Ringsjön Runt

• Trådstartare Trådstartare ma.
  • Start datum Start datum

ma.

Ny medlem
Ringsjön Runt
Någon som körde MTB varianten av Ringsjön runt idag?

Vore intressant att veta vem som var först i mål och framförallt på vilken tid?

Ringsjön Runt
Jag körde också idag och var ännu ännu mindre först i mål. Ca 1:58. Härligt väder!!! Den här solen och värmen har man väntat på!

Himla kul motionslopp, man ser verkligen alla typer allt från seriösa till Siba cyklar, gubbar med sina gamla härken, militärhojar etc. Riktigt folknöje.

/Peter

Ringsjön Runt
Tycker att hälften av alla startande brukar vara topp tio på motionslopp. Jag var det definitivt i fjol. Var snål i år. Saknade sponsor i år så de 400:- lägger jag cykeldelar ist.

Ringsjön Runt
Robban skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker att hälften av alla startande brukar vara
> topp tio på motionslopp.

Vad är det för motionslopp som bara har 20 startande?

Ringsjön Runt
Det var mer stig än jag trott, när man läst här fick man ju intrycket att loppet gick längst E22:an. Vissa ställen var riktigt skoj, dock skulle det vara ännu mer stig.

Det som gjorde mig lite överaskad var kuperingen, trodde det skulle vara en rejäl stigning i början och sedan flackt och nerför.

Sedan förstår jag inte varför dom inte har tidtagning, delar upp det till en motionsdel och en tävlingsdel. MTB och långa LVG skulle vara tävlingsklasser och resten motion.

Sedan var ju loppet 40km och inte 35km.

Kom i mål på 1.56.

Fortfarande ingen som vet vad förste man hamnade på? 1.25?

Ringsjön Runt
Körde långa lvg-rundan själv men farsan som stod o tittade på Mtb-starten sa att man vurpade ordentligt vid trafikljusen. Hur gick det? Någon var tydligen ordentligt uppskrapad.

Ringsjön Runt
Efter kedjehaveri så kom jag in som sjunde man, ca. 1:30 tog det att avverka grusvägarna och meka cykel i skogen.
Stig? Ca. 5% kan man väl kalla stig, sedan 70% grusväg + resten asfaltstransport ut o tillbaka.
Men ordentligt roligt i vilket fall som helst!

Ringsjön Runt
Willie; den ena kille syntes rätt "invalid" och kved en hel del när han skulle resa sig iaf, men den andre verkade (främre) verkade mera ok.
naturmupp; schysst tid du fick!
Dirty; jag klickade av en tillfällighet på ditt namn och jag kände direkt igen din ovanliga ram - körde du med Henke ifrån malmö mtb? Vi var en 7 eller 8 stycken som cyklade mtb-rundan.

Ringsjön Runt
Mitt första "lopp" någonsin och jag tgo mig i mål på ca: 2:05. Hade kramper i vaden från första stigen men var nöjd som fasen med hela loppet. Hade inga referensramar och trodde att jag skulle landa på ca 2:30 i mål. 2 kompisar till mig vurpade bra på den steniga stigen efter bandet som delade vägen. Den ene var helt blå och uppskrapad.

Ringsjön Runt
Det var jag som var en av de som vurpade i första kurvan. Såg aldrig vad som hände och eftersom baxväxeln blev kajko antar jag att det var där jag blev träffad. Den andra killen klagade över revbenssmärtor och jag fick en rejäl smäll på vänster knä.

Jag provade på den nya grenen dualspeed med tredje största klinga bak och stösta och mellanklingan fram fungerande. Knäckande att bli omkörd i nedförsbackarna när jag trampade luft vid ca 130 rpm. Lämnade cykeln till mekare i depån och fick baxväxeln att fungera tillräckligt för att inte störa mig resten av loppet. Det var kul att nästan bara köra om andra halvan.

Jag har inte kunnat träna pga knäsmärtor, men ortopeden gav grönt ljus idag så jag kommer väl igång igen i veckan.

EFter omständigheterna är jag jättenöjd med tiden.

Lite stats från loppet: http://connect.garmin.com/activity/36725235
Notera den skumma kadenskurvan första halvan :)

Ringsjön Runt
Hur pass svårt är det att hitta sig runt banan utan markeringar? Hade varit kul att testa vad det är för typ av stig.
Tänkte köra idag vid 17 tiden.

Ringsjön Runt
Taaa daaa
MinaaktiviteterHr2010-06-05.jpg

Ringsjön Runt
Tackar för kartan. Dock så var den lite väl lågupplöst för att hitta exakt. Tror att jag hittade skånes bästa XC slingor. Helt makalöst roligt. Tyvärr så tror jag inte att jag hittade dom spår som tävlingen ska gå på, för det var väldigt tekniskt.
På lördag kör vi igen :)

Ringsjön Runt
Robban skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kan guida det jag kan i det området en dag.

Vi tänkte köra ett gäng på lördag. Har inte bestämt tid eller så, men kan skriva här om du är sugen på att ta oss på en liten seightseeing i Hööraskogarna.

/P

Ringsjön Runt
Jag är inte hemma denna helgen men följ grön markering. Gå in på en turistbyrå och fixa en broschyr över fraostavallens strövområde. Där är en bunke leder att följa men den gröna är bäst.

Ringsjön Runt
En annan gång kanske. Jag följde den orange ganska långt och blev riktigt överraskad. Kör för det mesta i Genarp/Veberöd/Bokskogen och jag har inte hittat något där som liknar det Höör har att erbjuda. Körde och skrattade trots 10 grader o ösregn :)

Tillbaka
Topp