Rakade ben

Rakade ben
Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> Har inte börjat än men Ville på forumet här
> har bra koll. Det är jäkligt snyggt.

HAHAHA

Klart jag har.

004_borisben.jpg

Rakade ben
olsson65a skrev:
> Vad smörjer ni in era rakade ben med? Olja eller
> lotion, om olja vilken?

Olja på benen? Varför? Rakar inte så jag har inte en aning ;)

Rakade ben
Mina båda knän är rakade sen en vecka tillbaks..
Rakade högerknät kvällen före operationen (titthålskirurgi), när jag kom dit så kikade kirurgen på det och såg ett litit sår som skulle vara ivägen..
Så dom tog andra knät istället, så nu är båda rakade.

Och såhär 8 dagar senare så måste jag säga att det är rätt schyst på stubb på benen, funderar på att fixa fram en hårtrimmer så håret bara blir kort och inte försvinner..

Rakade ben
ParkaPre skrev:
> rakade ben är för kvinnor... liksom rakade
> pungar ;)
>
> En karl ska ha hår på benen... ;)

"liksom rakade pungar"

Jag skulle vilja se en kvinna med rakad pung.

Ja varför raka benen? Kanske för att cyklister rakar benen :P Själv är jag inte så mycket cyklist än.

Rakade ben
Raka benen? Aldrig! Epilering däremot, det är melodin för släta och behagliga ben. För bibehållen mjukhet rekommenderas silikonspray...

Rakade ben
Jag har testat att raka benen men eftersom de är så fula ändå valde jag att cykla SS på stan ihop med happy-iter. De verkar inte bry sig om man rakat benen eller inte... Men ölen är jäkligt god :)

Rakade ben
simonl skrev:
> varför över huvudtaget raka benen ?

Varför överhuvudtaget raka sig i ansiktet

Rakade ben
Så här års duger endast cocosolja utan solskydd , resten av året funkar så kallad uppvärmningsolja -dvs den tunnflytande & aningen linimentvärmande orangefärgade olja som brukar finnas märkt warm up i välsorterade cykelbutiker !
Vid tävling i kallväder (tex cykelcross i oktober) funkar bara det varmaste & trögflytande liniment 3 som svider gott i knäveckan i många timmar efter insmornigen...
Då blir benen så läckra så ! ;o)

Rakade ben
TiTeX skrev:
> Varför överhuvudtaget raka pungen?
>
> Man gör det ju, men varför egentligen?

Kanske för att det blir mysigare för din pojkvän?

Rakade ben
Däremot har jag svårt för trångsynta LVG cyklister som ser ner på en om man kommer med orakade ben.
Vill du raka , gör det.
Vill du inte , gör det inte.
Är du lvg cyklist och har svårt för orakade ben, sköt dig själv & och skit i andra.

Rakade ben
swerider,
är du säker på att du inte blandar ihop saker och ting nu? själv har jag aldrig träffat någon cyklist som har haft fördomar mot orakade ben, det motsatta däremot finns det ett överflöd av.

Rakade ben
Stolta lvg-cyklister (läs undertecknad) är så självupptagna att de inte märker om de andra rakat bena. F.ö. har man ju hjälm och ser inte benan så lätt...

Rakade ben
Jag har rakat tvångsrakat mitt vänstra ben (operation). Det är rätt snitsigt funderar på att raka det andra för att matcha den vänstra. Eller låta håret växa ut igen. Jag kan inte cykla på ett bra tag endå så det kanske är lite onödigt behöver inte vara aero på ett tag. Den som lever får se..

Rakade ben
fredrikw skrev:
> swerider,
> är du säker på att du inte blandar ihop saker
> och ting nu? själv har jag aldrig träffat någon
> cyklist som har haft fördomar mot orakade ben,
> det motsatta däremot finns det ett överflöd av.

Jo jag har stött på fenomenet...

Rakade ben
swerider skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > swerider,
> > är du säker på att du inte blandar ihop
> saker
> > och ting nu? själv har jag aldrig träffat
> någon
> > cyklist som har haft fördomar mot orakade ben,
> > det motsatta däremot finns det ett överflöd
> av.
>
> Jo jag har stött på fenomenet...

fenomenet finns väll på båda "sidor". men jag har oxå upplevt mer som fredrikw, att man anses "töntig" om man gör det :D men att folk ens orkar bry sig i hur andra ser ut. det är inget som andra ens borde ifrågasätta eller bry sig om. vill man ha orakade ben så rakar man inte, vill man ha rakade ben så rakar man. big deal :D

Rakade ben
Jag stör mig inte på folk med rakade ben (även om jag inte ser vitsen med det). Däremot reagerar jag på när argumentet för rakning är: "För att cyklister rakar benen".

Rakade ben
BFS skrev:
> Jag stör mig inte på folk med rakade ben (även
> om jag inte ser vitsen med det). Däremot reagerar
> jag på när argumentet för rakning är: "För
> att cyklister rakar benen".

haha, men då stör det ju dig, eftersom du inte bara accepterar att det är som det är. eller du kanske inte skulle störa dig på det om argumentet var "För att många cyklister rakar benen" ? :D

åker man på XC tävling eller långlopp, så kan man se rätt många me rakade ben. därmed inte sagt att alla är det, men många är det :D

Rakade ben
Dåliga argument stör mig alltid. Och att många cyklister cyklar utför ett stup innebär ju inte att jag vill också göra det. Inget övertygande argument.

Rakade ben
Kaijan skrev:
> Kom med argument varför man inte ska raka benen=)

Samma anlednng som man varför man inte ska raka ögonbrynen? ;)

Rakade ben
TBone skrev:
> Kaijan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kom med argument varför man inte ska raka
> benen=)
>
> Samma anlednng som man varför man inte ska raka
> ögonbrynen? ;)

för att det lättare rinner ner svett i ögonen!?
verkar konstigt...

Rakade ben
jag har helst inte skägg på sommare, det blir sp varmt, och så blir man konstigt solbränd, vilket syns ganska väl när man väl rakar sig. på sommaren är det rakning som gäller, både i ansiktet och på benen (epilering)! =D

Rakade ben
Jocke skrev:
> Jag ska raka röven så jag slipper bli luggad
> när jag studsar runt på sadeln...

Jag avråder bestämt. Hårsäcksinflammation i röven i kombination med svettiga cykelstunder på sadeln är inget jag vill återuppleva eller se någon medcyklist lida av. Dessutom är det svårt att torka sig när man är stubbig... Märklig känsla när det är slätt iaf..

Tillbaka
Topp