[Randonnée] Uppsala 200k, 5/10

GoranS sa:
Gårdagens test gav att det känns överambitiöst med en 20-milare nu. Skulle förmodligen komma runt om jag försökte, men formen är lite för dålig för att jag skulle ha någon direkt glädje av det och risken är att det skulle bli rätt mkt solocykling.

Ni som kör får ha det så trevligt.

Va surt. men annars är solocykling i de krokarna rätt trevligt.
Ja jag får inte cykla alls denna vecka. Hoppas fysioterapueten ger mig gröntl ljus för lite pendling efter helgen

Rutten i höst går över Forsmark - samma som kördes hösten 2018. 9 km grus som i alla fall vid tidigare rek varit fin, men det är tillåtet att köra en omväg runt om så önskas.

Kom ihåg att anmäla senast torsdag kl 24:00 så vi hinner göra brevetkort.

kontrapunkt sa:
Rutten i höst går över Forsmark - samma som kördes hösten 2018. 9 km grus som i alla fall vid tidigare rek varit fin, men det är tillåtet att köra en omväg runt om så önskas.

Kom ihåg att anmäla senast torsdag kl 24:00 så vi hinner göra brevetkort.

Länken till gps-spåret på hemsidan går till Skärplingeturen. I alla fall för mig.

Lycka till ni som åker!
Det är en fin tur.
Ta med ordentligt med kläder, det var kallt som faan förra året.
Jag passar dock då jag fortfarande känner mej leds på att cykla.
Det skulle dock kännas ärbart att få köra en tur med Håkan som råkar vara lite av en kultfigur för min del.
Du får se till Peth att ta hand om denne så kanske jag får en ny chans nästa år.
Trevlig tur som sagt.

Havoc 5 sa:
Lycka till ni som åker!
Det är en fin tur.
Det skulle dock kännas ärbart att få köra en tur med Håkan som råkar vara lite av en kultfigur för min del.
Du får se till Peth att ta hand om denne så kanske jag får en ny chans nästa år.
Trevlig tur som sagt.

Hahaha, om det är mig du menar så är det nog fel Håkan. Jag är inte den kultfigur du avser.

4B17CCF7-C83E-4E4F-AA50-2A16CE7FAE73.jpeg

Kolhydratladdning.

Håkan sa:
Havoc 5 sa:
Lycka till ni som åker!
Det är en fin tur.
Trevlig tur som sagt.

Hahaha, om det är mig du menar så är det nog fel Håkan. Jag är inte den kultfigur du avser.

Haha, kanske jag tänkte på en annan Håkan.
Jag tänkte på en väldigt ”kunnig” person som ofta hänvisar till tyska undersökningar och sitter inne på massvis av vetskap.
Hursom, nu är du en kultfigur i mina ögon, särskilt om du kör i morgon.
Då har du nått ”happystatus”.
Haha, rock on och kör lugnt.

Havoc 5 sa:
Håkan sa:
Havoc 5 sa:
Lycka till ni som åker!
Det är en fin tur.
Trevlig tur som sagt.

Jag tänkte på en väldigt ”kunnig” person som ofta hänvisar till tyska undersökningar och sitter inne på massvis av vetskap.
Hursom, nu är du en kultfigur i mina ögon, särskilt om du kör i morgon.
Då har du nått ”happystatus”.
Haha, rock on och kör lugnt.

LOL! Jodå, jag förstod vem du avsåg ;-). Jag är ingen TOUR:er, mer av en Knightrider :-)

Havoc 5 sa:
Håkan sa:
Havoc 5 sa:
Lycka till ni som åker!
Det är en fin tur.
Trevlig tur som sagt.

Jag tänkte på en väldigt ”kunnig” person som ofta hänvisar till tyska undersökningar och sitter inne på massvis av vetskap
Du tänker nog på HåkanC.

Senast ändrad:
GoranS sa:
Havoc 5 sa:
Håkan sa:
Havoc 5 sa:
Lycka till ni som åker!
Det är en fin tur.
Trevlig tur som sagt.

Jag tänkte på en väldigt ”kunnig” person som ofta hänvisar till tyska undersökningar och sitter inne på massvis av vetskap
Du tänker nog på HåkanC.

Haha, precis.
Nåja, en dag kanske man rullar med bägge Håkan (hoppas).
Hoppas det blir en lugn dag.

Kort RR:

Ett par plusgrader vid starten, ett regnväder som nyss passerat och gjort vägarna blöta och en nordlig vind. Inte jättemysigt direkt. Vi var i alla fall nio stycken som trotsade förutsättningarna och slöt upp vid starten. Fem över nio rullade vi iväg. Jag tog rygg på Michel från gåshaga när han trampade iväg, SvenC hängde också på. Michel visade sig vara av det starka slaget, jäklar vad han kunde dra. Vi andra låg tacksamt bakom i motvinden. På väg till första stämpling i Österbybruk så tog vi den alternativa omvägen och struntade i den 9 km långa grusvägen. Blev några km längre, men det var det värt. I Österbybruk så var bageriet stängt på grund av bröllop, så det blev pucko och bulle på Coop.

Resten av de startande dök upp på Coop när vi var på väg därifrån. De hade tagit grusvägen, vilket syntes. JohanC tog ett snabbstopp och hängde på oss när vi drog mot Hållnäs. Farten som varit hög hittills, ökade ytterligare, det gjorde även motvinden. Vi turades om att dra, det vill säga jag, SvenC och JohanC tog vind en varsin gång, sedan hamnade Michel i tät och där stannade han kvar i flera mil. Jag började få krampkänning i vänstervaden, och tempot var egentligen för högt, men att ligga själv i motvinden var inget som lockade, så bara att bita ihop.

Snabbfika i Hållnäs. Mina ögon börjar nu bli dimmiga vilket händer när det blir kallt och blåsigt. Ögondroppar brukar hjälpa, men inte den här gången. Vidare mot Örbyhus. Medvind och inte riktigt lika hård körning, skönt! Försöker ligga i tät en fyra-fem kilometer de få gånger jag hamnar längst fram. I Örbyhus blir det ett lite längre stopp. Jäklar vad kallt det var att kliva på cykeln efter 20 minuter i värmen. Mina ögon är på väg att packa ihop totalt. Ögondropparna hjälper inte alls. Ser inte ojämnheterna i vägen. Obehagligt.

Sista biten in mot Uppsala går fort i medvinden. SvenC tar skyltspurten.

Bra kört! Jag fick tyvärr hoppa över i sista stund. Hade verkligen viljat köra denna runda i år :(

Fick trösta mig med lite Kompiscross idag ist.

Tillbaka
Topp