Ränneslättsturen 2011

Ränneslättsturen 2011
Ser bättre ut hos SMHI nu.. :)

Bilagor

• eksjovader.JPG
    eksjovader.JPG
    41.2 KB · Besök: 34
Ränneslättsturen 2011
Hehe jag har nog kollat SMHI par gg om dagen denna veckan. =) Väldigt varierande regnmängd bara på ett par mils avstånd... Så vi får nog be till solgudarna. :) Banan borde vara snuskigt torr efter veckans hetta.

Ränneslättsturen 2011
Det är torrt, men inte lika torrt som på tävlingsdagarna de två sista åren. Det finns fortfarande några lerhål som inte hunnit torka upp riktigt.

Men oroa er inte för lerfest, även om det blir blött.

Ränneslättsturen 2011
Men sluta nu, jag har ju nya Furius Fred som jag nyligen stansat och vill åka på ju!!! Vore ju skit om det nu ska hällregna och gammel hjulen måste åka på....

Ränneslättsturen 2011
Skönt att man inte håller på och klyddar med olika däck, Rocket Ron rullar bra i vått och torrt. En av de blötaste och lerigaste Finnmarksturen någonsin (2009) vanns av Jesper Dahlström som körde på just Furious Fred, så det kanske inte är så jäkla avgörande trots allt :)

Ränneslättsturen 2011
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Skönt att man inte håller på och klyddar med
> olika däck, Rocket Ron rullar bra i vått och
> torrt. En av de blötaste och lerigaste
> Finnmarksturen någonsin (2009) vanns av Jesper
> Dahlström som körde på just Furious Fred, så
> det kanske inte är så jäkla avgörande trots
> allt :)

Därför jag har både Rocket Ron och Furious Fred. Alltid perfekt och vinnande ;)

Ränneslättsturen 2011
8mm på min gräsmatta i kväll. Iofs har min regnmätare en spricka som inte BORDE läcka, men man vet ju aldrig... ;-)

Eksjö Camping ligger väldigt nära starten och har en trevlig badplats. Annars finns flera mkt trevliga campingar inom några mils avstånd. Ring turistbyrån, de är trevliga!

Ränneslättsturen 2011
Finns det någon man kan samåka med till/från Göteborg?

Lite sugen på en efter anmälan!
Frågan är om man hinner och orkar stå på Ullevi och lysa på Metallica samma kväll?

Ränneslättsturen 2011
Inget regn att rapportera idag. Har inte varit ute i terrängen alls idag, men min gräsmatta är ganska mjuk och välmående. Inte torr, inte vattensjuk.

Förövrigt tycker jag inte fredrikw ska oroa sig så mycket för leran. Du kommer klara av det galant, ska du se! ;-)

Ränneslättsturen 2011
Jag sitter här i ett hav av däck och funderar på om jag ska stansa upp fyra eller fem hjulpar med olika däck och ta med mig, samt huruvida mina grannar kommer att klaga om jag drar igång kompressorn.

Nej, ingen oro här, det kan omöjligtvis bli värre än BST 2009, och det funkade bra det med :) Jag funderar mest på om jag ska köra 1,5 eller 1,6 bar i däcken.

Ränneslättsturen 2011
Hur ser möjligheterna ut för langning, passerar man nånstans 2-3 gånger? Jag har ingen som langar åt mig men tänkte ställa ut flaskor om det är hyfsat smidigt.

Jag försökte ladda ner banbeskrivningen men tilläts inte öppna upp den.

Ränneslättsturen 2011
STIZZE.
Du passerar energidepån Bjälmen vid två tillfällen ca vid 19 och 40 km.
Här kan du säkert placera några flaskor. Platsen ligger ca 2-3 km från start och målområdet.

Ränneslättsturen 2011
Nej, jag skämtar förstås. Detta blir INTE någon lerfest, det finns helt enkelt inte förutsättningar för det. Men det kan bli blött! Iofs var det väl ungefär så ML Dag sa inför 12h ifjol, he he!

STIZZE: Jag är inte inblandad i loppet men var med på deras banvisning. Du passerar depå Bjälmen 2 gånger och skidstugan 2 gånger, men bara en gång genom depån tror jag. Första gången går lite vid sidan av. Hoppas Gunners styr upp detta mer exakt. Kan du inte läsa banprofilen?

Klarar du dricka Enervit är det väl rätt enkelt att toppa upp flaskor i själv depån annars? Eller är inte det tillräckligt race? ;-)

Ränneslättsturen 2011
Jag har inte heller någon langning på de flesta lopp, kör med en flaska på cykeln och en i ryggfickan, och brukar få stanna en gång och fylla på. Det går ganska snabbt att göra detta i depåerna och man tappar bara kanske max 10-15 sekunder på detta, om ens det. Självklart långt från optimalt, men kör man med sig själv som support så gör man =)

Ränneslättsturen 2011
Ojojoj, nu börjar jag bli nervös. Första gången med nummerlapp i skogen på typ 5 år. Ni kan väl lova att vara snälla och inte skrika på mig om jag missköter mig eller är i vägen!

Ränneslättsturen 2011
danne skrev:
> Ojojoj, nu börjar jag bli nervös. Första
> gången med nummerlapp i skogen på typ 5 år. Ni
> kan väl lova att vara snälla och inte skrika på
> mig om jag missköter mig eller är i vägen!

Men kul att höra att du ska köra mtbtävling. :)

Ränneslättsturen 2011
I morgen, søndag 03.07.2011 Tid Varsel Temp. Nedbør Vind
kl 0–6 20° 0 – 0,2 mm Svak vind, 4 m/s fra nord-nordøst
kl 6–12 18° 0 mm Lett bris, 5 m/s fra nord-nordøst
kl 12–18 24° 0 – 0,4 mm Lett bris, 4 m/s fra nordøst
kl 18–24 25° 0 mm Flau vind, 2 m/s fra øst-nordøst

Nu ni, snackar vi! Härligt att se att regnet verkar vikt undan.
Nu åker jag fin hjul med ny stansade Furius Fred=). Må det bära eller brista.

Ränneslättsturen 2011
1817 skrev:
> I morgen, søndag 03.07.2011 Tid Varsel Temp.
> Nedbør Vind
> kl 0–6 20° 0 – 0,2 mm Svak vind, 4 m/s fra
> nord-nordøst
> kl 6–12 18° 0 mm Lett bris, 5 m/s fra
> nord-nordøst
> kl 12–18 24° 0 – 0,4 mm Lett bris, 4 m/s
> fra nordøst
> kl 18–24 25° 0 mm Flau vind, 2 m/s fra
> øst-nordøst
>
>
> Nu ni, snackar vi! Härligt att se att regnet
> verkar vikt undan.
> Nu åker jag fin hjul med ny stansade Furius
> Fred=). Må det bära eller brista.

Vågar du åka på furious? Ja funderar på racing Ralph. Rädd för att ff ska ge för dåligt fäste:s

Ränneslättsturen 2011
jeppman88 skrev:
> Vågar du åka på furious? Ja funderar på racing
> Ralph. Rädd för att ff ska ge för dåligt
> fäste:s

Ja det tänker jag. Visst finns det väl risk att det kan bli lite halt på sina ställen men så tekniskt är det inte. Tar nog igen en något långsammare fart på sina ställen med ett bra rull där det går att sträcka ut.
Men jag tar med ett hjulpar med RR om himlen skulle öppna sig=).

Ränneslättsturen 2011
MTBiker skrev:
> FF blir nog ett bra val även om jag harde valt
> Race King.
>
> Lycka till imorgon!

Du borde ju köra som bor så nära en så fin bana :)

Ränneslättsturen 2011
cerro skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > FF blir nog ett bra val även om jag harde valt
> > Race King.
> >
> > Lycka till imorgon!
>
> Du borde ju köra som bor så nära en så fin
> bana :)

+1

Ränneslättsturen 2011
cerro skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > FF blir nog ett bra val även om jag harde valt
> > Race King.
> >
> > Lycka till imorgon!
>
> Du borde ju köra som bor så nära en så fin
> bana :)

Visst borde jag om jag hann med det. Jobbar alldeles för mycket just nu.

Ränneslättsturen 2011
Sista gjort på banan idag, bandning och energikontroller, samt TC. Jag var uppe på TC nu i eftermiddag och hämtade nummerlappen, det börjar droppa in en hel del cyklister. Jag såg Mattias Wengelin som nog vill försvara sin titel sedan förra året. Slutligen ni som är oroliga för vädret, idag har det kommit två mindre skurar, hoppas det håller i sig över natten. Just nu skiner solen.
Lycka till imorgon.

Ränneslättsturen 2011
Pastagratängen uppäten.
Väntan är olidlig.
Säkert kommer det att bli ett lika bra arrangemang som förra året. Förhoppningsvis så är vädergudarna med oss.
Önskar alla lycka till så syns vi i morgon.

Ränneslättsturen 2011
ja man får hoppas på att vädergudarna är med en plus att man inte gör bort sig totalt eftersom de är första gången man kör ett mtb lopp...

Tillbaka
Topp