMG_4537.JPG

Det är meningen att dessa skall glida obehindrat va? ;)

+4000 km. Håller de inte längre?

Senast ändrad:
Radera tråd
Jeppe_E sa:
Ikväll så raderade jag mitt pressfit lager från randocykeln. Undra hur många watt som detta har raderat?

Det är meningen att dessa skall glida wobehindrat va? ;)

PF86/41 eller PF30? Mina Hope-lager har snurrat ca 1150 mil i varierande väderlek även lagret på drivsidan börjar kännas lite mindre "smooth" nu. Och man vill ju att det ska vara "smooth"...

Radera tråd
NLC sa:
Jeppe_E sa:

PF86/41 eller PF30? Mina Hope-lager har snurrat ca 1150 mil i varierande väderlek även lagret på drivsidan börjar kännas lite mindre "smooth" nu. Och man vill ju att det ska vara "smooth"...

Var fick han det där "W" ifrån? Vill han va snäll att radera det?
Genast.
Tack!

Radera tråd
Pfaff sa:
NLC sa:
Jeppe_E sa:

Var fick han det där "W" ifrån? Vill han va snäll att radera det?
Genast.
Tack!

Jag har raderat dubbelvee från mitt tangentbord nu. Blir jobbigt nu i framtiden när jag ska skriva ord med VV i...

Radera tråd
Jeppe_E sa:
BB30 heter ju lagren, BB386 sitter det på cykeln. Fast jag behöver bara byta lagren ju. Dock tror jag att det saknas ett avrinningshål. Stod vatten inuti.

Är material från vevlagerhylsan raderat så att regnet kan radera sig själv så att lagren slipper raderas så ofta numera?

Radera tråd
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:
BB30 heter ju lagren, BB386 sitter det på cykeln. Fast jag behöver bara byta lagren ju. Dock tror jag att det saknas ett avrinningshål. Stod vatten inuti.

Är material från vevlagerhylsan raderat så att regnet kan radera sig själv så att lagren slipper raderas så ofta numera?

Så du menar att jag borde borrat innan jag lackade? Hmmm... låter rätt. Nu får jag ju radera lacken och göra om.... typiskt. Aldrig får man vara nöjd.

Radera tråd
Arsozath sa:
Så jävla genomtänkt. De skruvas dit så de ligger i spänn för att inte skruvarna som håller fast dom ska gänga ur sig. Köpte ett par extra direkt :)
Inte för att jag har nåt användningsområde men sånt gör ju att man vill köpa grejerna ändå. :)

PS: det här inlägget är OnT då det berör radering av pengar.

Radera tråd
åberg sa:
Arsozath sa:
Så jävla genomtänkt. De skruvas dit så de ligger i spänn för att inte skruvarna som håller fast dom ska gänga ur sig. Köpte ett par extra direkt :)
Inte för att jag har nåt användningsområde men sånt gör ju att man vill köpa grejerna ändå. :)

PS: det här inlägget är OnT då det berör radering av pengar.

Jag är så trött på skräpprodukter och dålig kvalite så när jag väl får lägga händerna på något sådant här blir jag riktigt nöjd! Sen att det raderar lite extra pengar på kontot ibland kan det faktiskt vara värt!

Radera tråd
Bengt-re sa:
Jenny W sa:
Jag vill radera min influensa. Känns jobbigt om man måste göra det med bensin, dock. Finns det inget bättre sätt?

Ingefära, citron och god sömn så blir man frisk på 7 dager.

Pizza och netflix så tar det en vecka...

Då bör jag vara frisk imorn alltså? Inte troligt.

Första dagen med feber förra söndagen. Hemma från jobbet från onsdag. Trodde nog att jag skulle vara kry vid det här laget. Bitter sjunker jag längre ner i soffan och bygger berg av snorpapper. All form som jag med möda byggt upp under vintern är iaf raderad. Alltid nått.

Radera tråd
Har precis lyckats radera resterna från min influensa. Ett par dagar med nästan 40 graders feber sänker vem som helst. Körde idag efter 12 dagars "vila" mitt första lugna trainerpass.
Nästa steg är att radera de kassa benen som influensan givit mig.
Krya!

Radera tråd
Jenny W sa:
Bengt-re sa:
Jenny W sa:
Jag vill radera min influensa. Känns jobbigt om man måste göra det med bensin, dock. Finns det inget bättre sätt?

Ingefära, citron och god sömn så blir man frisk på 7 dager.

Pizza och netflix så tar det en vecka...

Då bör jag vara frisk imorn alltså? Inte troligt.

Första dagen med feber förra söndagen. Hemma från jobbet från onsdag. Trodde nog att jag skulle vara kry vid det här laget. Bitter sjunker jag längre ner i soffan och bygger berg av snorpapper. All form som jag med möda byggt upp under vintern är iaf raderad. Alltid nått.

Sjukt trist...

Radera tråd
Masjevel sa:
Har precis lyckats radera resterna från min influensa. Ett par dagar med nästan 40 graders feber sänker vem som helst. Körde idag efter 12 dagars "vila" mitt första lugna trainerpass.
Nästa steg är att radera de kassa benen som influensan givit mig.
Krya!

Tack. 12 dagar säger du? :( Känns som om det finns liv efter flunsan iaf. Har varit rätt sänkt och har gett upp bantning och ger kroppen allt vad den vill ha och lite till så de kilona som jag gick ner har jag oxå raderat. Tillbaka på ruta (-) 1 således. Lycka till med raderingen av de kassa benen.

@ Henrik_E: Aj! Lyckades du radera ett nageltrång oxå då kanske?

@Arsozath: Grymma bilder. Att arbeta med hästar ger ett visst lugn i kroppen.

Välkommen tillbaka Ratatosk

Tillbaka
Topp