Regnkläder

Regnkläder
vanliga vardagskläder utan särskild tanke på regn eller cykel, annat än undvikande av stort vindfång.

i ryggan en 7mesh resistance jacka. väger inte mycket mer än ett hekto, och är inte svettig. luftningen funkar alltså:)

nedtill sveper jag på ett par rainlegs. bästa uppfinningen efter cykel. enkla att snabbt ta på. bra även vintertid som extra vindskydd.

Regnkläder
Jag köpte nyss regnkläder av Void på Stadium då de reade ut, är just nu även 20% extra på själva rean.

Ex på jackor:
Byxor:

10 000 vattenpelar kommer man långt med.

Regnkläder
Jag köpte nyss regnkläder av Void på Stadium då de reade ut, är just nu även 20% extra på själva rean.

Ex på jackor:
Byxor:

10 000 vattenpelar kommer man långt med.
testat? klarar det ösregn under längre tid?

Regnkläder
Rekommenderar att ta något färgglatt till regnkläder. Jag har själv svart jacka och väljer hellre bort den då det känns lite olustigt med svart, speciellt de mörkare årstiderna då regnkläder oftast behövs.

Regnkläder
vanliga vardagskläder utan särskild tanke på regn eller cykel, annat än undvikande av stort vindfång.

i ryggan en 7mesh resistance jacka. väger inte mycket mer än ett hekto, och är inte svettig. luftningen funkar alltså:)

nedtill sveper jag på ett par rainlegs. bästa uppfinningen efter cykel. enkla att snabbt ta på. bra även vintertid som extra vindskydd.

+1 på Rainlegs. Har använts till regnpendling vår/sommar/höst samt som vind/vät-skydd varje vinterdag sen ett antal år tillbaka. Man blir lite blöt om underbenen och längs med sidorna av låren efter ett tag, men jag föredrar dem framför heltäckande regnbyxor likväl.

Regnkläder
Vad man behöver beror ju på hur långt och hur intensivt man kör. Och en massa andra faktorer. T ex har jag en hund som ska lämnas och hämtas varje dag så pendlingen innefattar även 15min promenad i varje ände, så jag måste ha något som funkar även för detta. Har regnbyxor från stadium och en ny Craft Mist Rain jacket i neongult.

På min pendling föredrar jag att ha regntäta kläder och köra lite lugnare för att inte bli överhettad. Om jag var ute för motionens skull och kunde gå direkt från cykeln in i duschen skulle jag föredra kläder som andades en aning. Har oftast inte heller så bra torkmöjligheter på jobbet så kan inte komma in där dyblöt och då är det praktiskt att kunna ta av regnkläderna utanför.

Vid riktiga ösregn eller kalla höstregn tycker jag det jobbigaste brukar vara händer och fötter. Vid riktigt ösregn fungerar inte skoskydd gjorda för cykel så bra för mig. Vattentäta handskar går ju så klart att hitta men blir väldigt varmt när det inte regnar. På hösten om jag "vet" att det ska regna tar jag vattentäta skor, men ibland missar man ju det.

Regnkläder
Endura FS260. Skottarna kan hantera regn och jackan fungerar anmärkningsvärt bra. 20000 mm från utsidan och 60000 från insidan. Och är inte PTFE-bemängd så som Gorejackorna. Synlig i trafiken med.

Bilagor

• 561DF5B7-371F-411E-A0A6-D401A3EAACF1.jpeg
    561DF5B7-371F-411E-A0A6-D401A3EAACF1.jpeg
    832.3 KB · Besök: 94
Regnkläder
Jag har en lättviktsregnjacka från decathlon och denna gore-byxa, regnar det hårt och länge så samlar byxan vatten tillslut och blir väldigt tung.

edit: såg att TS sökte en tunn jacka
Problem med regntunga byxor kan man lösa med denna "cykelklädsel":
DSC_0011.980x554.jpg

Regnkläder
Vaude överdragsbyxor när det behövs. Minns inte exakt model men bra skuren för cykling. 'Vanlig' skaljacka för överkroppen. På vintern Klättermusens Allgrön. Som ni inser av detta cykelpendlar jag som trafikant, inte som tempocyklist.

/Martin

Regnkläder
I regel mitt prassel från Lager157. Läcker som ett såll men styr bort vinden och håller inne lite värme om det behövs. Blöt blir man hur man än gör, givet lite backar och fart.

Tillbaka
Topp