Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är olagligt.Qamelkungen på insta . Tror inte han bryr sig då han visar både ansikte och regnummer på
Bilen.
Det är inte olagligt att ställa upp pumpen på en diesel så det rycker lite extra .
Är nog snarare att man tar bort partikelfilter eller modifierar insprut via ECU eller med större injektorer.Hörde nån gång att de får till det där rykandet med att blanda i gammal olja i tanken.
Vet inte om det stämmer men är det så så kan det ju inte vara ok ur utsläppsynpunkt. Väl?
Det råkar tyvärr också vara så att mer diesel = mer effekt, så motorer som är hårt trimmade utan nån tanke på utsläpp kommer ryka satan när man trycker gasen i botten (kolla gärna på tractor pulling till exempel). I alla fall om de inte har partikelfilter, och har de det så lär det bli igensatt på nolltid.Är nog snarare att man tar bort partikelfilter eller modifierar insprut via ECU eller med större injektorer.
Mer diesel i blandningen = mer svartrök
A-traktorer går nog under egna regler. Jag orkade inte grotta ner mig för mycket men den här artikeln är lite mer än ett år gammal.@Pfaff
Beror på hur mycket det rycker . Han i videon ligger väll på gränsen på vad som är lagligt men varenda epa har ju ställt upp pumpen.
Jag har för mig att bilprovningen mäter diverse substanser i avgaserna och att om man inte ligger inom gränsvärdena blir det anmärkning. Och i förlängningen körförbud. Det bör ha med lagligheten att göra.@Pfaff
Beror på hur mycket det rycker . Han i videon ligger väll på gränsen på vad som är lagligt men varenda epa har ju ställt upp pumpen.
@Pfaff
Edit 2: artikel om fordonet i fråga: https://www.etc.se/klimat-miljo/haer-draenker-motormannen-cyklister-i-avgasroek
Länk till Instagram? Du får gärna DM:a. Bra att ha bevis om man blivit utsatt.
Såklart, fylla andningsvägarna med fogskumingen av Er som citerat mitt inlägg har lyckats svarat på frågan, ingen har heller fattat vad jag är ute efter.
Ledråd, FOGSKUM
Trodde det var ganska uppenbart att jag inte på något sätt avsåg att svara på din fråga utan att jag kommenterade en annan del av ditt inlägg.ingen av Er som citerat mitt inlägg har lyckats svarat på frågan, ingen har heller fattat vad jag är ute efter.
Ledråd, FOGSKUM
Undrar om man kan få hans utbildningstillstånd indraget. Uppenbart olämpligt att psykiskt handikappade ska "utbilda" folk i riskfyllda arbeten när han själv medvetet utsätter andra för risker. Näringsförbud och skampåle.
Konstigt att "Eco-driving" inte är med bland utbildningarna...
Dåså. lite fogskum i rykröret löser biffen.Haha, nu vet jag var idioten bor, om man cyklar sorundavägen från Sorunda mot Grödby passerar man ett hillbilly-åkeri på vänster sida precis innan Fagerviks skola.
Eller lägga lite härsken lax på flaket.Dåså. lite fogskum i rykröret löser biffen.
Tjena!
På bilar där vi inte har värde så blir det anmärkning när det sotar påtagligt. Även på a-traktorer. En liten puff är alltså ok, men hänger det kvar ett moln när man gasar till så är det kört.
Om det är en bil med gränsvärde (typ allt nyare än 20 år) så kommer man aldrig igenom om det sotar, då är det redan långt över värdena.
Märkligt att inte föräldrarna ingriper när de ser hur barnen utvecklas till byfånar. Lite som ungar som tror de är tuffa när de klär sig som kriminellt slödder. Varför tillåter föräldrar det?Här där jag bor så åker alla epor runt med roaling coal och ingen bryr sig.
Föräldrarna kanske är likadana?Märkligt att inte föräldrarna ingriper när de ser hur barnen utvecklas till byfånar. Lite som ungar som tror de är tuffa när de klär sig som kriminellt slödder. Varför tillåter föräldrar det?![]()
man blandar filtrerad spillolja 50/50 med diesel, det är ju bra då man återanvänder spillolja och undomarna får lägre bränslekostnader, det är ju inte ok att gasa ner folk som tyvärr har blivit en trend, men men boys will be boys...Hörde nån gång att de får till det där rykandet med att blanda i gammal olja i tanken.
Vet inte om det stämmer men är det så så kan det ju inte vara ok ur utsläppsynpunkt. Väl?
Jo, nog verkar Jibbmicke vara på en väldigt barnslig nivå intellektuellt, sina 35 år till trots.man blandar filtrerad spillolja 50/50 med diesel, det är ju bra då man återanvänder spillolja och undomarna får lägre bränslekostnader, det är ju inte ok att gasa ner folk som tyvärr har blivit en trend, men men boys will be boys...
Märkligt att inte föräldrarna ingriper när de ser hur barnen utvecklas till byfånar. Lite som ungar som tror de är tuffa när de klär sig som kriminellt slödder. Varför tillåter föräldrar det?![]()
Det är skillnad på motorfolk och idoter märk väl.antingen så är hela familjen motorfolk och då inte bryr sig eller så har dom bara dålig koll på sina ungar.
Jag skulle gissa på det sista .
AIK är inget parti.Låt mig gissa vilket parti idioten röstar på...
Oooops, sorry, ingen politik här...
Inte för att vara den som är den, men är verkligen AIK det mest typiska laget för white trash från Sorunda?AIK är inget parti.
Jo tack, den där typen känner man igen, själva urtypen för en godhetsknarkande miljöp.. nä sorry, ingen politik här. Men svårt att hålla sig när man ser såna här idoter!Låt mig gissa vilket parti idioten röstar på...
Oooops, sorry, ingen politik här...
Är inte helt säker på att personen ens röstar, av en eller annan anledning.Jo tack, den där typen känner man igen, själva urtypen för en godhetsknarkande miljöp.. nä sorry, ingen politik här. Men svårt att hålla sig när man ser såna här idoter!![]()