Radera tråd

Radera tråd
Henrik_E sa:
Jag vill radera allt gnäll om pollen från internet i år. Ni som lider av det har ömkat tillräckligt nu.
Jag vill skulle vilja radera allt gnäll om gnällande på pollen från internet i år. Ni som gnäller har gnällt över detta i-landsproblem tillräckligt nu.

Dessutom är jag lite tveksam till första meningens innebörd. Är det internet som gnäller på pollen eller är det gnäll kring de pollen som kommer från internet? Om det är det senare så undrar jag om det inte är vanligare att pollen kommer från träd än från internet. Och om det är den första tolkningen som är rätt undrar jag hur internet gör när det gnäller. Finns det någon gnällgenerator implementerad i nätet?

Radera tråd
Om det finns virus på internet så måste det väl kunna finnas pollen på internet?

Och förresten, hur skulle internet kunna sprida sig om det inte skedde genom pollen? Som om det fanns sex på internet?

Radera tråd
fhloston sa:
Om det finns virus på internet så måste det väl kunna finnas pollen på internet?

Och förresten, hur skulle internet kunna sprida sig om det inte skedde genom pollen? Som om det fanns sex på internet?

Men när pollen sprids så växer det ju upp nya träd/växter. Då det mig veterligen bara finns ett internet (har i alla fall aldrig hört någon pluralform på internet) så talar det för att det inte sprids via pollen. Vad det handlar om i internets fall är vanlig hederlig tillväxt och till det krävs inga pollen.

Radera tråd
GoranS sa:
fhloston sa:

Men när pollen sprids så växer det ju upp nya träd/växter. Då det mig veterligen bara finns ett internet (har i alla fall aldrig hört någon pluralform på internet) så talar det för att det inte sprids via pollen. Vad det handlar om i internets fall är vanlig hederlig tillväxt och till det krävs inga pollen.

Har du missat informationen om Internet två?

Visserligen är det inte tillgängligt för mer än några få (förhållandevis sett) men det har rätt så hög kapacitet pga att det inte är nedlusat med porr :p

Radera tråd
Ja. Dock känns det som mängden pollen som behövs för en ny "planta" inte kan vara så våldsamt mkt pollen att det skulle vara ngt att klaga över. Åtminstone såvida grobarheten (eller vad nu termen för pollen är) inte är katastrofalt låg.

Radera tråd
Alltså, det är inte pollen jag vill radera, det är mitt imumförsvars onödvändiga reaktion på det. Jag är för pollen.

Funderar på hur man böjer det.
Ett pollen
Flera pollen

Är det nån som har koll på ordet pollens etymologi?

Radera tråd
json88 sa:
Henrik_E sa:
Någon har raderat alla normalstora kepsar. Hur ska man få till luft med dessa miniatyrhuvudbonader? Kan det vara så att cyklister i gemen är lite dumma?
Det är väl inte så många % cyklister som har vattenskalle..

Vatten på skallen. Räknas det? Oaktat om det räknas eller ej önskar jag få dagens snöblandade regn raderat. Skall vi säga så?

Radera tråd
Nu är jag inne på min fjärde vecka av förkylning. Jag trodde jag var frisk för två veckor sedan och cyklade två dagar. Sen kom förkylningen från helvetet tillbaka.
Detta har raderat många planlagda cykelmil, och raderad mina storslagna planer att trampa Barkarby 200.

Bläää

Radera tråd
GoranS sa:
fhloston sa:

Du menar tillväxt genom tex mycel? Så internet är lite som en hussvamp?

Radera tråd
Pugilism sa:
Alltså, det är inte pollen jag vill radera, det är mitt imumförsvars onödvändiga reaktion på det. Jag är för pollen.

Funderar på hur man böjer det.
Ett pollen
Flera pollen

Är det nån som har koll på ordet pollens etymologi?

Ja, ett pollen, flera pollen.

Etymologin går nog att hitta i etymologiska ordböcker. "Fint mjöl" närmast från latin, säger Wiktionary, och det låter väl rimligt. Har inte letat vidare.

Radera tråd
Min sista del av nattsömn blev raderad av någon fågel utanför mitt fönster. Om det händer igen så vill jag få fågeln raderad. Idag gjorde det inte så mycket, för det finns så mycket jobb på jobbet att radera. Men till i morgon vill jag gärna få lite trötthet raderad.

Radera tråd
I lördags morse när jag vaknade hade jag en knöl stor som en pingisboll under högra sittbenet. Blev rätt så orolig att det var en infektion som skulle radera mina möjligheter att cykla runt pölen. Efter okulärbesiktning kunde inga ingånghåls för bakterier finnas, så jag drog slutsatsen inre blödning efter en särdeles grov potthålskörning under bolmen runt i tisdags förra veckan. Det small till och gjorde ont. I söndags tog jag en sväng. Smärta där nere och en känsla av raderad kondition var resultatet. Nu är dock knölen radera nästan helt, och benen fungerar igen. Skönt när kroppen själv kan radera saker som inte ska vara där, istället för att man ska behöva göra det själv.

Radera tråd
Skönt att höra att knölen blivit raderad. Vi behöver ju någon som drar längst fram i motvinden ner till Jönköping ;)

Själv håller jag på att radera en låda med chokladbollar. Det går under benämningen kolhydratladda.

Radera tråd
Fick ett mail från IKEA om att om man deltar i en marknadsundersökning så deltar man i en utlottning av 1 000 presentkort på 2 000 kr vardera.
Har ju varit en del såna här lurendrejerier men avsändaren "raffdrabble7259621<at>aol.com" känns seriös så jag klickar nog på länken. Eller ska jag radera?

Radera tråd
me.I.am sa:
Fick ett mail från IKEA om att om man deltar i en marknadsundersökning så deltar man i en utlottning av 1 000 presentkort på 2 000 kr vardera.
Har ju varit en del såna här lurendrejerier men avsändaren "raffdrabble7259621<at>aol.com" känns seriös så jag klickar nog på länken. Eller ska jag radera?

Klicka! raffdrabble7259621 är en känd ikea-medarbetare.

Radera tråd
fhloston sa:
me.I.am sa:

Tack för rådet! Det visade sig vara ännu bättre än jag trodde. Istället för jobbigt presentkort så var det bara att uppge kontonummer så sätter dom in pengarna direkt på kontot!

Radera tråd
me.I.am sa:
fhloston sa:
me.I.am sa:
Tack för rådet! Det visade sig vara ännu bättre än jag trodde. Istället för jobbigt presentkort så var det bara att uppge kontonummer så sätter dom in pengarna direkt på kontot!
Perfekt. Tusen presentkort på två loppor rakt in på semesterkontot. Det blir ju två mille att bränna på semesteraktiviteter som kebabrullar och ölnätter på stan...

Tillbaka
Topp