Rift Zone 3

Rift Zone 3
Jaha nu har jag satt på nya Hunt-hjul, SLX-kassett och SLX-kedja. Får rejält kedjesug från klingan under belastning. Har oljat om kedjan och tror spänningen är lagom. Den uppenbara diagnosen är väl att det är dags för ny klinga; den ser inte gravt sliten ut men ändå synbart efter ca 90 mil. Men så kom jag på att jag läst nånstans om HG+, är det så att jag måste ha Shimano-drev nu för att det ska gå ihop bra med SLX-kedjan? ?Jag har väl ingen särskild vurm för mitt FSA-vevparti i och för sig, det är mer att pengarna börjar tryta. Å tredje sidan hittar jag bara passande FSA-klingor för >750 kr plus specialverktyg för >350 kr så det verkar bli kostsamt oavsett.

Om det är HG+ som spökar så är väl det billigaste att återgå till generisk kedja men verkar ju dumsnålt i det sista när man ändå kommit så här långt med drivlinan...

Rift Zone 3
Kolla, shimano har gjort kedjelåset smalare än kedjan så kan funka bättre med eaglelås.
Är pga det vissa klingor inte fungerar som jag förstått det. Jag kör då inte shimano-12 anpassad klinga fram.

Tillbaka
Topp