Oj!,..detta kanske var dumt. för nu blandades nya saker ihop igen.
Anden skrev:
-------------------------------------------------------
> Gamla och nya Floodgate är olika saker. Den gamla
> Floodgate (del av "Motion Control"-kassetten) är
> en fjäderbelastad öppning.
Den gammla?, OM du menar att du och jag har den "gammla" på våra gafflar så är ju den bortkopplingsbar. Hur du gör står i manualen.;) Läste inte texten så tydligt för jag har inte tiden på min sida men pratar inte de om den "gammla" som den som satt i psylo?
Den nya Floodgate
> (del av "Mission Control"-kassetten) är
> "dramatically downsized" och bortkopplingsbar
> jämfört med den gamla, samtidigt som den nya
> "high-speed compression damper" är en
> fjäderbelastad shimstack... (se
>
http://www.cyclingnews.com/tech/?id=2007/features/
> inside_mission_control)
Så du menar alltså at den vi har är den gammla och på den "nya" (den med fler rattar) så har de fått allt rätt? Så grabbarna på rockshox vet vad de gör när de jobbar med den men samtidigt säljer de en mindre verison samma år men där har de blandat ihop allt om hur saker och ting fungerar? Är de olika arbesttyrkor som gjort olika saker i fabriskerna eller som aldrig pratar med varandra eller?..:)
Detta tycker jag verkar vara intresant.
"This wealth of adjustment means that the new damper design should offer a suitably wide range of adjustment for a correspondingly wide range of conditions.
At the same time, however, many users may be intimidated by the potential for getting things wrong. Thankfully, all of the compression damper adjustments are located atop the crown (with nicely machined, anodized, and laser-etched finger-friendly aluminum knobs), and are also detented for easy recording of settings.
Moreover, Rock Shox also has a setup guide in the works for easier deciphering of adjustments. "
Btw, Jag prövade leka lite med gaffeln på stigar med bottentrycket igen. Förstår inte alls vad du pratar om. Fyller jag på kammeren i botten mer så märks det att det trycket hjälper till att trycka upp gaffeln. Tyvärr hade jag ingen filmkamera där men jag skall försöka göra en film för att visa. Det är så uppenbart att det lätt syns på filmen.
Edit,...tror jag lämnar tråden nu...den kan nog behöva sjunka lite:)