Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jenny W sa:@Jeppe: Jag tror vi har lite olika syn på "liten" väska :|
Azog's lista är enkel och bra. Jag kör så - sovsäck och liggunderlag + visakort.
E:förtydligande
Jeppe_E sa:[bl.a. en ramväska]
me.I.am sa:Jeppe_E sa:[bl.a. en ramväska]
Lite trådkapning, hoppas ok.
Jag dricker väldigt mycket när jag cyklar, upp mot 1 liter/h (kanske normalt, men det är inte det som är diskussionen). Det ger att jag helst har stor flaska/flaskor. Blir det inte trångt med ramväskan? Känns som att fram kan det bli trångt, och bakre är det kärvt redan utan väska med stor flaska. Eller ramväskan ger med sig lite?
Jeppe_E sa:Väskan ger med sig. Det är 500ml flaskor. Flaskhållarna är öppna framtill så det går att "vika" ut flaskan ur hållaren. När man skall sätta tillbaka den, så räcker det att bottnen kommer i, så fjädrar hållaren ut. Enklare än vad det låter. Men 1l flaskor.. nja.
https://www.apidura.com/wp-content/uploads/2014/08/EClark_140613_7302-1180x640-1180x640.jpg
nieves sa:Ramväskan (Apidura) gör så att endast 50cl flaskor får plats. Lösningen kan vara kamelbak eller extraflaska. 1 liter i timmen låter galet mycket, om du cyklar en 60-milare rätt så fort så skulle du drunkna efter 24 liter vätska.
Depåerna kan vara ett ställe att toppa vätskeintaget, likaså att dricka lite extra ett par dygn innan avfärd. Värme som sällan är ett problem på svenska breveter kan ju påverka en del. Testa mixa med elektrolyter i vätskan alternativt resorb för att få ner konsumtionen på vägen.
me.I.am sa:Är resorb bättre/annorlunda än energidryck? Idag kör jag med Zipvit ZV1 energy drink elite(!)
me.I.am sa:@bsandborgh
Väskan ser intressant ut. Osmidigt om den är fullpackad?
Var har du framlampan?
bsandborgh sa:Lampan sitter under väskan på vänster sida. (SON Edelux II). Den syns på bilden.
garfunkel sa:Tack för input, precis i det format jag önskade :)
Ni som kör med sovsäck och liggunderlag, brukar ni sova eller det är bara "i fall att"? Vad snackar vi om för underlag och sovsäckar? Tar väl rätt mycket plats.
bsandborgh sa:Sovsäck är overkill. Antingen sover man på hotell/vandrarhem eller bara rakt upp och ner på marken. Utan sovsäck är väckningen garanterad. "Vad är det som låter!? Ah, mina hackande tänder!"
GoranS sa:Extra strumpa? Varför en strumpa?
Fältprästen sa:Ingen som använder ryggsäck (inte för vatten)? Eller är det för aero?
Fältprästen sa:Ingen som använder ryggsäck (inte för vatten)? Eller är det för aero?
Edarion sa:Jag ser att ni har så ordentliga skärmar på era cyklar... Har alla det? Någon modell ni kan rekommendera till min kolfiberracer?
Edarion sa:Edarion sa:Jag ser att ni har så ordentliga skärmar på era cyklar... Har alla det? Någon modell ni kan rekommendera till min kolfiberracer?
Bump... Är även nyfiken på vad ni väljer för skor? Mjuka och bekväma är ha på sig eller allt för att få ut maximal effekt?
Planen är att gå all in och köra 200, 300, 400, 600 under året... Det får dock bli på min vanliga racer.
ohellstrom sa:Det är lite smågrisigt att ligga på rulle efter mig i regnväder. Sorry.