[Randonnée] Paris-Brest-Paris 2011

kontrapunkt skrev:
-------------------------------------------------------

> Utrustning

Jag tror att vi använder oss av samma packningsfilosofi :)

DT skrev:
> Vad hade ni 51h-cyklister för ungefärlig
> cykeltid/rullsnitt?

Jag hade 29,5km/h ut till Brest (619km) 22h52 med stopptid.

Från Brest till Mål har jag ingen koll alls. Kommer bara ihåg att jag cyklade med en dvärg och en som sket i en buske.

Ari Iivonen skrev:
> jag cyklade med en dvärg
> och en som sket i en buske.

Va skönt - då slapp Calle och jag tydligen cykla med dig ;-)

Grattis Johan, du är värd en riktigt fin Amarone. Kommer en i släppet i morgon de 1/9, artikelnummer: 92231.
PS Din "gamla" trotjänare funkar väldigt bra just nu, speciellt utför med 20 kg extra på sadeln. DS

Halloj
då var även jag hemma på fast mark igen......
en skojj tripp i fralleland har det allt blitt
många sköna cykelminnen(och luckor) har det blitt under PBP
många underbara hojjar har jag sett
och mer cykel har jag aldrig pratat på så kort tid någonsin....underbart

tack alla som jag träffat och på så sätt förgyllt min tillvaro...

även jag slängde ihop lite text men inser att det är för lång tid efteråt för det mesta flyter liksom samman till en lagom rörig smörja.
http://kallegunnar.blogspot.com/2011/09/pbp-2011.html

hmm sub 50 låter väl inte otroligt om man bara planerar....men vem vet vad man gör om 4år

Fantastiskt kört Kalle, Krister och alla andra snabbåkare.
Enligt Scott Dicksson flerfaldig 'vinnare' av PBP så är det omöjligt att köra under 50 timmar utan support.
Jag tror ni kommer att bevisa att han har fel 2015.
För inte ska väl det här svenskrekordet stå sig i 20 år som det förra gjorde?

Min PBP-resa blev slitsam från första tramptagen. Var en hårsmån från att bryta i Carhaix på hemvägen. Men lite gråt och tandagnisslan kryddat med tjurskallighet gjorde att jag lyckades komma i mål.
Vilket jag är jättelycklig över.

Är lite blockerad i min bloggning. Skrivkramp?

Sub 50 hade absolut inte varit omöjligt i år. Vi var så fokuserade på just 54 timmar så vi brände lite extra tid i kontrollerna på hemvägen. Om vi istället hade siktat på sub 50 direkt när vi stämplade i Brest så hade det kunnat gå. Men det är så klart lätt att säga nu i efterhand. :D

Starkt kört Gunnar. Du hade verkligen ingen bra uppladdning inför PBP. Du får lova att vara frisk inför RAAM.. ;)
/J

Mina stortår surrar fortfarande. Men annars känns det ganska bra. Det verkar däremot ta lite längre tid att få igång det riktiga cykelsuget i år, men det kan bero på andra saker.

Saknar fortfarande känsel i 4 tår på höger foten.
men efter sista 60 milaren tog två månader innan känseln var tillbaka helt.
Så det är bara att ha tålamod. :-)

Nu efter ha smält den här rundan och återkommit till verkligheten.
Hade inga tidmål med denna min längsta cykeltur mer än ta mig under 90 timmar.
Vi hade ju fantastiskt tur med vädret. allt gick som beräknat ända tills vi inte fick sovplats tredje natten. 3 timmar på ett hårt golv blev vilan. sen dök min nacke.
Efter blivit guidad till nästa kontroll eftersom jag inte såg vägen framför mig, av Fredrik min hjälte och ögon. Så fick jag lite massage. Men det hjälpte inte så vi Fredrik och jag fick skiljas åt och jag fick ta mig tillbaka till kontrollen och sova 1 timme. Ut igen det var ju bara 30 mil kvar. men det fungerade inte jag såg inte över styret mer än c:a 1 mil sen föll huvudet igen.
Hade jag haft följe bil kanske jag hade brutit för det gjorde riktigt ont.
Så Bengt du har rätt, följebil gör det enklare att ge upp.
Efter 5-7 stopp där cykeln modifierades för att jag skulle komma i en bättre position så jag kund se vägen kom jag tillslut fram till att jag måste få huvudet i en fixerad position. Vilket jag lyckades med genom att surra eltejp runt huvudet och sen ner runt cykelbyxornas band. det blev bra tajta cykelbyxor efter det. :-) Vid nästa kontroll fick jag en stödkrage som avlastade nacken.
Fördelen med att få ont nacken var att alla andra krämpor glömdes bort.
Men jag tog mig imål och hade faktiskt lite marginal kvar.

Så var det en fantastisk upplevelse att få vara hjälte i 4 dagar.e bar ett mål.

Tack alla för alla trevliga minnen.

PBP 2011 kommer vara ett minne för livet.
Joakim

Oj oj. Bra kämpat Joakim. Ett klassiskt fall av Shermans neck. :D
Håller helt med om följebil. Jag hade nog brutit både PBP 2007 och LEL om jag hade haft följebil.
/J

Ahhh nackproblem, inget man blir avundsjuk på. Personligen hade jag en väldigt fin och lugn resa i trevligt sällskap. Kände mig "fräsch" vid målgång. Hade bara ont i fötterna under loppet annars helt ok. Sadeln och byxorna fungerade toppen inga tendenser till problem ens.

Jag har dock lite domningar i tårna fortfarande. Någon lite domning i ett lillfinger. Annars inga krämpor.

Har min sedvanliga "tur" vänt? Jag var rätt så dåligt förberedd i år tack vare en hel del sjukdomar under våren och sommaren. Astamutredning mm, dock inga brott på varken rygg eller revben vilket är ett steg framåt för min del.

Körde en multisporttävling i helgen med mer löpning än cykling. Jag skall nog hålla mig till cykel i fortsättningen....... Cykelsuget är dock enormt väntar på beslut om en ersättningsram på finhojen som jag hade tänkt använda i Frankrike det håller motivtaionen uppe. Tidigare i år var det något av en humörsänkare. Nåväl den gamla alu-trotjänaren tog mig runt i alla fall..... :)

JoakimB skrev:
> Efter 5-7 stopp där cykeln modifierades för att
> jag skulle komma i en bättre position så jag
> kund se vägen kom jag tillslut fram till att jag
> måste få huvudet i en fixerad position. Vilket
> jag lyckades med genom att surra eltejp runt
> huvudet och sen ner runt cykelbyxornas band. det
> blev bra tajta cykelbyxor efter det. :-)

Det är inte så att jag skrattar åt dina problem, men jag har svårt att hålla mig för skratt när jag för mitt inre föreställer mig hur det måste ha sett ut.

Grym prestation att genomföra PBP öht, men alltså under de premisserna...
Jag är imponerad i kubik.

Precis som många andra har jag lite domningar i stortå, lillfingrar mm.
Högra tummen är rätt så kass vilket till stor del beror på en vurpa för två år sedan.
Cykelsuget är väl ganska mättat just nu, men på ett väldigt skönt sätt. Har ingen panik över att få ihop mil just nu men ser ändå fram emot lite sköna höstrundor.
Hade ju ocksp en väldigt bra resa från och tillbaka till Paris - Tack igen Rejmert och Tommy- , utan större skavanker. Var lite orolig för att mitt högra knä skulle bråka eftersom den förutom de vanliga komponenterna också innehar en "bakercysta", som vid hård belastning brukar krångla lite.
Men den höll sig tack och lov ganska lugn under resan förutom vid några tillfällen.

Starkt kört Jocke och starkt kört av alla andra också.
Kul att din "otur" har vänt nu Rejmert.

Jag ser redan fram emot 2015.

"Shermer's neck" efter Michael Shermer RAAM 1982, 1983 och 1985.

bigmollo skrev:
> Oj oj. Bra kämpat Joakim. Ett klassiskt fall av
> Shermans neck. :D
>

bsandborgh skrev:
> "Shermer's neck" efter Michael Shermer RAAM 1982,
> 1983 och 1985.
>
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Oj oj. Bra kämpat Joakim. Ett klassiskt fall
> av
> > Shermans neck. :D
> >

Ah ett klassiskt fall av felskrivning.

Jag mår bra efter PBP och har anmält intresse på LEL´s hemsida. De mailar information när det börjar närma sig...

Mina lillfingar är fortfarande lite sovande, det kom dock efter målgången.

ev. randonörd skrev:
> Jag mår bra efter PBP och har anmält intresse
> på LEL´s hemsida. De mailar information när det
> börjar närma sig...

Då är vi två som ser fram emot LEL 2013! :)

cerberos skrev:
> Då är vi två som ser fram emot LEL 2013! :)

3.

Eller 4 förresten, Ari är sugen också. :)

.

Bilagor

• LEL.jpg
    LEL.jpg
    42.8 KB · Besök: 38
fanken glömde ju att säga att 4fingrar och mina båda stortår är lite lama....dock ej smärtsamt men det är lite surt då två fingrar spretar åt fel håll då jag försöker få ner dem i fickan på jeansen ....

Ett lillfinger och några tår är lite känslomässigt störda. Trots att jag var en av de sista i mål på PBP av oss så sneglar jag lite på http://www.1001migliaitalia.it/ och undrar hur mycket jobbigare den är. Den går ju redan nästa år, så man kan göra något innan LEL om man hinner träna.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp