[Randonné] 1001 Miglia Italia. 1600 km.

det verkar som magnus/hektor/ev.randonnör har brutit och nils/schture har problem med ljumskarna. öppna bölder var beskrivningen i sms:et från jonas, han (jonas alltså) hade sömnkris men skulle köra vidare för att hålla igång. tar det i sitt eget tempo.

låter inget vidare men schtures panna är ju modell knölsvan så vi får se hur det går..

Senast redigerad av en moderator:
Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> Och Nils? Hittar honom inte

Han passerade 995 km i eftermiddags.
( han kör för Switzerland den luringen )
Men Hektor verkar inte rört på sig alls.

Ah, Tilles senaste alster klargör ju läget rätt ordentligt:

"Stämpling 13 blev en blixthistoria. Nu är alla utom Magnus och nils samlade. 48 mil kvar. Till att börja med ett monster imorgon."

"God natt. Skuttar upp kl 4. Skönt med en tidig kväll"

Lycka till imorgon!

Hm, var jag blind tidigare?

Magnus är nu inrapporterad 19.26 och Jonas 19.55 till 100-milskontrollen. Nils var där ännu tidigare, 16.15.

Härligt att de hänger i! Sår i ljumskar och rumpa är ingen höjdare men det går att ta sig i mål med det. Jag hade rätt ordentliga sittsår på TransPortugal efter typ etapp två av åtta :) Det är tuffa cyklister som är där nere. Så länge inte Magnus torskar för mycket vätska som på Nove Colli by night så kommer han i mål.

Heja!

Från Mollo nu på morgonen

Kill me.

Verkar lite motigt nu...

edit iphonen stavar som en kratta

Klart som fan att det är jobbigt annars hade det ju inte varit en intressant utmaning. Jag tuggade mig igenom CK Distans 1000km-lopp i helgen och det var inga som helst problem i ett lugnt tempo förutom sömnbrist, jag lyxade till det lite också :), men adderar man tuffa stigningar, stark värme och sol och 600km till med konstant risk för värmeslag så blir det en annan femma!

Smärta i form av sår mm går att bortse om man biter ihop men visst tär det på psyket med konstant smärta. Bara inte benen lägger av helt fixar de detta galant om de så skall krypcykla i mål.

De har tid att sova ordentligt nu om de känner för det. Det är 600km kvar och klämmer de 300km om dagen nu så skall det gå. Jag avundas dem det måste vara ett underbart äventyr även om det är jobbigt just nu. Känslan att gå i mål måste vara helt fantastisk!!

Heja, heja, heja!!

+1! Börjar nästan lipa själv när jag tänker på det!

cerberos skrev:

Känslan att gå i mål
> måste vara helt fantastisk!!
>
> Heja, heja, heja!!

cerberos:
trans portogal ser ju grymt roligt ut
men är det mest grusväg eller singletrack?
vad kostade det?
ingick boende i priset?
framförallt var det roligt?
det går ju på våren vilket är mkt trevligare än mitt i högsommaren

Johan A skrev:
> Borde man inte alltid ha en extra uppsättning av
> alla kroppsdelar med sig i bakfickan när man kör
> 160 mil?

Jo det hade man behövt

Bakväxelhaveri - det fixar Vic, det borde inte vara ett problem i cykeltokiga Italien, fast det är klart han kör SRAM Force eller var det Red bak minns inte riktigt...? Det kan ju vara svårare att få tag på än Campagnolo eller Shimano.... det beror ju på va dsom havererat också är det kruv elle rtrisoor så är det ju lugnt.....

Angående Supertravessia TransPortugal så gick det ibörjan på juni och var åtta deletapper när jag körde det 2008. Det är ett jättefint lopp med mycket stig även om det förekommer både grusväg och asfalt. Jag skulle vilja köra om det om jag fick tid och ansåg mig kunna prioritera det ekonomiskt sett. Ett mycket fint lopp, rekommenderas!! Vyerna och stämningen är toppen, liksom cyklingen.

Det finns en tråd om det här på Happy, när det begav sig: http://happymtb.org/forum/read.php/1/711060

cerberos: Vad kostade startlappen i Trans-Portugal? Hittar inte det på deras hemsida nånstans. Jag blev ju helt sjukt sugen på att göra en sån grej, om nått år eller två, när jag får min 35-års kris.. :)

nu verkar även nils/schture få ge upp. han kan tydligen bara stå upp och cykla pga såriga ljumskar.. det är lite för långt kvar för att hålla käft och bita ihop också.

jlarsson trampar vidare och siktar på 1330km till kvällen.

mattel skrev:
> nu verkar även nils/schture få ge upp. han kan
> tydligen bara stå upp och cykla pga såriga
> ljumskar.. det är lite för långt kvar för att
> hålla käft och bita ihop också.
>
> jlarsson trampar vidare och siktar på 1330km till
> kvällen.

Aj!!

GoranS skrev:
> Första svensk har nått sista tidskontrollen
> före mål. Tid 89.41.

Lasse är verkligen grym!

såriga ljumskar låter verkligen vidrigt. jävla osis. man blir ju nyfiken hur man själv skulle må med de där milen bakom sig. Nä förresten.

Kaijan skrev:
> mattel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > nu verkar även nils/schture få ge upp. han
> kan
> > tydligen bara stå upp och cykla pga såriga
> > ljumskar.. det är lite för långt kvar för
> att
> > hålla käft och bita ihop också.
> >
> > jlarsson trampar vidare och siktar på 1330km
> till
> > kvällen.
>
> Aj!!

Kan dom inte cykla lite snabbare ? Det är så jobbigt att följa den här tråden. Dom borde tänka lite mer på oss här hemma faktiskt.

annars +1 på mattel

GoranS skrev:
> Vic rapporterar att han är i Devia Marina, 1357
> km. Nu har han inte ens en Vätternrunda kvar.

Ahh, knappt 7h kvar mao.. najs :)

Kollade lite och såg att det har gått i mål en Svensk/Engelsman som kör för CK Distans, John Barkman på totaltiden 89h 21m, starkt gjort, ett grattis till John och till Lasse som bägge kom in under 100h.
Om Ari som stämplade kl:17:00 i Casella Ligura kör resten i kväll så bör han vara i mål vid ett tiden i natt och Vic och Co. bör vara i Nerviano vid 04:00 i natt.

Tillman och Möllebrothers har precis kommit fram till Casella Ligura. Stannar de och sover så åker jag och möter dem i morgon bitti:-)

"Stannar de och sover så åker jag och möter dem i morgon bitti:-)"
-------------------------------------------------------------------

Härligt Lennie! Happys egna utrikes-korre.

Imponerad av allt kämpande av alla inblandade.
Kan bara låtsas föreställa mig.
En södertörnsbonk på tidig vårkant, när Superape ställer av mig i kagghamra ggr 1000 kanske?
Nä jag fattar nog inte vansinnet/storheten.

Kämpa på Shture!
När du kmr till söderförförort i kalla vintern ska jag bjuda på häxpulver i sorundatrakterna som belöning.

/E

Ajaj.
Det var så helvetiskt som det beskrevs alltså. Plåga.
Väl kämpat Nils!
Våra nordiska rumpskallar är mer lämpade för -10.

Vi får passa på att handla upp på radiomannens sorunda-mädäsin i vinter.
Funkar lika bra som rumpsalva som dricka???

/E

John har jag hört mycket om, Snackjanne har dragit många historier om deras lopp tillsammans. Sjukt stark av av alla att ens närma sig mål.

Tillbaka
Topp