Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
roskai sa:Hallå!
Jag har tänkt på det här med ramskydd när ens cykel har bestämt sig för att skaffa ölmage...
Problemet för mig är att jag lyckas med jämna mellanrum slå i denna i marken, vilket kan skapa bulor i ramen (jag har en liten just nu..)
Jag vet att flera tillverkare, t.ex. spec säljer dessa till sina hojar, skydden är då i kolplast, väger inget och håller troligtvis inte för att göra kaoz med. Priset har jag inte ens kollat på då de lär vara superdyra och eftersom jag inte har en spec så är det inte ens aktuellt...
Hur som helst. Jag vill göra en bombproof variant av 2, kanske 3 mm aluminium som jag tänkte bocka runt ramen. För att fästa den funderar jag på kardborreband eller dubbelhäftade tejp, från början tänkte jag popnitar, men det känns dumt att försvaga ramen med fyra hål.
Innan jag börjar så undrar jag om någon ser några risker med detta, borde bara vara att köra på tycker jag.
Nedan ser ni en sjukt bra paintskiss. Om någon fler som har en Corratec the Opiate vill en av dessa så kan jag tänka mig att göra ett par tre stycken när jag ändå är igång, det borde går rätt snabbt.
Vad tror ni som vet nåt?
Skral sa:Hängbuken på min opiat har jag faktiskt aldrig lyckats slå i, men klingorna slår i saker rätt ofta.
Jag dubbelvek ett gammalt däck och eltejpade fast under buken, och jag tror nog det hjälper en del om ramen skulle slå i. Men om du ska göra några extra premiumskydd i nånting hårt och billigt så är jag nog intresserad :)
kay sa:Är det någon speciell epoxi man använger?
eller är det bara vanlig tråkomponents epoxilim?
Man har speciell lamineringsepoxy. Finns bla att köpa i båttillbehörsaffärer och på biltema. Exempel på tillverkare: NM epoxi, international, och West. På deras hemsidor finns en del tips!kay sa:Är det någon speciell epoxi man använger?
eller är det bara vanlig tråkomponents epoxilim?
Gamla hojen går det inte att läsa ramnumret på längre. Det har suttit på undersidan av vevlagerhylsan. Den är så full av djupa repor & hack att det är helt omöjligt att avgöra vad som stått där från början. I dagsläget inte mycket till problem eftersom värdet på en snart 20 år gammal Cannondale som drabbats av rambrott, (kedjestag) lagats, och målats om minst 5 gånger, nog inte är så stort... Så nog finns det ett skyddsbehov. Nya hojen är bara målad en gång, jag har dock för sakens skull skrivit ned ramnumret på en lapp. Om i fall om att.Rattnalle sa:Jag lyckades till och med smälla i vevlagerhylsan i en sten som stack upp en gång.. Men vevlagerkoppen på vänstersidan tog värsta smällen :)
fred_sv sa:Har man ändå kolfiber hemma så kan man göra andra saker. Här är en kopia av MudHugger framskärm jag gjort.
fred_sv sa:Skaffa en tunn plastslang å laminera runt kanske.
Skral sa:Fan va snyggt, jag vill också kunna DIY:a kolfibersaker!
Blev det stabilt och bra? Dyrt? Hur gör man?! :)