Samma här, det har blivit mest korta turer < 10 mil med varierande snittfart, total har jag fått ihop 85 mil. Har kört ett par snabba pass med ART - Alnö Race Team på 4 mil där vi snittat 35-37 km/h och då i belgisk kedja. Det var slitiga pass men börjar nu äntligen att komma i bra form. Kroppen o knoppen behöver nu ett gäng långa pass > 15 mil för att härdas.
Det börjar att närma sig dagen D. Toxy har ett bra förslag på körschema:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1247147/1395787#msg-1395787 med rullsnitt på 35 km/h. Eftersom det är svårt att få till bra beslut med konsensusprincipen i ett sådant här forum föreslår jag att Toxy får allas vårat mandat att spika det slutgiltiga körschemat inkl förhållningsregler.
Ett snitt på 35 km/h innebär att vi alla måste vara i god form och ha en effektiv klungkörning (i vårat fall i form av belgisk kedja). Har ni möjlighet att ansluta till någon lokal förening där man kör belgiskt så ta den. Jag upplever själv att just växlingarna från det snabbare (vänstra ledet) till det långsammare (högra ledet) är knepiga och kan aldrig nötas för mycket. Det gäller att smyga in så nära framhjulet som möjligt så att personen bakom inte behöver jaga ikapp. Samt att sänka farten i lämplig omfattning. I filmklippet nedan har man ett bra tips om att växla till en lättare växel och behålla kadens.
En bra länk med tips på hur man kör effektivt i belgisk kedja:
Det har hänt en del i deltagarlistan, hur ser det ut just nu, är denna aktuell?
1. Toxy, XL, XL (Vårgårda)
2. Cyklopat, XL,L, Örebro
3. Perda, L, L (Ronneby)
4. Botis, XL, L (Göteborg)
5. Kvisten (christer S), XL, M (Nacka)
6. Sara B, M, M (utan hängslor) (Hägersten)
7. Mattias S, M, S (Sala)
8. poscar, L, L (Trosa)
9. bolmarn
10. XCP, L, L
11. Tobias, L, M (Lund)
12. MrLi
13. marbe L, M - (Norrköping)
14. Cycledoctor, XL, L
15. PP, XL, L (Katrineholm)
16. eberth XL, XL (Göteborg)
17. Fimp (Älvängen, nästan Göteborg)
18. åskan, XL, L - (Norrköping )