Hej och god morgon, jag fick denna ram av en tysk kund, hans önskemål är att uppdatera styrhuvudet till dagens moderna gafflar som har 1 1/8 rör, nuvarande är 1 tums vilket är rätt begränsat.
Samtidigt skall övre delen höjas så det ser bättre ut.
Först skall jag bygga en jigg och fixera gaffel och ram, sen får vi se om jag kan få till det starkt och snyggt.
Sist ut är sadelinfästningen skall vara av Cervelo S5 typ, jag saknar en fysisk referens här så jag får ta det lite senare.
Samma kille ville ha 145mm långa vevar och ihop med en Quarq powermeter, jag åtog mig uppdraget att projektera vevarmar och annat som skall levereras inom kort.
Kolfiber är lättare att jobba med och jag har materialet hemma.
Bilder kommer vid tillfälle, det är mycket annat som jag skjutit på vilket gör en redig hög därframme jobbmässigt mest pga högskolestudierna tar mer tid än jag beräknat, surprise?.
Jag kan dock säga att det kommer fler roliga projekt som kan visas här. Länka gärna vidare, jag är inte intresserad av copyright och så.
Vad jag kommer på just så här sent på morgonen är att jag håller på o bygger en specialare till en amerikan som har en Fatbike, Iditarod är tävlingen han skall delta och hojen blir en überfatbike. 13 cm breda fälgar är ju inte illa.. Stel Leftygaffel i kolfiber med klämmor som är anpassade efter bredden. Standard lefty gafflar passar liksom inte.
Jag gör rören i kolfiber, men klämmorna blir tyvärr i alu.