reflex till stigmakering

Sunny

Aktiv medlem
reflex till stigmakering
Hallå!

Är det någon som har tips på var man kan köpa små reflexmärken för att markera ut stig? Brukar vara ca 2x2cm som häftas fast på träd, t ex som på Ursvik extreme-spåret i Sundbyberg.

reflex till stigmakering
Dom små fiffiga röda reflexerna är mödosamt utklippta ur röda reflexband till arbetsfordon. Finns att köpa på Swedol i Veddesta bland annat.

reflex till stigmakering
Reflextejp och häftpicka kanske? Tycker det ser ut att vara det som använts på en del ställen. Sen kanske man ska ge fanken i att sätta häftklamrar i träd med tunn bark, dock.

reflex till stigmakering
reflex till stigmakering
tycker faktiskt dylika reflexer är ett irriterande och främmande inslag i skogen. lite målarfärg eller en färgad bricka utan reflex duger bra.

reflex till stigmakering
kais01 sa:
tycker faktiskt dylika reflexer är ett irriterande och främmande inslag i skogen. lite målarfärg eller en färgad bricka utan reflex duger bra.
Lite extra stöd vid mörkerkörning i skog som drabbats hårt av stormen, dvs mycket omdragning av spår pga nedfallna träd och traktorspår. Jag ska inte sätta upp dem i Hellas :)

reflex till stigmakering
Sunny sa:
Makten sa:
Reflextejp och häftpicka kanske? Tycker det ser ut att vara det som använts på en del ställen. Sen kanske man ska ge fanken i att sätta häftklamrar i träd med tunn bark, dock.
Tänkte också på det, typ https://www.biltema.se/bygg/tejp/varningstejp/reflekterande-tape-2000040667 men funderar på om den är för tunn och vecklar ihop sig när man häftar fast den...?
Det får vara lastbilstejp som nämndes först. Den är styv.

reflex till stigmakering
Jag har klistrat en liten bit reflex på klädnypor och fäst på grenar när jag tränat spår med mina hundar på kvällen.
Reflex har jag köpt i sybehörsaffär, tvättklämmor i trä.

Det räcker med 1x1cm för att få syn på reflexerna på rimligt långt avstånd.

reflex till stigmakering
jekyll sa:
Jag har klistrat en liten bit reflex på klädnypor och fäst på grenar när jag tränat spår med mina hundar på kvällen.
Reflex har jag köpt i sybehörsaffär, tvättklämmor i trä.

Det räcker med 1x1cm för att få syn på reflexerna på rimligt långt avstånd.
+1
En lösning som är snällare mot både naturen och markägaren!

Tillbaka
Topp