[Randonnée] Paris-Brest-Paris 2011

DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Vic ABANDON.
> Trist. :-(

Var hittade du det förresten? Jag hittade inget om det på den där följasiten..

Värmen verkar ha gått hårt åt dem.

Mollo & c:o kom iaf till CARHAIX-PLOUGUER (525km) strax efter 12. Ska bli intressant att se när de ankommer Brest, antagligen vid fyratiden i eftermiddag. Om de inte tar en siesta innan dess förstås.

Trist att grabbarna fått kliva av p.g.a. hälso problem.

Är det någon som har en lista på svenskarnas nummer (eller Happyiternas)?

Kul är väl att ta i...

tillemannen, 2 hours ago: "Vic och Jonas har brytit av kräk och värmeslag. Jag är med resterna av Hektor i Loudeac. 449 km"

Trist Vic och JLarsson. Men jag har en känsla av att ni skule ha stått där om 4 år igen oavsett:)

Heja de övriga!

Noob frågor: Loppet är 120 mil långt... Är det tänkt att man ska sova någon stans på vägen då eller? Finns det "sovdepåer" utmed vägen eller hur funkar det? Sover alla eller finns det randonnée "tungisar" som åker rakt igenom?

Selast skrev:
>Finns det "sovdepåer" utmed vägen
> eller hur funkar det?

Luft-/vatten-skåp på bensinmackar har jag hört fungerar bra som sovdepåer...

De som kör snabbast misstänker jag klämmer det non-stop. En väldigt stor del sover dock. Om jag inte är helt felinformerad har de på PBP madrasser till uthyrning vid stämplingsplatserna.

GoranS skrev:
> De som kör snabbast misstänker jag klämmer det
> non-stop.
Hardcore! Hur fort åker dom då?

Snabbaste tiderna tror jag brukar ligga på en bit under två dygn (43-45 timmar). Angående om de kör non-stop eller inte så är det bara min gissning, så där bör du försöka få tillförlitlig info från annat håll.

Låter inte så bra. Hoppas Hektor lyckas få koll på vätskebalansen så det inte slutar som i Italien.

Kupa skrev:
> Jag är med
> resterna av Hektor i Loudeac. 449 km"

lundatok skrev:
> Tille 9 mil kvar.
>
> 60 mil på 23h är ju tokfort, är det inte det?

Ja jävlar, det är riktigt snabbt.

Vet inte vad han/de har för sömnplaner. Om vi leker med tanken att han tar en 6h sömnpaus samt man räknar med 2h längre rulltid / pauser på tillbakavägen pga trötthet så kan han ju komma ner mot det svenska rekordet på en bit över 54h.

Men det är klart, det är lätt att sitta här och säga. :-)

rising skrev:
> Läser på Twitter att bigmollo är framme i Brest
> efter 23 timmar. Grymt bra tempo tycker jag.

Enligt franska sidan har han sällskap av altirando, ari ivonen, kallegunnar, krister j och sin bror (har jag missat någon svensk?). Starkt kört minst sagt.

Kitzblitz är med också.

16:25 (24:00) för Staffan G och Tony M. Rätt starkt det också.

Senast ändrad:
Kul! Det är ett fint gäng som alla gillar stock! :-)

jonas-ni skrev:
> Enligt franska sidan har han sällskap av
> altirando, ari ivonen, kallegunnar, krister j och
> sin bror (har jag missat någon svensk?). Starkt
> kört minst sagt.
>
> Kitzblitz är med också.

Sitter på hotellet och är besviken. Allt kändes bra, hade sällskap med Mölleborn X2 och Toni de första 221km. En liten stund innan kontrollen började magen krampa. Trodde bara den ville ha mat, så jag stannade och åt medan de andra rullade vidare. Gick inget bra, pastan kom ut samma väg som den kommit in. Sov några timmar, provade med en liten frukost, som jag fick behålla men under protest. Försökte vänta ut mageländet, men till slut var det bara att ge upp, även om jag kunnat komma igång med ätandet hade det tagit för lång tid att få i tillräckligt med energi för att kunna cykla. Tåg tillbaks till Paris, fick sällsakap med två andra svenskar som ochså brutit. En av dem hade krockat med en bil, men klarat sig med lättare skrubbsår och en bruten vevarm.
Vänntar på Jonas som är på väg, vet inte vad som hänt honom mer än att han brutit. Har lyckats äta lite mat utan problem, ska prova middag med JL senare.

Åhh. Tråkigt att höra Vic. Efter alla förberedelser råkar du ut för en sådan bedrövelse. Inget att göra åt dock.
Krya på.

/E

Surt, Vic. Finns inte mycket att göra när det blir sådär. Du har verkligen inte haft något vidare flyt med de mer organiserade rundorna i år.

Jahaja, sitter och deppar på samma rum som Vic. Jag hade också problem med magen - kunde överhuvudtaget inte få i mig nåt annat än resorb. Sakta rann energin ur mig och farten sjönk. Sen var det bara att kasta in handduken när man insåg att maxtiden sprang ifrån en.

Jag tog mig till Mortagne där jag träffade LTS som tyckte att det borde gå över bara jag cyklade vidare. Sålunda körde jag till Villaines där jag klarade maxtiden med fem minuter tillgodo. Det var en riktig mullig nattcykling trots allt. Röda baklysen som slingrade sig som ett pärlband över kullarna.

Nu drar vi in till Paris och utmanar ödet.... vad sägs om Ostron till förrätt och råbiff till huvudrätt?

Tillbaka
Topp