Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
durietz sa:?![]()
Helt sinnes vad många sådana där dom måste sälja. Äger cykeln själv men har mera avsky mot den än Specialized och Trek tillsammans. Men Jeffsyn är väl #enduro?
Swoop sa:Köp en Evil the Following ram istället, jag har sett dem på rea för 1799 GBP nu. Alla grejer du har på Rosen, H, funkar väl?
H. sa:Fast jag bryr mig väldigt lite om sällsynthet. Jag har haft ett par unika hojar i världsklass, nu vill jag ha en billig och bra trotjänare. Man kör snabbare när man vet att man har råd att köra sönder grejerna.
För övrigt är väl evil typ lika vanliga som yt i Stockholmsskogarna?
mikipedia_ sa:Men Salsa Ponyrustler lr Horsethief då? Dom är ju 29"\27,5+ 130dämpning och backcountry\epictrailadventure.
H. sa:mikipedia_ sa:Men Salsa Ponyrustler lr Horsethief då? Dom är ju 29"\27,5+ 130dämpning och backcountry\epictrailadventure.
Vad gör den bättre än en koljeffsy?
H. sa:mikipedia_ sa:Men Salsa Ponyrustler lr Horsethief då? Dom är ju 29"\27,5+ 130dämpning och backcountry\epictrailadventure.
marran sa:H. sa:mikipedia_ sa:Men Salsa Ponyrustler lr Horsethief då? Dom är ju 29"\27,5+ 130dämpning och backcountry\epictrailadventure.
Cred bland folk med tveksam k ansiktsbehåring och dyr ölsmak
marran sa:H. sa:mikipedia_ sa:Men Salsa Ponyrustler lr Horsethief då? Dom är ju 29"\27,5+ 130dämpning och backcountry\epictrailadventure.
Cred bland folk med tveksam ansiktsbehåring och dyr ölsmak
H. sa:Det där med evil var lite på skoj ;)
Men än så länge har jag ändå sett fler evils än Jeffsys...
Jag brukar lära mig köra det mesta, och av recensionerna att döma är Jeffsyn en bra hoj. Sen är min plan att byta ut bakdämparen också.
larsaw sa:H. sa:Det där med evil var lite på skoj ;)
Jag brukar lära mig köra det mesta, och av recensionerna att döma är Jeffsyn en bra hoj. Sen är min plan att byta ut bakdämparen också.
Blir det inte en massa mek med att köpa en Jeffsy bara för att komma åt ramen? För jag misstänker att du behåller din fintrimmade Gädda...
Tid är pengar o då är det ju smartare att köpa en lös ram direkt...
H. sa:larsaw sa:H. sa:Det där med evil var lite på skoj ;)
Blir det inte en massa mek med att köpa en Jeffsy bara för att komma åt ramen? För jag misstänker att du behåller din fintrimmade Gädda...
Nja. Dämpenheten i piken är ju bara att flytta över så det är inget problem. Hjulen är det jag kommer sörja.
Men visst, min tanke från början var ju att bara byta ram, jag är ju väldigt nöjd med min hoj men är sugen att testa nåt nytt.
Problemet är att ett byte till en splitter komplett kolJeffsy hamnar på kanske 15 k plus ev. tillskott för en fjäderdämp, och ska jag köpa lös ram får jag inte ens en ram för de pengarna. Men ja... :)
Om jag köper en Jeffsy så kan jag än så länge köpa för 3000 eur. Jag höftade ett pris på min nuvarande på 15k. Vet inte om det stämmer. Men i storleksordningen. Poängen är att jag inte ens får en ram (typ) för de pengarna som kan ge mig en komplett hoj.larsaw sa:H. sa:larsaw sa:H. sa:Det där med evil var lite på skoj ;)
Nja. Dämpenheten i piken är ju bara att flytta över så det är inget problem. Hjulen är det jag kommer sörja.
Men visst, min tanke från början var ju att bara byta ram, jag är ju väldigt nöjd med min hoj men är sugen att testa nåt nytt.
Problemet är att ett byte till en splitter komplett kolJeffsy hamnar på kanske 15 k plus ev. tillskott för en fjäderdämp, och ska jag köpa lös ram får jag inte ens en ram för de pengarna. Men ja... :)
Ehm du menar att du får så pass bra pröjs för din nuvarande att mellanskillnaden blir 15Tkr?
H. sa:Om jag köper en Jeffsy så kan jag än så länge köpa för 3000 eur. Jag höftade ett pris på min nuvarande på 15k. Vet inte om det stämmer. Men i storleksordningen. Poängen är att jag inte ens får en ram (typ) för de pengarna som kan ge mig en komplett hoj.
leffo sa:Yeti sb 4.5!
Såg ramen till salu i nån engelsk shop för dryga 2000£ för ett tag sedan men hittar den inte igen. Verkar jäkligt trevlig iaf.
larsaw sa:H. sa:Om jag köper en Jeffsy så kan jag än så länge köpa för 3000 eur. Jag höftade ett pris på min nuvarande på 15k. Vet inte om det stämmer. Men i storleksordningen. Poängen är att jag inte ens får en ram (typ) för de pengarna som kan ge mig en komplett hoj.
Lägsta pris på plast-Jefsy ligger idag på 3399Euro+frakt, så snart är du uppe i 20Tkr till ny ram. Men det blir nog svårt att hitta en premium plast-FS29 ram för dom pengarna...
Slår du till på Jeffsy'n lägger du dessutom press på att alla andra Jeffsy ägare ska lyckas köra lika tufft som du = mera spektakulära inlägg i Misär- alt. Rambrotts-trådarna... ;)
Henrik83 sa:leffo sa:Yeti sb 4.5!
Såg ramen till salu i nån engelsk shop för dryga 2000£ för ett tag sedan men hittar den inte igen. Verkar jäkligt trevlig iaf.
http://www.ubyk.co.uk/yeti-sb45c-29er-frame-medium/63622
H. sa:Henrik83 sa:leffo sa:Yeti sb 4.5!
23000 + styrlager + vevlager + nytt bakhjul. Iaf 27000 kommer det kosta mig då...
Men en ram för runt 15 med 142 bakaxel kanske kan vara intressant.
Jo, precis. Det är hjul som är så fina att det bara är att byta ut fälgarna när de blir trötta.larsaw sa:H. sa:Henrik83 sa:leffo sa:Yeti sb 4.5!
23000 + styrlager + vevlager + nytt bakhjul. Iaf 27000 kommer det kosta mig då...
Men en ram för runt 15 med 142 bakaxel kanske kan vara intressant.
Finns det inga bra adaptrar för nuvarande bakhjul? Men du behöver knappast ändå boost-styrka i bakhjulet för att kunna hålla din linjer ;)
Annars så insåg jag just att 2016-års Jeffsy CF-Comp kommer med DT M-1700 hjul (350-nav & EX471-fälgar), vilket ju ändå får anses som finhjul av hög kvalisort. Tvära kast från min sida idag må jag säga :D
Kung Stalle sa:Men bestäm dig nån gång då eller skall jag behöva vrida betalkortet ur handen på dig?
Stalle
Kung Stalle sa:Men bestäm dig nån gång då eller skall jag behöva vrida betalkortet ur handen på dig?
Stalle
Luthman Photography sa:Kung Stalle sa:Men bestäm dig nån gång då eller skall jag behöva vrida betalkortet ur handen på dig?
Stalle
Var du inte med när han skulle köpa Rosen? Det tog ju ett halvår......minst.
Swoop sa:Är det verkligen EX471 på M1700-hjulen? Min fälg på mitt hjulpar är lite för skev för att vara en EX... Finns det ev. E1700 också? Sen är de ju 28h så inte helt perfekta.
larsaw sa:
theBrand sa:Jag har kört på m1700 i två år tror jag, funkar fint för mig.
(Ok, jag kanske burpade framdäcket i den brantaste delen av "Under liften", men det skyller jag helt på Onzadäcken ;) )
theBrand sa:larsaw sa:
Nä, M1700 har M442 och E1700 har E512. Naven är ospecade av DT och går inte att köpa löst. Men i princip så är det polerade 240/350 med 18-kuggars ratchet.
Henrik83 sa:Skrik YOLO & köp Yetin nu.