Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit
Dessa är de ända 2 bilderna ännu..

IMG_20171229_204913196.jpg

Ramjig ,garage å skit
mest lågt sadelrör om man vill få plats med lång dropper typ 155 eller kanske mera fast jag har ju bara 2 i 30,9 å in ingen i 31,6 över lite typiskt....
Kanerorna på laddning!!
Å japp 26"

Ramjig ,garage å skit
Fyfan vad bra jobbat! Ser ut som en supertrevlig cykel. Tack som sagt för att du tar dig tiden och lägger ut det också, supertrevligt att du tar dig tiden. Du får lägga till en donationslänk så att vi alla kan köpa dig en öl som tack :D Men det kanske blir marknadsföring då förresten... :P

Ramjig ,garage å skit
Tack alla ja den verkar funka kommer nån film sen ;)

Av: larsaw idag 14:41 Som sagts, när öppnar du orderböckerna EST?
Har en färdig ritning för en 140mm’s FS29’a för Pinion-infästning...

Hehe det skulle vara grymt men svetsarna ska nog vara lite finare om man ska göra till andra...Inte för att jag tror att jag har kokat det eller nåt borde hålla iallafall. Inte ett litet knäppande eller nåt hördes från den :)

Ang test så är det ju lika bra att testa hårt först så man vet !!

Ramjig ,garage å skit
Tack igen? å ska jag vara ärlig så är den väldigt styv å fin känns det som jävligt bra helt enkelt allt kändes helt rätt bara stabil i dropp å hopp.
Sen måste jag erkänna att jag gillar mera singel pivot cyklar då fru är mera pop i dem än dw link som mera planar ut underlaget blir inte lika kul. Så om nån har en trasig singel pivot så??????????
Men utför i halkan ger jag den nästan lika bra som min spec fr med Öhlins i hantering för visst är den lite bättre med sina 180 mm å Öhlinare?
Men den låg inte lång efter skulle vara kul att testa i Järvsö tex!

Ramjig ,garage å skit
Gissa om jag ska lägga ut en köpes-annons på en sving så Dan kan få slänga ihop en Frankenbike till mig med!

Vi är lika stora/korta så dina mått borde passa mig och jag behöver inte snyggare svetsar??

Ramjig ,garage å skit
Paco sa:
Gissa om jag ska lägga ut en köpes-annons på en sving så Dan kan få slänga ihop en Frankenbike till mig med!

Vi är lika stora/korta så dina mått borde passa mig och jag behöver inte snyggare svetsar??

Vad skulle en passande kolfibersving från Bovall kosta?

Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Tack igen? å ska jag vara ärlig så är den väldigt styv å fin känns det som jävligt bra helt enkelt allt kändes helt rätt bara stabil i dropp å hopp.
Sen måste jag erkänna att jag gillar mera singel pivot cyklar då fru är mera pop i dem än dw link som mera planar ut underlaget blir inte lika kul. Så om nån har en trasig singel pivot så??????????
Men utför i halkan ger jag den nästan lika bra som min spec fr med Öhlins i hantering för visst är den lite bättre med sina 180 mm å Öhlinare?
Men den låg inte lång efter skulle vara kul att testa i Järvsö tex!

Du är en sann optimist du! Allt du cykla på är kanonbra :D Grym cykel. Modigt av dig att prova den hårt, men du klarar ju av cyklingen så det är bara hatten av. en av de bästa trådarna då det händer något hela tiden :)

Ramjig ,garage å skit
Snyggt (och snabbt!) bygge! Var fick du tag 31.6(5)mm sadelstolpsrör? Jag har för mig att ME racing inte hade det sist jag beställde därifrån...

Ramjig ,garage å skit
Hasse#7 sa:
Paco sa:

Vad skulle en passande kolfibersving från Bovall kosta?

Oohh, en "Bovallest"... Det MÅSTE ju vara happykorrekt så det skriker om det.

Ramjig ,garage å skit
En single pivot borde väl vara görbart med dina kunskaper? Tänker alu-profiler som man sågar upp i tillräckligt många bitar för att kunna "forma" efter bakhjulet, längst fram. Eller kanske stål om det inte blir alldeles för tungt.
Härmar man nån annan hoj rakt av så får man förhoppningsvis inga kufiska effekter heller, vad gäller fjäderlinjäritet och sånt.

Ramjig ,garage å skit
Makten sa:
En single pivot borde väl vara görbart med dina kunskaper? Tänker alu-profiler som man sågar upp i tillräckligt många bitar för att kunna "forma" efter bakhjulet, längst fram. Eller kanske stål om det inte blir alldeles för tungt.
Härmar man nån annan hoj rakt av så får man förhoppningsvis inga kufiska effekter heller, vad gäller fjäderlinjäritet och sånt.

+1
Ingen kommer ihåg en fegis...

För övrigt sjukt bra gjort! Klart bästa tråden just nu ;)

Ramjig ,garage å skit
UrTomas sa:
Makten sa:

+1
Ingen kommer ihåg en fegis...

För övrigt sjukt bra gjort! Klart bästa tråden just nu ;)

Tack ja jo jag borde kunna göra en single pivot utan större problem faktiskt :) Men nu sj´ka jag bygga bobber :)

Så nu är denna tråd ärtt slut förutom lite lack nångång när jag orkar ;)

Ramjig ,garage å skit
Jaha värsta misärcyklingen nånsin smält snö å vatten vatten vatten överallt å lera då så Rock razor slirade endel å eftersom jag inte äger några vanliga bussningar utan har i 3mm offset så är den som i lågt läge lå lite låg att köra skog men den är ju som orginal i lågt läge så ska byta den till högt så blir den som normal :) Annars inga problem alls verkar få plats en 185 dropper på den jag har nu 155 Yep.
Hur som aldrig varit så jävla kall när jag kommit hem efter 3 mil.....
Men allting verkat funka fint till att köra stig om än svårt att säga nåt vettigt i dessa förhållanden....

P1010097.JPG

P1010100.JPG

Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Jaha värsta misärcyklingen nånsin smält snö å vatten vatten vatten överallt å lera då så Rock razor slirade endel å eftersom jag inte äger några vanliga bussningar utan har i 3mm offset så är den som i lågt läge lå lite låg att köra skog men den är ju som orginal i lågt läge så ska byta den till högt så blir den som normal :) Annars inga problem alls verkar få plats en 185 dropper på den jag har nu 155 Yep.
Hur som aldrig varit så jävla kall när jag kommit hem efter 3 mil.....
Men allting verkat funka fint till att köra stig om än svårt att säga nåt vettigt i dessa förhållanden....

Föreställer mig att det är sådär Al Jourgensens hoj sett ut om han cyklat. Som ett jävla kärnvapenkrig! ?

Ramjig ,garage å skit
Har du klarlackat ramen, eller kommer du låta den rosta? :-))
Den ser jäkligt välkomponerad ut estetiskt! Kanske lite lågt överrör dock.

Ramjig ,garage å skit
Tack Al the man!!!!! Ny skiva i Mars!!!!!
Ja den är helt obehandlad just nu :) Men polaren ska lacka den åt mig sen nån gång....Känns inget lång fast jag är van med Marinon å det är ju snarlik geo +20mm topprör bara :)

Tillbaka
Topp