Resultat VR 08

Resultat VR 08
Fan, Leo slåg mig i slutspurtet :-)

P.S. "haka på" hade säkert flera happyiter också klarat. Men jag gillar Leos inställning att försöka köra snabb i en Happyklunga där teamet gäller och alla behöver köra hårt för att klara målet.

Edit: Funderingar kring fisåkare i snabbklungor :-)

Senast redigerad av en moderator:
Resultat VR 08
...men därmed vill jag naturligtvis inte säga att alla var fisåkare! Stenhårt att köra in på den tiden: grattis. Och så såg jag att Anders Alvesta som visst hänger här kom in på andra platsen, WOW!

/Toni

Resultat VR 08
kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> P.S. "haka på" hade säkert flera happyiter
> också klarat. Men jag gillar Leos inställning
> att försöka köra snabb i en Happyklunga där
> teamet gäller och alla behöver köra hårt för
> att klara målet.

Vad var målet egentligen?

Resultat VR 08
Som i alla motionslopp, har alla sina olika mål som dem försöker nå. Men i vårt spcifika fall var det att köra under, eller kring 8 timmar. Även om vi inte kom in under 8 timmar så fick vi alla köra så hårt vi kunde för att få den tid vi fick.

Resultat VR 08
Jo det gick bra :) Men utan att nedvärdera min egen insats så har iaf Jan Karlsson o några till som jag tyvärr inte vet vad de heter bidragit mer än jag själv till den fina tiden. Stor respekt för deras insatser! För en gångs skull så låg jag inte i snurran tills jag kroknade. Använde alltså den där knoppen som sitter ovanpå axlarna Körde aktivt ned till Jönköping och sen en bit någonstans efter Karlsborg (tror det var där iaf. Minns inte riktigt). Sammanlagt bidrog jag iaf med "min del". Farten på västsidan gick mycket upp och ner så det var till att bita i ordentligt på vissa sträckor. I kantvindskörningen på den smala vägen innan Hammarsundet tog jag i med allt jag hade kvar för att hänga med. Förstod att det skulle bli kantvind så jag gick framåt innan högersvängen, men hamnade trots det precis bakom vingen där det kördes utav helskotta. Många som föll av där. Eftersom jag är rädd om livhanken tog jag rätt mycket vind även innan dess och definitivt så efter Hammarsundet där vingen byggde ut långt mot vänsterkanten av vägen. Med de många igångdragen så hade jag krampkänningar i insida lår de sista 6-7 milen. Mycket tacksam för att det finns Enervit GT! Placebo eller verklig effekt spelar ingen roll! Två tabletter, lite vatten, lätta växlar (om man kan prata om det i den farten) och vips så släppte det varje gång.

På't igen nästa år :) För övrigt så håller jag med kitzblitz. Alla har sina mål och någon har säkert jobbat hårdare, relativt sett, för sina 14 timmar än vad vi som åker snabbt gjort för våra resultat. Iaf under själv rundan... För det ligger många timmars cyklande bakom de flesta snabba tider.

Anders

Tillbaka
Topp