Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Andemeningen, ja, men jag vet inte om jag ska svara ja eller nej på frågorna och då blir inte svaren tillförlitliga.Dempa sa:Ja speciellt det där med pengar blev kanske lite dåligt formulerat. Men ni fattar nog andemeningen.
Luthman Photography sa:I'm just in it for the tjabb on internet. För mig får SBR vara vad som helst så länge det är tydligt när man annonserar det.
jofahjalm sa:Usch, fyfan! Någonstans får vi allt dra gränsen! Sedernas förfall!
Roger_Edvinsson sa:Vill man racea uppför får man kanske uppfinna ett eget format. ?
jofahjalm sa:Keps Cup är xc. Det är också roligt (men pinsamt). SBR I Älta hade senast en uppförssträcka. Det är fortfarande traumatiskt och nu känns det som vi river upp gamla sår...
jofahjalm sa:Keps Cup är xc. Det är också roligt (men pinsamt). SBR I Älta hade senast en uppförssträcka. Det är fortfarande traumatiskt och nu känns det som vi river upp gamla sår...
Luthman Photography sa:Går det inte att starta en organisation för att hantera SBR'en? Så att det blir lite uppstyrt, vi kan kalla den SCFSBR (StockholmscCyklister För Stockholm Bike Rally). Organisationen kan sammanställa regler och krav på de som arrangerar ett SBR, men för att organisationen ska få någon tyngd så måste man ju ha medlemmar. Enklast vore väl om man måste vara medlem i organsiationen och kanske typ betala en avgift för att organsiationen ska kunna arbeta vidare med att köra SBR framöver. Kanske kan man ha olika nivåer av avgift beroende på om man vill vara en seriös SBR-tävlande eller bara vill lattja lite? Man kanske kan införa ett litet medlemskort som visar att man har rätt att köra tävlingarna i antingen seris-klassen eller i lattjo-klassen. Någon form av licens kanske?
Schreddan sa:För mig är relevanta diskussioner om SBR t ex olika tidtagningssystem eller andra saker som gör det enklare att arra..
Är det enkelt att arra blir det fler race.
...
Kung Stalle sa:Bandningstips 2: Sätt bandrullen på ett rep som du har i en ögla runt halsen. Då har du båda händerna fria att knyta med och behöver inte lägga ner rullen på marken eller hålla den mellan knäna.
Stalle
Schreddan sa:För mig är relevanta diskussioner om SBR t ex olika tidtagningssystem eller andra saker som gör det enklare att arra..
Är det enkelt att arra blir det fler race.
Att i en väldigt löst sammansatt grupp försöka sätta upp regler för vilka sträckor som "får" vara med för att det ska få kallas SBR,
kommer ge motsatt effekt. Färre race som arras då jag tror att folk blir osäkra om de får kalla det SBR eller inte. Som vi redan sett exempel på.
Därför tycker jag inte att man ska ha en serietabell likt Svart-Vitt. För då kommer ju krav på tidtagning och sträckkaraktär in. Och på köptet, gnället om att det inte var tillräckligt mycket utför, döds eller för all del, för mycket. Det ska vara rättvist.... bla bla bla
ESS finns redan liksom..... fast rally är inte enduro.... ;-)
Kung Stalle sa:Jetekewl...
larsaw sa:Har du redan somnat in till drömmarnas värld?
Ännu ballare vore ju en rikstäckande Happy-rally serie, rakt i ögat på ESS liksom ;)
Kung Stalle sa:En sån här fylld med krita.
Stalle
H. sa:Är inte hela poängen med svartrejs att det inte ska vara så himla uppstyrt.
Om det fortsätter så här har snart ett reglemente som säger att vi ska ha en fax i sekretariatet.
larsaw sa:Jag o kloka farbrorn Hasse#7 (aka min ständige lunchdate ;) har diskuterat det här med märkning idag...
Borde det inte funka att blanda till några liter vatten med mjöl o skrikig karamellfärg, sen ut i bushen med två PET-flaskor med ”lagom” perforerade korkar (en i varje hand som vänds upp o ner för att det ska bli en lagom bred ”kanal” att åka i). Borde bli en alldeles lagom synlig uppmärkning som efter nästa regn kommer att lösas upp till just ingenting :D
Luthman Photography sa:Sluta krångla, två burkar rosa sprayfärg löser alla era problem. Fäster på träd, stenar, mossa och annat skit som ligger och skräpar i natüren.
Luthman Photography sa:Sluta krångla, två burkar rosa sprayfärg löser alla era problem. Fäster på träd, stenar, mossa och annat skit som ligger och skräpar i natüren.