[Randonnée] 300 km från Statoil i Nora 24/4
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> schture ringde när de kom fram till Hällefors,
> visste att jag inte hade jättemycket marginal så
> jag trampade på i mitt tycke rätt bra uppför
> backarna till Fredriksberg. I ett par
> svackor/kurvor låg fruset slask och det var lite
> halkigt, men i huvudsak var det torr asfalt eller
> upptorkande.
Ni la nog märke till att jag och Grimpeuse fegade ur. Vi startde med bil ifrån Stockholm vid femsnåret men i höjd med Eskilstuna så fegade vi ur. Det var mkt snö och halka varför jag nyttjade mitt veto som nyvurpad (man bör inte bita i asfalten en andra gång innan man läkt klart). Vi sökte oss därför Söderöver mot snöfria vägar och fann vackra vägar. En inte alltför vågad konsekvens är att 60 mila ifrån Tumba numera går över Omberg. Tackar för fina berättelser. Nästa år hoppas jag att vi deltar!
VH Henrik
-------------------------------------------------------
> schture ringde när de kom fram till Hällefors,
> visste att jag inte hade jättemycket marginal så
> jag trampade på i mitt tycke rätt bra uppför
> backarna till Fredriksberg. I ett par
> svackor/kurvor låg fruset slask och det var lite
> halkigt, men i huvudsak var det torr asfalt eller
> upptorkande.
Ni la nog märke till att jag och Grimpeuse fegade ur. Vi startde med bil ifrån Stockholm vid femsnåret men i höjd med Eskilstuna så fegade vi ur. Det var mkt snö och halka varför jag nyttjade mitt veto som nyvurpad (man bör inte bita i asfalten en andra gång innan man läkt klart). Vi sökte oss därför Söderöver mot snöfria vägar och fann vackra vägar. En inte alltför vågad konsekvens är att 60 mila ifrån Tumba numera går över Omberg. Tackar för fina berättelser. Nästa år hoppas jag att vi deltar!
VH Henrik