Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ja. Eller ja, det beror såklart på vilken sportdryck du jämför med, men i princip ja.
Sedan är ju såklart salthalten i en resorb rejält mycket högre om man följer rekommenderad dosering
Jag gör sportdryck av dextropur, salt och citronkoncentrat, smakar precis som den man köper och funkar bra. Jag kanskle skulle prova att byta ut saltet mot resorb, måste ju vara bättre. Tack för idén.
Utan att vara expert på kost och dryck under träning får jag nog sticka ut hakan och även jag säga att Resorb är bra.
Bara vatten i magen blir "svårsmält" för mig, resorb löser detta problem och man får i sig salt som ersättning av det som försvinner vid svettning.
På 2-3 timmars träningspass tycker jag att jag klarar mig fint utan sportdrycker,gel o bars.
En banan någon gång om lunchen på jobbet varit lite mager medtages vid behov.
det räcker annars med bara en aning vanligt salt i vattnet. För övrigt går salthalten i kroppen upp när man svettas (procentuellt sett), så det viktigaste är vätskan som sådan.