RAWa aluminiumram?
Jag vet inte hur Intense gör, men Turnern som är i första inlägget kan man köpa i princip direkt från värmebehandlingen. Dom rengörs säkert efter svetsningen, men vad jag vet så görs ingen annan behandling. Dave Turner har själv skrivit att det inte har någon betydelse med ytoxidation när det gäller deras ramar. Men det finns kanske olika sorters legeringar som har olika egenskaper?
Här är några bilder på min -05 sixpack som jag "bumsade". Den var pulverlackad vit från början.
Verktyg, Beckers Bums och diverse skrapor och borstar.
Tar rätt lång tid, dock... :)
(Förresten, den vita plastskivan "Tö-salt" är en vindruteskrapa med reklamtryck.. Jag är tveksam till att behandla aluminium med gatusalt... Raw'ade cyklar kanske inte är så bra på vintervägar, nu när jag tänker på det!) Hihi! :)
Här är några bilder på min -05 sixpack som jag "bumsade". Den var pulverlackad vit från början.
Verktyg, Beckers Bums och diverse skrapor och borstar.
Tar rätt lång tid, dock... :)
(Förresten, den vita plastskivan "Tö-salt" är en vindruteskrapa med reklamtryck.. Jag är tveksam till att behandla aluminium med gatusalt... Raw'ade cyklar kanske inte är så bra på vintervägar, nu när jag tänker på det!) Hihi! :)