Kneecap
Aktiv medlem
Recall på Öhlins.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kneecap sa:
Luthman Photography sa:Men alltså, fattar jag det rätt om det är en total recall? Alltså att du ska skicka in skiten? Om det enda problemet är att locket är lite för löst påskruvat från fabrik så borde man ju kunna ta den till en certad verkstad som får dra åt den en smula?
Spesh - Öhlinsrelationen måste börja bli lite ansträngd.......
Dr Durden sa:Luthman Photography sa:Men alltså, fattar jag det rätt om det är en total recall? Alltså att du ska skicka in skiten? Om det enda problemet är att locket är lite för löst påskruvat från fabrik så borde man ju kunna ta den till en certad verkstad som får dra åt den en smula?
Spesh - Öhlinsrelationen måste börja bli lite ansträngd.......
... inga Öhlinsdämpare på någon av modellerna på nya Stumpjumer 2019
Crossmax sa:Extremt oklart vilka gafflar som omfattas av recallen också. Är det alla RXF Air, eller alla 34or + OE 36or?
Gillar också meningen "Please note that other Öhlins Forks, such as the RXF 36 Coil forks, are unaffected by this notice." Hade också kunnat skrivas som "the only forks not affected are the 36 Coil forks"?
Så är den RXF 36 27.5 Air jag köpt after marker omfattad av detta?Luthman Photography sa:Crossmax sa:Extremt oklart vilka gafflar som omfattas av recallen också. Är det alla RXF Air, eller alla 34or + OE 36or?
Gillar också meningen "Please note that other Öhlins Forks, such as the RXF 36 Coil forks, are unaffected by this notice." Hade också kunnat skrivas som "the only forks not affected are the 36 Coil forks"?
Just den delen verkar väl rätt tydlig?
"Öhlins RXF 36 29/27.5+ and 27.5” Air Forks that are spec’d as original equipment on the 2017 Stumpjumper, Enduro, and Fuse, the 2018 Stumpjumper, Enduro, Turbo Levo, and Fuse, and the Öhlins RXF 34 Air fork sold separately in the aftermarket,"
Crossmax sa:Så är den RXF 36 27.5 Air jag köpt after marker omfattad av detta?Luthman Photography sa:Crossmax sa:Extremt oklart vilka gafflar som omfattas av recallen också. Är det alla RXF Air, eller alla 34or + OE 36or?
"Öhlins RXF 36 29/27.5+ and 27.5” Air Forks that are spec’d as original equipment on the 2017 Stumpjumper, Enduro, and Fuse, the 2018 Stumpjumper, Enduro, Turbo Levo, and Fuse, and the Öhlins RXF 34 Air fork sold separately in the aftermarket,"
Crossmax sa:Så är den RXF 36 27.5 Air jag köpt after marker omfattad av detta?Luthman Photography sa:Crossmax sa:Extremt oklart vilka gafflar som omfattas av recallen också. Är det alla RXF Air, eller alla 34or + OE 36or?
Crossmax sa:Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.
Crossmax sa:Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.
Makten sa:Crossmax sa:Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.
Äh, du fattar väl att Specialized inte bryr sig ett jota om likadana Öhlinsgafflar på ANDRA CYKELMÄRKEN pajjar och har ihjäl folk?
Fast Spec har väl agenturen för alla Öhlinsprodukter, åtminstone i Sverige?Luthman Photography sa:Makten sa:Crossmax sa:Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.
Äh, du fattar väl att Specialized inte bryr sig ett jota om likadana Öhlinsgafflar på ANDRA CYKELMÄRKEN pajjar och har ihjäl folk?
Det spelar väl ingen roll om de bryr sig eller inte. De har inget ansvar för dem helt enkelt.
Crossmax sa:Fast Spec har väl agenturen för alla Öhlinsprodukter, åtminstone i Sverige?Luthman Photography sa:Makten sa:Crossmax sa:Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.
Det spelar väl ingen roll om de bryr sig eller inte. De har inget ansvar för dem helt enkelt.
Luthman Photography sa:Makten sa:Crossmax sa:Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.
Varför skriver de uttryckligen att aftermarket RXF 34or omfattas och får det att verka som att motsvarande 36or inte gör det? Det är direkt missvisande.Luthman Photography sa:Crossmax sa:Fast Spec har väl agenturen för alla Öhlinsprodukter, åtminstone i Sverige?Luthman Photography sa:Makten sa:Crossmax sa:Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.
Men det är väl spec international som gått ut med recallen?
Makten sa:Luthman Photography sa:Makten sa:Crossmax sa:Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.
Nä, precis. Man bryr sig ju bara om dem man har ansvar för. Eller?
Min sarkasm funkade visst inget bra:-P Vad jag menar är att om man ändå skriver att en grunka är felaktig och potentiellt farlig så finns det anledning att vara tydlig och låta informationen vara användbar även för dem som inte råkar ha vissa specifika cykelmodeller.
Crossmax sa:Varför skriver de uttryckligen att aftermarket RXF 34or omfattas och får det att verka som att motsvarande 36or inte gör det? Det är direkt missvisande.Luthman Photography sa:Crossmax sa:Fast Spec har väl agenturen för alla Öhlinsprodukter, åtminstone i Sverige?Luthman Photography sa:Makten sa:Crossmax sa:Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.
Men det är väl spec international som gått ut med recallen?
Verkade inte vara många som brydde sig om den länken :-)marr sa:
jofahjalm sa:Jag bara myser av hur folk ska hålla Medelklassalized och Öhlins bakom ryggen när dom sitter med sina keffa dyra grejer som inte funkar.
jofahjalm sa:Jag bara myser av hur folk ska hålla Medelklassalized och Öhlins bakom ryggen när dom sitter med sina keffa dyra grejer som inte funkar.
marr sa:Vem håller någon om ryggen? Du kanske skulle pröva en rxf36?
Hellre sitter jag med en keff dyr gaffel som är sjukt bra när den funkar, än något som är kass även när det fungerar. Vilket de oftast inte gör ändå :D det borde du ha koll på?
jofahjalm sa:marr sa:Vem håller någon om ryggen? Du kanske skulle pröva en rxf36?
Hellre sitter jag med en keff dyr gaffel som är sjukt bra när den funkar, än något som är kass även när det fungerar. Vilket de oftast inte gör ändå :D det borde du ha koll på?
Jag håller inte alls med. Jag kör en Yari som inte är den bästa gaffeln jag har provat, men att ha något som fungerar är väldigt viktigt för mig. Marginellt mindre prestanda som rullar på är helt okej för mig.
jofahjalm sa:Jag har inte testat en RFX, men en massa andra gafflar. Alla gafflar har studsat lite i fronten och vissa är bättre än andra på det. Ingen har varit så bra att det acceptabelt att den inte fungerar och jag har inte testat någon gaffel som inte går att åka på.
skier sa:Har man en Yari behöver man ingen reservgaffel...
Känns spontant som ett otrevligt fel, borde bli bra fart på luftenheten om den lossnar.
Uppenbarligen inte?marr sa:skier sa:Har man en Yari behöver man ingen reservgaffel...
Känns spontant som ett otrevligt fel, borde bli bra fart på luftenheten om den lossnar.
Den sitter fast i andra änden med.
Man anar en visas materiell svartsjuka.jofahjalm sa:Jag bara myser av hur folk ska hålla Medelklassalized och Öhlins bakom ryggen när dom sitter med sina keffa dyra grejer som inte funkar.
Henrik_E sa:Man anar en visas materiell svartsjuka.
Crossmax sa:Uppenbarligen inte?marr sa:skier sa:Har man en Yari behöver man ingen reservgaffel...
Den sitter fast i andra änden med.