Rock shox tk 30 oil

Rock shox tk 30 oil
sitter en fjäder i vänstergaffelben och den kan man byta till hårdare eller mjukare broende på vad som sitter i orginal.

Rock shox tk 30 oil
XC 30 har funnits (finns?) med både fjäder (coil) eller luftfjäder (solo air). Om du i rubriken tappat ett c och menar coil så är det som ovan, man får köpa en ny fjäder. Om det är en luftfjädrad gaffel är det enklare, då justerar du lufttrycket med en speciell pump. Anslutningen sitter i så fall under plastkorken längst upp på vänster ben.

Rock shox tk 30 oil
Enkelt att kolla vilken du har om du inte vet!

Har du en gaffel med fjäder så har du en Preload ratt på vänster gaffelben.
G0001PNE.jpg

Har du en luftgaffel har du ett lock det står Air på.

FK7546.jpg

Rock shox tk 30 oil
Senast ändrad:
Rock shox tk 30 oil
Blir trött på folk som är så djävla lata att de inte orkar anstränga sig själva för fem öre utan förutsätter att andra skall göra allt jobb åt dem. Om mamma misslyckats med sitt jobb skadar det inte att någon påpekar personlighetsbristen. Exempel på vettigt formulerad tråd:
Hej,
Jag har gaffel x, jag har laddat hem manualen, läst den, gjort mitt bästa, men behöver fortfarande hjälp. Här är min fråga:

Rock shox tk 30 oil
Sixten Fors sa:
Blir trött på folk som är så djävla lata att de inte orkar anstränga sig själva för fem öre utan förutsätter att andra skall göra allt jobb åt dem.

Det här var väl inget märkvärdigt, man måste väl för fåglarna få fråga om man är ny i cykelvärlden? Det är trots allt ett forum där man interagerar med varandra, inte överträffar varandra!

Då är däremot trådar som "Vilken färg ska jag välja?" eller "Vad är det som gäller i år?" för att passa in i det hippa gänget (?) betydligt mer onödiga och löjliga.

Rock shox tk 30 oil
Att öka/minska fjäderförspänning är inte samma sak som att ändra fjäderkonstanten mätt i N/mm, för det krävs byte av fjäder. Förspänning ändrar häng, inte hårdhet. Det blir bättre men inte perfekt.

Rock shox tk 30 oil
Sixten Fors sa:
Blir trött på folk som är så djävla lata att de inte orkar anstränga sig själva för fem öre utan förutsätter att andra skall göra allt jobb åt dem. Om mamma misslyckats med sitt jobb skadar det inte att någon påpekar personlighetsbristen. Exempel på vettigt formulerad tråd:
Hej,
Jag har gaffel x, jag har laddat hem manualen, läst den, gjort mitt bästa, men behöver fortfarande hjälp. Här är min fråga:

Håller med. gäller överallt.

Rock shox tk 30 oil
Sixten Fors sa:
Hej,

Du är så himla duktig, Sixten. Guldstjärna till dig.

Rock shox tk 30 oil
Sixten Fors sa:
Hej,

-3

Rock shox tk 30 oil
JTF sa:
Sixten Fors sa:
Blir trött på folk som är så djävla lata att de inte orkar anstränga sig själva för fem öre utan förutsätter att andra skall göra allt jobb åt dem.

Det här var väl inget märkvärdigt, man måste väl för fåglarna få fråga om man är ny i cykelvärlden? Det är trots allt ett forum där man interagerar med varandra, inte överträffar varandra!

Då är däremot trådar som "Vilken färg ska jag välja?" eller "Vad är det som gäller i år?" för att passa in i det hippa gänget (?) betydligt mer onödiga och löjliga.

+1

Tillbaka
Topp