Röd pickup som sotar cyklister

BMF

Aktiv medlem
Röd pickup som sotar cyklister
Har dykt upp klipp på instagram där en röd pickup med ett, tja överdrivet stort, avgasrör blåser ut kolsvarta avgaser på cyklister. Han verkar härja runt på södra sidan av sthlm. Någon här som råkat ut för han?
Känns knappast lagligt. Men vad går det att anmäla han för om man råkar ut för han? Kom upp ett klipp igår när hsn sotade ner en större klunga samt även någon på rullskidor så han verkar njuta av att göra livet surt för andra.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Har dykt upp klipp på instagram där en röd pickup med ett, tja överdrivet stort, avgasrör blåser ut kolsvarta avgaser på cyklister. Han verkar härja runt på södra sidan av sthlm. Någon här som råkat ut för han?
Känns knappast lagligt. Men vad går det att anmäla han för om man råkar ut för han? Kom upp ett klipp igår när hsn sotade ner en större klunga samt även någon på rullskidor så han verkar njuta av att göra livet surt för andra.
Ofredande kanske?

Ett alternativ är att kolla regplåten och en sen kväll dra och hälla i lite AdBlue i tanken. Då blir det ingen coal rolling på ett tag.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Vet vart personen hör hemma. Han har fler onödiga "leksaker" så antingen är något nytt eller samma bil ute och rullar innom en dag eller två tyvärr
 
Röd pickup som sotar cyklister
Är det en grej med att "sota"?

Jag såg en volvo EPA där avgasröret stack upp ur motorhuven som på en traktor. Föraren varvade på då och då och skapade svarta moln. De var dock inte riktade mot någon, var väl bara "coolt", och troligen olagligt ur ett föroreningsperspektiv.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Är det en grej med att "sota"?

Jag såg en volvo EPA där avgasröret stack upp ur motorhuven som på en traktor. Föraren varvade på då och då och skapade svarta moln. De var dock inte riktade mot någon, var väl bara "coolt", och troligen olagligt ur ett föroreningsperspektiv.
Ja det har länge varit en cool grej som kommit hit från USA precis som mycket annat "miljöbovigt"... 😕

 
Röd pickup som sotar cyklister
Alltså man får ju int bete sig hur som helst , den i bilen är säkert ett f*tto som int ens når sina fötter eller ett m*iffo . Kontakta polisen om.en blir utsatt för sådant , det kan handla om att sätta stop för en psykopat å de ska int finnas i samhället .
 
Röd pickup som sotar cyklister
Kan man se regnumret på filmerna så är det nog ganska lätt för polisen att göra nåt. Är rimligen brottsligt på en hel drös olika vis.

Finns så många "coola" (helt jävla störda) människor i trafiken som borde sitta inlåsta.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Bilen är inte direkt annonym och inte han själv heller på insta. Skyltar med sitt namn så bjuder han mig på en sådan upplevelse kommer han få en anmälan på sig. Går ju att råka vingla i diket av rädsla och då är det även vållande till olycka/personskada. Tragisk person i alla fall.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Bilen är inte direkt annonym och inte han själv heller på insta. Skyltar med sitt namn så bjuder han mig på en sådan upplevelse kommer han få en anmälan på sig. Går ju att råka vingla i diket av rädsla och då är det även vållande till olycka/personskada. Tragisk person i alla fall.
Jag hade nog åkt dit och möblerat om hans bil medelst basebollträ. Tror inte han kommer få nåt rimligt straff av en anmälan. Såna grisar måste avskräckas ordentligt.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Rolling coal kallas det i staterna. Var en trend runt pandemin som blev stor att åka förbi cyklister, barnfamiljer, husdjur, eller parader och event och täcka alla i dieselsot. Var några mindre begåvade personer som apade efter det här i Sverige men har nog inte sett en dieselsotare på två år här i krokarna då polisen var på dom direkt.

Vet att det var nån Volvo 745 diesel som åkte runt här och gjorde det ett tag. Bakrutan var helt nedsvärtad av dieselsot. Äcklig jävla bil, den stank långa vägar när den rullade förbi på byn. Fanns även en Cheva pickis som nån snorting fått av sin farsa, pipan stack rakt ut till höger och han brukade svärta trotoarerna.

Syns ju rätt väl när dom varit igång iom det stora svarta molnet dom lämnar efter sig, och folk ringde polisen på dom rätt fort så det tog väl slut med det "roliga" illa kvickt då.

Tipsa polisen, går att göra via hemsidan. Ring polisen om ni blir utsatta för det. Ta med regplåt, etc etc. Viktigt att sätta stopp för sån här idioti tidigt innan ännu fler börjar göra det. Dårskap sprider sig snabbt.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Får man lägga ut länk till insta utan att det går som förtal? En rebus som avslöjar hans konto utan att skriva i klartext.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Sluta hetsa upp er, börja med mtb istället så slipper ni bilarna.
Och vart vill ni komma med en anmälan, vad tror ni blir bättre av det?
Dessutom tror jag polisen har annat för sig än att jaga någon som rykt ner några memil.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Sluta hetsa upp er, börja med mtb istället så slipper ni bilarna.
Och vart vill ni komma med en anmälan, vad tror ni blir bättre av det?
Dessutom tror jag polisen har annat för sig än att jaga någon som rykt ner några memil.
Nja, detta är nog faktiskt något behöver anmäla och något man definitivt får vara upprörd över. Finns flertalet faror med att hålla på med rolling coal, särskilt när det eskalerar till att man gör det mot barn och husdjur också.

Om du har blivit utsatt för det nån gång så hade du också blivit förbannad kan jag lova. Om man ska vara petig är det dessutom en modifikation av fordonet som anses vara olaglig, men oavsett är det bara otrevligt, hälsofarligt, och en enorm störning för allmänheten.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Sluta hetsa upp er, börja med mtb istället så slipper ni bilarna.
Och vart vill ni komma med en anmälan, vad tror ni blir bättre av det?
Dessutom tror jag polisen har annat för sig än att jaga någon som rykt ner några memil.
Målet är naturligtvis att apan ska inse att det han håller på med är vidrigt och att han ska straffas för det. Varför skulle man inte bry sig om ärthjärnor som förstör för normala människor, dessutom som nöje? Såna ska tryckas ner djupt i skorna och aldrig låtas komma upp igen. Av med körkortet på livstid vore ett rimligt straff.

I min mening finns det ingenting som är värre än "människor" som roar sig med att trakassera andra.
 
Röd pickup som sotar cyklister
Var detta jag tänkte på. Ser ut att vara en klubb eller grupp och de borde kunna finnas här. Tror inte de var jättenöjda.
 

Bilagor

  • Screenshot_20260628_125104_Instagram.webp
    Screenshot_20260628_125104_Instagram.webp
    72.2 KB · Besök: 151
  • Screenshot_20260628_125140_Instagram.webp
    Screenshot_20260628_125140_Instagram.webp
    122.5 KB · Besök: 151
Röd pickup som sotar cyklister
Var detta jag tänkte på. Ser ut att vara en klubb eller grupp och de borde kunna finnas här. Tror inte de var jättenöjda.
Ser ut som en äldre pickis på flaket. 90-tals Ford?

Edit: Slog på bilderna, hittade ett flak som matchar Ford F150 2013. Iaf linern.

Edit 2: artikel om fordonet i fråga: https://www.etc.se/klimat-miljo/haer-draenker-motormannen-cyklister-i-avgasroek

Edit 3: Hittade mer om snubben, verkar som hans konto är borta nu och verkar som han blivit polisanmäld.
reddit.com/r/bicycling/comments/1to466s/swedish_coal_roller_posts_videos_of_him_rolling/

Bilen i fråga är en Dodge Ram 2500, årsmodell 2000. Den är avställd sedan 2026-05-16. Får bättra på mina pickis-kunskaper, var fel märke och fel år :D nu har jag grävt klart, tack för mig!
 
Senast ändrad:
Röd pickup som sotar cyklister
Alltså. Bara en sån sak som att en person är så ointelligent att denne skyltar med sina olagligheter på nätet borde räcka för skyddstillsyn.
Känns lite som ett slag av narcissism. Eller bara att folk är så otroligt dåliga vad det gäller teknik att dom inte förstår att man kan bli spårad i närapå 100% av fallen där man lägger ut någonting online via telefonen eller bara bär med den. Hjälper ju inte att man vattenstämplar videon med sin enorma fula logga i hörnet.

När vanligt folk hittar dig vid en enkel sökning så hittar definitivt polisen dig om dom vill lägga resurser på att få tag i dig. Många som tror att anonymiteten skyddar men så är inte fallet nu. Ditt fordon och din telefon kopplad till rätt plats och tidpunkt är allt som krävs oftast.

Med allt detta i åtanke så känns det som om personen vill bli funnen, kanske för att få clicks och bli kändis på insta. Eller som du säger, kanske bara jävligt ointelligent då. Ragebaiting är ju även ett sätt som bevisat fungerar för att få clicks och uppmärksamhet, så oavsett om han har massa tolvåringar som hejar på honom i kommentarerna så har han fått gratis reklam genom tidningsartiklar osv. Mer sökningar, mer clicks, mer fokus på honom i sociala medier.

Killgissar så klart bara :-)
 
Röd pickup som sotar cyklister
Låter som det skulle kunna vara Rättvik men skönt att det är stockholmare som hinner före…

Bjuder på ett distansfoto på nötterna som körde big lake run igår
IMG_2264.webp
 
Röd pickup som sotar cyklister
Rolling coal kallas det i staterna. Var en trend runt pandemin som blev stor att åka förbi cyklister, barnfamiljer, husdjur, eller parader och event och täcka alla i dieselsot. Var några mindre begåvade personer som apade efter det här i Sverige men har nog inte sett en dieselsotare på två år här i krokarna då polisen var på dom direkt.

Vet att det var nån Volvo 745 diesel som åkte runt här och gjorde det ett tag. Bakrutan var helt nedsvärtad av dieselsot. Äcklig jävla bil, den stank långa vägar när den rullade förbi på byn. Fanns även en Cheva pickis som nån snorting fått av sin farsa, pipan stack rakt ut till höger och han brukade svärta trotoarerna.

Syns ju rätt väl när dom varit igång iom det stora svarta molnet dom lämnar efter sig, och folk ringde polisen på dom rätt fort så det tog väl slut med det "roliga" illa kvickt då.

Tipsa polisen, går att göra via hemsidan. Ring polisen om ni blir utsatta för det. Ta med regplåt, etc etc. Viktigt att sätta stopp för sån här idioti tidigt innan ännu fler börjar göra det. Dårskap sprider sig snabbt.
Hej.. Det anses och behandlas som misshandel i USA. Hindrar självklart inte mentala tolvåringar.. mvh borano20
 
Röd pickup som sotar cyklister
Qamelkungen på insta . Tror inte han bryr sig då han visar både ansikte och regnummer på
Bilen.

Det är inte olagligt att ställa upp pumpen på en diesel så det rycker lite extra .
 
Röd pickup som sotar cyklister
Sluta hetsa upp er, börja med mtb istället så slipper ni bilarna.
Och vart vill ni komma med en anmälan, vad tror ni blir bättre av det?
Dessutom tror jag polisen har annat för sig än att jaga någon som rykt ner några memil.
Och du slutade med MTB och började med lvg när det var en annan knäppskalle som spände upp trådar i halshöjd tvärs över stigar?
 
Röd pickup som sotar cyklister
Qamelkungen på insta . Tror inte han bryr sig då han visar både ansikte och regnummer på
Bilen.

Det är inte olagligt att ställa upp pumpen på en diesel så det rycker lite extra .

Så länge man inte överskrider utsläppskraven som gäller bilen i fråga så är det säkert ok. Molnet från bilen i bilden ovan är nog aldrig ok.
 
Tillbaka
Topp