Rock'n'Roll Gold kedjetvätt/smörjmedel

Jag läste deras marknadsföring, de pratar om hur cykeln blir dammig delvis pga. statisk laddning när man cyklar, och jag trodde att de skulle påstå att smörjmedlet motverkar det på något sätt. Men förklaringen tog slut där och gick över i påståenden om hur mycket tystare och mjukare det funkar jämfört med andra märken.

Låter som kedjeolja, med lite "smart" marknadsföring.
Finns det något konkret bra med den så vore det intressant. :)
Edit: Se där, en gammal tråd, det verkar ha funnits på CRC. http://happymtb.org/forum/read.php?1,46500

Senast ändrad:
Det är ett kombinerat rengörings- och smörjmedel. Den innehåller ett lösningsmedel som effektivt löser all smuts. Man har på rikligt med lösningen på kedjan och sen torkar man av så mycket som möjligt med en trasa så kedjan blank blank och fin. Lösningsmedlet innehåller och et smörjmedel (vax) sim ligger kvar i rullarna när det flyktiga lösningsmedlet fördunstar.Kedjan blir torr och blank och drar åt sig minimalt med smuts. Jag har köpt det i 450ml-flaskor från USA och använder inget annat medel, men jag undrar om det inte fints här? Jag har också hittat det i cykelaffärer i Norge.

Jag körde rock n roll oljan förut och tyckte den var grymt bra. Brukade finnas på chainreaction men vet inte hur det är nu. Telefonsurfar o orkar inte leta på deras sida.

Ingen aning om huruvida bra eller dålig denna produkt är, men den låter ju iallafall snarlik?

"FINISH LINE 1-STEP

Rengöring och smörj i samma burk. Spraya 1-step på din skitiga kedja och voilá, smutsen löses upp och försvinner samtidigt som en ny smörjande hinna läggs på."

Denna finns på Cykelcity

Den är grym. Använder deras Absolute Dry och Super Web.
Problemet med Rock'n'Rolls "oljor" är att de är lösta i väldigt flyktigt petroleum och förpackade i plastflaskor - fraktbolagen är inte jätteförtjusta.
MEN Jenson skickar utan att blunda och lägger det i en plastpåse.
http://www.jensonusa.com/Rock-N-Roll-Gold-Lube

Opps, fel. De har samma problem nuförtiden. Misstänker att det är pga av ORM-D-klassningen som ingen vill ta över produkterna till Europa.

Tweeks i UK har Extreme och Dry: http://stores.ebay.co.uk/Tweeks-Cyc...53719&_sid=997902399&_trksid=p4634.m14&_pgn=2
Samt Cable Magic.

Har precis beställt Rock N roll Extreme lube + deras Cable magic från Cyclestore.co.uk i England.
Gick bra att beställa, hoppas bara att de skickar också med tanke på ovan.
De har även det mesta från White Lightning också. Har kört med deras "Clean" lube länge nu och varit nöjd.

Förresten, Cyclestore gav fri frakt till Sverige. Tror det gäller på allt över 30 pund.

Och nu verkar det vara kört att hitta deras smörja någonstans inom Eu. Har kollat runt på alla ovan ställen och några till. Någon som har bättre koll?

Tillbaka
Topp