Ramjig ,garage å skit

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe nä inte riktigt visade det sig...förmodligen inom tillverkning marginalen dragna rör är ju inte lika precisa tyvärr...mitt var 31,5.
Men ni har väl sånt på jobbet?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Sådär smet ut 10 minuter i garaget å kollade sadelröret lite lite filande så satt det som ett smäck hade ju bara ögonmått innan jag hade brotschat röret då det inte passade i jiggen.
Det var nog det sista innan jul men jag är nöjd?

IMG_20171223_214548124.jpg

IMG_20171223_214354993.jpg

freddiesan

Medlem
Ramjig ,garage å skit
Så jäkla fint! Grymt impad över din kreativitet! Det där sadelröret ser asgrymt ut. Du ska få se min dåliga passning senare som jag måste göra om. God Jul!

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
freddiesan sa:
Så jäkla fint! Grymt impad över din kreativitet! Det där sadelröret ser asgrymt ut. Du ska få se min dåliga passning senare som jag måste göra om. God Jul!
Hehe jag jag hade ju typ ångest för att då detta å passa då jag inte gjort sånt innan så jag är väldigt förvånad över hur smärtfritt det har gått är ju bara topp röret kvar!

Å tack Tomas tycker med det ser vettigt ut än sålänge jag gör som vanligt å bara bygger utan nån större plan eller ritning kör på känn som med alla motorcyklar osv ända skiss jag har är ju den fina lappen på förra sidan?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hasse#7 sa:
Så jäkla bra! Nu får du samla ihop rejält med svetsnerver så att bygget blir precis så bra som det verkar.
Hehe eller träna lite innan jag börjar? har ju inte äns startar svetsen sen jag köpte den å tog hem den! Men det kommer nog att funka...

Klavikel

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Kul.... Önskar jag hade samma kunskaper, svetsutrustning och nåt utrymme att leka i.
Det här är just nu bästa tråden på happy....
Grymt avis på alla som besmästrar sådant här, måste vara en sjukt skön känsla att kunna trampa runt på en fullt fungerande hoj som de själva byggt ihop....
Det var väl nån som gjorde en egen sadelstolpe tidigare under sommaren väl...
Vem blir först att bygga en egen dämpad framgaffel? =)

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Det är bara att lära sig jag kunde inte svetsa alls för typ 3 år sen. Sen får man inte vara rädd för att misslyckas även inför dig själv å andra då lär man sig inget, för misslyckas gör man. Bara testa?

Börne

Medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Det är bara att lära sig jag kunde inte svetsa alls för typ 3 år sen. Sen får man inte vara rädd för att misslyckas även inför dig själv å andra då lär man sig inget, för misslyckas gör man. Bara testa?
Nä så är det... ingen kan svetsa utan att först ha lärt sig, många är så rädda för att testa sånt där.

Kul tråd att följa ?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Kom hem från julfirande idag så lite vin å garagetid kändes som en bra idé?
Hade ju tänkt att träna lite på att svetsa först men det kändes så lökigt så det sket jag i allt var ju ändå olika tjocklekar...

IMG_20171226_221414067.jpg

Rensade lite på lyftbordet å vipps så hade man flera centimeter till förfogande?

IMG_20171226_225533173.jpg

Svetsarna är inte perfekta men jag är nöjd allt är även rakt vad jag kan se!

IMG_20171226_225732523.jpg

Så en bit på vägen.

IMG_20171226_230158938.jpg

Sen ville skelletor in å dricka lite sprit?

15143276516261903397129.jpg

IMG_20171226_231100842.jpg

xyz-saft

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Häftigt projekt! Jag är avundsjuk på både kunskap och garage! Blir det en hopp-och-lek-cykel, eller ska den bara få gå snälla rådjursstigar i solnedgång?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Tackar detta ska bli mosa å se ifall det håller cykel! Annars kör man sig inte av misstagen?
Nu är hela triangeln svetsad dags för infästningar å förstärkningar....

IMG_20171227_112044672.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Trodde aldrig jag skulle komma så långt så snabbt så nu snor jag det gamla fästet från Ragleyn!

IMG_20171227_124435152.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Jaha då har jag gett mig in i att försöka korta cc på svingen jag har inte en aning om det kommer att funka eller om jag får bygga om sadelröret sen..men nu kör vi?

Maillard

Medlem
Ramjig ,garage å skit
Blir avis nu...

Ett tips i all välmening, det ser ut som du skulle kunna svetsa lite lugnare, dvs lite kortare förflyttning framåt, och mata i lite mer tillsatsmaterial, iaf på stumsvetsen som man ser hyffsat tydligt.

I övrigt är jag minst sagt impad, och avis ?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Maillard sa:
Blir avis nu...

Ett tips i all välmening, det ser ut som du skulle kunna svetsa lite lugnare, dvs lite kortare förflyttning framåt, och mata i lite mer tillsatsmaterial, iaf på stumsvetsen som man ser hyffsat tydligt.

I övrigt är jag minst sagt impad, och avis ?
Tack alla tips tages gärna emot speciellt ang svettning? är det sadel röret du tänker på?

1514384197207742155555.jpg

Maillard

Medlem
Ramjig ,garage å skit
filename=IMG_20171226_225732523.jpg

Japp, tänker på den här böjen. Det ser ut som du ev har undermått på svetsfogen där, och då är det ev så även på insidan. Om du går lite lugnare framåt med tig:en och försöker få i mer tillsatsmaterial, så får du ist en lite rågad fog, som både är starkare och snyggare.
Du får kanske sänka strömmen lite, det beror på lite på hur du bra koll du har på smältan och tråden ?

Har fö sett sämre svetsar på maskingjorda ramar ?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Tackar ser detta bättre ut var bara lite mindre på framsidan...

1514386304989264962343.jpg

Lite turbonegro nu så ska detta nog gå bra?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hmm jo jag gör visst det ibland å så kommer ungar å ska ha hjälp osv. Fast jag vet inte om det skulle bli bättre annars?

1514388566980362523984.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Dämparfäste på plats tror jag ska få ut hela slaglängden hoppas det med tanke på att jag helsvetsade?

IMG_20171227_215745919.jpg

IMG_20171227_215751012.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer