Recall på Öhlins.

Recall på Öhlins.
Men alltså, fattar jag det rätt om det är en total recall? Alltså att du ska skicka in skiten? Om det enda problemet är att locket är lite för löst påskruvat från fabrik så borde man ju kunna ta den till en certad verkstad som får dra åt den en smula?

Spesh - Öhlinsrelationen måste börja bli lite ansträngd.......

Recall på Öhlins.
Luthman Photography sa:
Men alltså, fattar jag det rätt om det är en total recall? Alltså att du ska skicka in skiten? Om det enda problemet är att locket är lite för löst påskruvat från fabrik så borde man ju kunna ta den till en certad verkstad som får dra åt den en smula?

... inga Öhlinsdämpare på någon av modellerna på nya Stumpjumer 2019

Recall på Öhlins.
Extremt oklart vilka gafflar som omfattas av recallen också. Är det alla RXF Air, eller alla 34or + OE 36or?

Gillar också meningen "Please note that other Öhlins Forks, such as the RXF 36 Coil forks, are unaffected by this notice." Hade också kunnat skrivas som "the only forks not affected are the 36 Coil forks"?

Recall på Öhlins.
Dr Durden sa:
Luthman Photography sa:

... inga Öhlinsdämpare på någon av modellerna på nya Stumpjumer 2019

Nej, jag vet. Jag vet också varför.

Recall på Öhlins.
Crossmax sa:
Extremt oklart vilka gafflar som omfattas av recallen också. Är det alla RXF Air, eller alla 34or + OE 36or?

Gillar också meningen "Please note that other Öhlins Forks, such as the RXF 36 Coil forks, are unaffected by this notice." Hade också kunnat skrivas som "the only forks not affected are the 36 Coil forks"?

Just den delen verkar väl rätt tydlig?

"Öhlins RXF 36 29/27.5+ and 27.5” Air Forks that are spec’d as original equipment on the 2017 Stumpjumper, Enduro, and Fuse, the 2018 Stumpjumper, Enduro, Turbo Levo, and Fuse, and the Öhlins RXF 34 Air fork sold separately in the aftermarket,"

Recall på Öhlins.
Luthman Photography sa:
Crossmax sa:

"Öhlins RXF 36 29/27.5+ and 27.5” Air Forks that are spec’d as original equipment on the 2017 Stumpjumper, Enduro, and Fuse, the 2018 Stumpjumper, Enduro, Turbo Levo, and Fuse, and the Öhlins RXF 34 Air fork sold separately in the aftermarket,"
Så är den RXF 36 27.5 Air jag köpt after marker omfattad av detta?

Recall på Öhlins.
Crossmax sa:
Luthman Photography sa:
Crossmax sa:

Ligger även på öhlins sida, så alla är nog drabbade.

Recall på Öhlins.
Crossmax sa:
Luthman Photography sa:
Crossmax sa:

Det kan den väl inte vara? Det står ju "that are spec’d as original equipment" för RXF36 27,5" Air och då du inte har en RXF34 utan en 36 så gäller ju inte "sold separately in the aftermarket" heller.

Edit: På Öhlins sida står det ju något annat, nämligen "sold to aftermarket and spec’d as original equipment" och det är ju en jäkla skillnad. Så jag tar tillbaks allt jag skrev ovan och hävdar motsatsen.

Senast ändrad:
Recall på Öhlins.
Jag tycker att Specialized borde varna konsumenter för alla delar som kan paja och döda folk från alla cykelmärken. Sjukt dåligt att de faktiskt inte gör det.

Recall på Öhlins.
Luthman Photography sa:
Makten sa:
Crossmax sa:
Exakt, jävligt otydligt/motsägelsefullt med andra ord.

Äh, du fattar väl att Specialized inte bryr sig ett jota om likadana Öhlinsgafflar på ANDRA CYKELMÄRKEN pajjar och har ihjäl folk?

Det spelar väl ingen roll om de bryr sig eller inte. De har inget ansvar för dem helt enkelt.
Fast Spec har väl agenturen för alla Öhlinsprodukter, åtminstone i Sverige?

Recall på Öhlins.
Crossmax sa:
Luthman Photography sa:
Makten sa:
Crossmax sa:

Äh, du fattar väl att Specialized inte bryr sig ett jota om likadana Öhlinsgafflar på ANDRA CYKELMÄRKEN pajjar och har ihjäl folk?

Det spelar väl ingen roll om de bryr sig eller inte. De har inget ansvar för dem helt enkelt.

Men det är väl spec international som gått ut med recallen?

Recall på Öhlins.
Luthman Photography sa:
Makten sa:
Crossmax sa:

Nä, precis. Man bryr sig ju bara om dem man har ansvar för. Eller?

Min sarkasm funkade visst inget bra:-P Vad jag menar är att om man ändå skriver att en grunka är felaktig och potentiellt farlig så finns det anledning att vara tydlig och låta informationen vara användbar även för dem som inte råkar ha vissa specifika cykelmodeller.

Recall på Öhlins.
Luthman Photography sa:
Crossmax sa:
Luthman Photography sa:
Makten sa:
Crossmax sa:

Varför skriver de uttryckligen att aftermarket RXF 34or omfattas och får det att verka som att motsvarande 36or inte gör det? Det är direkt missvisande.

Recall på Öhlins.
Makten sa:
Luthman Photography sa:
Makten sa:
Crossmax sa:

Nä, precis. Man bryr sig ju bara om dem man har ansvar för. Eller?

Min sarkasm funkade visst inget bra:-P Vad jag menar är att om man ändå skriver att en grunka är felaktig och potentiellt farlig så finns det anledning att vara tydlig och låta informationen vara användbar även för dem som inte råkar ha vissa specifika cykelmodeller.

Fast i ett sånt här fall kan (notera att jag säger "kan") det ju vara så att spec har en specifik design på de dämpare som de fått levererade till sig, så har det ju varit förut.

Det är ju snarare förvirrande om de börjar prata om andra modeller. Det får ju öhlins göra i det här fallet.

Recall på Öhlins.
Crossmax sa:
Luthman Photography sa:
Crossmax sa:
Luthman Photography sa:
Makten sa:
Crossmax sa:

Varför skriver de uttryckligen att aftermarket RXF 34or omfattas och får det att verka som att motsvarande 36or inte gör det? Det är direkt missvisande.

De har kanske inte sålt några själv? Spezz alltså.

Senast ändrad:
Recall på Öhlins.
Based upon reports from the field, we’ve concluded the Öhlins RXF 36 29/27.5 Air forks and all RXF 34 Air forks sold to aftermarket and spec’d as original equipment on the 2017 Stumpjumper, Enduro, and Fuse, and the 2018 Stumpjumper, Enduro, Levo,

Recall på Öhlins.
jofahjalm sa:
Jag bara myser av hur folk ska hålla Medelklassalized och Öhlins bakom ryggen när dom sitter med sina keffa dyra grejer som inte funkar.

Vem håller någon om ryggen? Du kanske skulle pröva en rxf36?
Hellre sitter jag med en keff dyr gaffel som är sjukt bra när den funkar, än något som är kass även när det fungerar. Vilket de oftast inte gör ändå :D det borde du ha koll på?

Recall på Öhlins.
Fick precis mail från brink att de ska plocka in gafflarna såfort de får reda på vad som behöver göras.

De skulle också erbjuda service samt någon uppgradering av 2019 spec på negativ luftkammare i samma veva.
Visste inte att de fanns nån ny spec ens.

Recall på Öhlins.
Sheesh vilket tokigt fel. Har man högt tryck i luftfjädern och det där händer vid bottning så lär den bli en ordentlig missil...

Recall på Öhlins.
marr sa:
Hellre sitter jag med en keff dyr gaffel som är sjukt bra när den funkar, än något som är kass även när det fungerar. Vilket de oftast inte gör ändå :D det borde du ha koll på?

Jag håller inte alls med. Jag kör en Yari som inte är den bästa gaffeln jag har provat, men att ha något som fungerar är väldigt viktigt för mig. Marginellt mindre prestanda som rullar på är helt okej för mig.

Recall på Öhlins.
jofahjalm sa:
marr sa:

Jag håller inte alls med. Jag kör en Yari som inte är den bästa gaffeln jag har provat, men att ha något som fungerar är väldigt viktigt för mig. Marginellt mindre prestanda som rullar på är helt okej för mig.

Har du testat rxf mycket?

Jag har kört yari, jag vill inte byta tillbaka. Däremot skulle jag kunna ha en i reserv :)

Senast ändrad:
Recall på Öhlins.
Jag har inte testat en RFX, men en massa andra gafflar. Alla gafflar har studsat lite i fronten och vissa är bättre än andra på det. Ingen har varit så bra att det acceptabelt att den inte fungerar och jag har inte testat någon gaffel som inte går att åka på.

Recall på Öhlins.
jofahjalm sa:
Jag har inte testat en RFX, men en massa andra gafflar. Alla gafflar har studsat lite i fronten och vissa är bättre än andra på det. Ingen har varit så bra att det acceptabelt att den inte fungerar och jag har inte testat någon gaffel som inte går att åka på.

i fronten ja, var faan annars brukar en gaffel sitta???

Recall på Öhlins.
Har man en Yari behöver man ingen reservgaffel...

Känns spontant som ett otrevligt fel, borde bli bra fart på luftenheten om den lossnar.

Recall på Öhlins.
Det bästa är att indragningen kommer först nu. Jag är inte säker på vem det var (kanske Edvinsson?) som berättade om att det hde hänt för aslänge sedan. Är detta p.g.a. att någon har inlett rättsprocess mot Medelklassalized och man nu behöver göra något åt saken.

Recall på Öhlins.
Henrik_E sa:
Man anar en visas materiell svartsjuka.

Jag vill ju ha grejer som funkar. Skulle inte byta min Yari mot en RFX. Däremot kan någon få byta till sig Monarchen från min Five mot en TTX... Vill man ha en gaffel med hög prestanda så verkar ju 2019 Lyrik vara gaffeln man ska ha.

Recall på Öhlins.
Crossmax sa:
marr sa:
skier sa:
Har man en Yari behöver man ingen reservgaffel...

Känns spontant som ett otrevligt fel, borde bli bra fart på luftenheten om den lossnar.

Den sitter fast i andra änden med.
Uppenbarligen inte?

Frågan är ju om den flugit iväg, eller flugit upp? Förmodligen ganska otrevligt vilket som. Men konstruktionen som sådan borde hindra den från att flyga iväg. Luftbenet är en enhet som sitter fast i båda ändar, eller ja en nu ibland verkar det som :p

Inte orolig att min ska flyga iväg om man kollar så den sitter innan rundan.

Tillbaka
Topp