Radon Storlek

Cheznao

Ny medlem
Radon Storlek
Äntligen fått tummen ur o ska beställa en Radon Zr race
men är osäker på om jag ska ha 16 eller 18 tum.

174 cm
79 inseam

Så enligt deras mått ska jag köra på en 18 men skulle det vara nån större skillnad på en 16?

Radon Storlek
Jag är 184 med 91cm innerben och tycker att den gamla ZR Race med 26" hjul passar mig fint i 18". Om det nu är 29" du sneglar på borde den rimligtvis upplevas som en aning större i samma storlek.

Radon Storlek
Jag är 176/82 och trivs bra med min 18-tums ZR 29:a. Fruns och grabbens 16-tummare känns lite små men det skulle nog funka det också. Jag har i och för sig bytt till 35 mm rise på styret men det är mest för att bli av med domnande fingrar på transportsträckorna. Hade det alltid varit full rulle så hade jag behållit originalstyret.

Radon Storlek
Jag är rätt så noobie själv men jag inbillar mig att man mäter rise mellan styrstammen och upp till höjden där du håller händerna. Det är 10 mm på originalstyret. Jag hoppades att de extra 25 millimetrarna skulle hjälpa mig att avlasta händerna lite när jag bara sitter och trampar på transportsträckorna. Det har väl hjälpt lite men mina fingrar har en tendens att somna av även när jag sitter som ett ljus på min motorcykel. Problemet är kanske egentligen små vibrationer eller nåt. Tar jag i ordentligt så har jag inga problem vare sig med lägre rise eller kassa fingrar.
Det är en himla fin cykel i alla fall. Om jag inte hinner cykla så gosar jag med den en liten stund i garaget varje dag. Jag får inte ha den i sängen för min fru.

Tillbaka
Topp